زیروکلاینت

استفاده زیروکلاینت در بیمارستان‌ها

استفاده زیروکلاینت در بیمارستان‌ها

زیروکلاینت ها امروزه در بیمارستان ها در ابعاد گسترده استفاده میشوند. در مقالات قبل به کاربرد زیروکلاینت در بیمارستان ها پرداختیم. امروز برای اینکه بدانیم مزایای زیروکلاینت در بیمارستان چیست به کمک شما آمده ایم.

زیروکلاینت‌ها برخلاف تین‌کلاینت‌ها دارای کانفیگ‌های سخت افزاری نیستند و برای خرید تنها کافیست از پروتکل اتصال خود اطلاع داشته باشیم. بعد از پی سی ها تین کلاینت ها جایگاه خود را در بیمارستان ها خصوصا در بخش دیجیتال ساینیج تثبیت کردند اما امروزه کم کم تین کلاینت ها نیز جایگاه خود را به زیروکلاینت ها داده اند. اما جایگزین کردن زیروکلاینت چه مزایایی نسبت به تین کلاینت و پی سی دارد؟

مزایای زیروکلاینت در بیمارستان‌ها

هزینه پایین

اولین مزیت جایگزین کردن زیروکلاینت به جای پی سی هزینه ی تمام شده ی آن است.

تصور کنید در یک بیمارستان صد ایستگاه کاری دارید. استفاده از صد زیروکلاینت با هزینه هر زیروکلاینت یک میلیون تومان به جای صد پی سی با هزینه ی هر یک چهار میلیون تومان اختلافی معادل سیصد میلیون تومان را ایجاد میکند. اگر برای راه‌اندازی سرور این زیروکلاینت‌ها صد میلیون تومان هم هزینه کنیم باز هم درنهایت دویست میلیون تومان صرفه‌جویی کرده‌ایم.

خب حالا برای پشتیبانی از صد ایستگاه پی سی نیاز به حداقل 3 کارشناس آی تی در مجموعه داریم در حالیکه برای پشتیبانی صد زیروکلاینت نیاز به یک کارشناس آی تی در مجموعه داریم و این یعنی صرفه جویی در نیروی انسانی!

هر زیروکلاینت مصرف برقی معادل 10 وات دارد در حالیکه پی سی ها حدود 500 وات برق مصرف میکنند یعنی 50 برابر زیروکلاینت ها!!!! حال این مقدار را ضربدر 100 ایستگاه کنید متوجه خواهید شد که زیروکلاینت ها چقدر در مصرف برق بهینه تر از پی سی ها هستند.پس مزیت استفاده از زیروکلاینت در این بخش نیز یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی.

حال آنکه زیروکلاینت ها مزیت های بسیاری دیگر دارند از جمله:

زیبایی محیط و عمر طولانی

از دیگر مزایای استفاده از زیروکلاینت در بیمارستان زیبایی محیط است چراکه به پشت مانیتور نصب می‌شوند و از دید کاربر مخفی می‌ماند. زیروکلاینت ها دارای عمر مفید بیشتری نسبت به پی‌سی‌ها هستند به طوریکه زیروکلاینت ها حداقل دوبرابر پی‌سی ها عمر می‌کنند. در اجرای برنامه ها زیروکلاینت بسیار سریعتر از پی سی عمل میکند چرا که عملیات پردازش برنامه ای که زیروکلاینت دستور میدهد به عهده ی پردازنده قدرتمند سرور است.

در زیروکلاینت ها ما نیاز به نصب و بروزنگه داشتن یک آنتی ویروس داریم که آن هم روی سرور نصب میشود آنگاه تمامی زیروکلاینت ها میتوانند از آن آنتی ویروس استفاده کنند. برای اضافه کردن ده ایستگاه فقط نیاز است که 10 زیروکلاینت را در بست شبکه قرار داده و زیروکلاینت ها را به سرور وصل کنیم. در اینصورت این زیروکلاینت ها میتوانند شروع به کار کرده و از تمامی نرم افزارها استفاده کنند.

امنیت

امنیت در استفاده از زیروکلاینت به حد خود رسیده به‌طوری که یکی از ملاک‌های اصلی در انتخاب زیروکلاینت‌ها همین است. زیروکلاینت ها در بازار انواع مختلفی دارند که از پروتکلهای اتصال خاص خود استفاده میکنند.

برای کسب مشاوره رایگان در خصوص زیروکلاینت ها و پروتکل های اتصال زیروکلاینت ها می‌توانید با مشاوران تکنوکلاینت تماس بگیرید. شرکت تکنوکلاینت واردکننده عمده زیروکلاینت و تین کلاینت های HP و  Dell در کشور میباشد. برای دریافت رزومه و کاتالوگ محصولات زیروکلاینت میتوانید به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *