تین کلاینت

ویژگی‌های شبکه‌ تین کلاینت

ویژگی‌های شبکه‌ تین کلاینت

با مقاله ای دیگر در مورد تین کلاینت ها در خدمت شما همراهان تکنوکلاینت هستیم. در مقالات گذشته به توضیح کلی در مورد تین کلاینت چیست پرداختیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا کاربرد ها و ویژگی‌‌‌های تین کلاینت بصورت جزئی‌تری مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

کاربرد تین کلاینت:

تین کلاینت‌ها در بسیاری از سیستم‌ها مورد استفاده قرار میگیرند. بزرگترین مشتریان این محصولات بانک‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها می‌باشند. این محصولات به علت نداشتن هارد دیسک امکان دانلود کردن برنامه ها و نرم افزارها روی آن ها وجود ندارد، به همین علت مورد حمله هیچ ویروسی قرار نمیگیرند.

ارتقا دادن این محصولات بسیار ساده و مقرون به صرفه می باشد. برای ارتقا شبکه فقط کافی است سرور را ارتقا داد.

ویژگی‌‌‌های تین کلاینت

مدیریت پذیری:

شبکه های Thin Client بسیار مدیریت پذیر هستند و مدیریت آن ها بسیار ساده است چراکه فقط کافی است سرور خود را مدیریت کنید و در صورت بروز نقایص احتمالی فقط سرور اصلی است که باید چک شود.

امنیت:

تین کلاینت ها به علت نداشتن نقطه ورود به شبکه امکان دانلود کردن نرم افزارها از اینترنت و نصب کردن آنها را ندارند، همچنین عدم داشتن هارد دیسک باعث می شود ویروسی شدن این دستگاه ها غیر ممکن شود.

کنترل و نظارت:

زمانی که از تین کلاینت‌ها استفاده میکنید قادر به نصب هیچ نرم افزاری روی آن ها نیستید و حتی نمیتوانید پیکربندی سیتم عامل را هم عوض کنید. این سیستم یکبار بصورت دقیق پیکربندی میشوند که دیگر نیاز به پیکربندی دوباره شما وجود ندارد.

هزینه سخت افزار:

تین کلاینت ها دستگاه های بسیار کوچک تری نسبت به رایانه های شخصی می باشند و قطعات بسیار کمتری دارد. قطعات کمتر مساوی است با خرابی کمتر و هزینه پایین تر. بصورت کلی هزینه نگهداری، تعمیر و ارتقاء این محصولات بسیار کمتر از رایانه های شخصی می باشد.

سهولت ارتقاء:

زمانی که بخواهید که ترمینال جدیدی به شبکه اضافه کنید، کافیست از طریق نرم افزار مرکزی که بر روی سرور است نرم افزار کنترلی را بر روی Client مورد نظر نصب کنید. در صورت خرابی میتوانید ترمینال مربوطه را از شبکه خارج کنید.

ذخیره انرژی:

یکی از برترین مزیت‌های تین کلاینت ها توان مصرفی بسیار پایین آن‌‍‌هاست. در مقایسه با کامپیوترهای شخصی مصرف بسیار پایین تری دارند که برای سازمان‌هایی با تعداد نیرو بالا بسیار مناسب است. به علت پردازش پایین توان مصرفی تین کلاینت ها چیزی در حدود 10 الی 20 وات در ساعت می باشد که برای یک رایانه شخصی این میزان 250 وات در ساعت می باشد.

وابستگی به سرور:

ساختار تین کلاینت ها کاملا وابسته به سرور می باشد در نتیجه سرور باید دارای امنیت بسیار بالایی باشد چراکه در صورت بوجود آمدن اختلالی در سرور شبکه کاملا مختل خواهد شد. روش های متفاوتی بابت جلوگیری از بروز مشکل برای سرور وجود دارد که بابت ایجاد redundancy نرم افزاری و سخت افزاری استفاده می شود. Failover نیز دارای مکانیزم های متفاوتی برای پردازنده ها و پایگاه داده می باشد که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. یکی از موارد ضروری برای این سرورها امکان Load Balancing سخت افزاری و نرم افزاری است که البته باعث افزایش چشم گیر قیمت سرور مورد نظر می گردد.

پهنای باند:

پهنای باند این شبکه ها بستگی به تعداد Client ها دارد. تعداد کلاینت ها نتیجه بسیار مهمی در پهنای بایند دارد. پهنای باند باید با در نظر گرفتن تعداد کلاینت های در حال حاضر و کلاینت های احتمالی اضافه شده باشد.

فضای حافظه:

آخرین ویژگی‌‌های شبکه‌‌ تین کلاینت فضای حافظه است. در ساختار این سیستم ها هیچ گونه حافظه جانبی وجود ندارد. به علت کمبود فضا در این سیستم ها از حافظه های SSD استفاده می شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم مزایای تین کلاینت‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی بسیار بیشتر است. در مقاله بعدی بصورت دقیق تری به جایگاه های استفاده از این محصول می پردازیم و توضیح می دهیم برای چه مواردی مناسب می باشد.

شرکت تکنوکلاینت مفتخر است با مشاوره رایگان متخصصین خریدی درست و لذت بخش را برای شما عزیزان فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *