تین کلاینت

راه اندازی تین کلاینت

راه اندازی تین کلاینت

تین کلاینت‌ها جایگزین کیس‌های (CASE) کامپیوتر هستند. حتی با قابلیت‌های بیشتر از کیس های قدیمی با این تفاوت که تین کلاینت‌ها دارای ابعاد کوچکتر و ظاهری زیباتر و همچنین مصرف انرژی کمتری دارند. در این مقاله به نحوه نصب و راه اندازی تین کلاینت می پردازیم.

برخی از ویژگی‌های بارز در تین کلاینت‌ها عبارتند از:

  1. داشتن ابعاد کوچک در نتیجه فضای کمتری را اشغال می‌کنند

2- توان مصرفی کم حدود 30 وات دارند

3- حذف قطعات مکانیکی در تین کلاینت‌ها باعث افزایش طول عمر آنها شده است.

4- با توجه به خرابی‌های کمتر سخت افزاری نسبت به کیس، نیاز به پشتیبانی کمتری دارند

5- کیفیت تصویرتین کلاینت ها فوق العاده بالاست  (4K – Full HD) 

انتخاب تین کلاینت مناسب

انتخاب تین کلاینت مناسب

نصب تین کلاینت‌ها کار پیچیده‌ای نیست. اما قبل از نصب و راه اندازی تین کلاینت ابتدا باید تین‌کلاینت مناسب خود را انتخاب کنیم. درواقع قبل از خرید تین کلاینت ابتدا باید نیاز سنجی داشته باشیم و باتوجه به نیاز وکاربری که داریم تین کلاینت مناسب خود را انتخاب کنیم. به طور کلی  باتوجه به امکانات موجود درتین کلاینت‌ها مانند پردازشگر مرکزی‌، حافظه داخلی، مقدار حافظه قابل پشتیبانی‌، نوع سیستم عامل و … تین کلاینت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- تین کلاینت‌هایی با کاربری اداری ساده

2- تین کلاینت‌هایی با کاربری اداری نیمه سنگین

3- تین کلاینت‌هایی با کاربری اداری سنگین

علاوه بر این تین کلاینت ها از نظر فنی، قیمت و کیفیت متنوع هستند. پس برای خرید حتما به دانش کافی نیاز دارید. تین کلاینت‌ها سیستم پیچیده ای ندارند و طریقه نصب و راه اندازی وهمچنین کار کردن با آنها بسیار سهل و آسان است و میتوانید به راحتی در محیط کاری یا منزل خود آن را راه اندازی کنید.

مراحل راه اندازی تین کلاینت

مراحل راه اندازی تین کلاینت

  1. ابتدا تین کلاینت خود را در مکان مناسبی نصب کنید. همانطور که در ابتدا گفتیم تین کلاینت ها دارای ابعاد کوچکی هستند و قابلیت نصب زیرمیز یا قرار گیری پشت مانیتور و حتی در محیط‌های خطرناک میتوان داخل باکس‌های ضدسرقت قرار داده شوند.
  2. در این مرحله کابل‌ مانیتور را به خروجی تصویر تین کلاینت متصل می کنیم. معمولا در تین کلاینت‌ها بیش از دو خروجی تصویر وجود دارد، و میتوان تین کلاینت را به 2 یا بیش از 2 مانیتور به طور همزمان متصل کرد. تین کلاینت‌ها می‌توانند خروجی تصاویر متعددی داشته باشند از جمله میتوان به HDMi – DisplayPort – DVI – VGA اشاره کرد.  
  3. کابل Power را به پورت مربوطه متصل کرده و قطعات جانبی مثل کیبورد، ماوس و فلش را به تین کلاینت خود متصل می کنیم.
  4. برای ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت شما به 2 صورت وایرلس و یا شبکه سیمی می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

نکته مهم: قبل از نصب تین کلاینت به برق از سالم بودن برق ساختمان مطمئن شوید. زیرا در صورت نویز و نوسانات شدید آداپتور تین کلاینت دچار آسیب خواهد شد. این موضوع در مقایسه با استفاده از کیس که با نوسان برق احتمال سوختن پاور کیس را به همراه دارد قابل چشم پوشی کردن است. چرا که خرید پاور کیس هزینه به مراتب بالاتری نسبت با آداپتور تین کلاینت دارد. (هزینه ای تقریبا سه برابر و نیاز به تعویض قطعه توسط متخصص)

حال باید دستگاه تین کلاینت خود را به برق وصل کنیم، و با زدن دکمه پاور تین کلاینت شما آماده است. تین کلاینت‌ها بدون نیاز به  یک سرور یا سیستم  دیگر کار می‌کنند، البته با این تفاوت که برخی از قطعات همچون فن درتین کلاینت حذف شده به دلیل اینکه  پردازنده‌های تین کلاینت ها بسیار کم مصرف هستند درنتیجه نیاز وجود فن در تین کلاینت نیست.

نصب ویندوز مخصوص تین کلاینت

نصب سیستم عامل برروی تین کلاینت اولین وضروری ترین کار بعد از روشن شدن تین کلاینت است.  در بیشتر تین کلاینت ها قابلیت نصب انواع سیستم عامل ها بر روی خود را دارند مگر برخی مدل‌های خاص.

برای نصب یا تعویض سیستم عامل  برروی تین کلاینت تنها نیاز است که  CD(البته منظور درایو اکسترنال است) یا  فلش محتوای ویندوز را دراختیار داشته باشیم  ما بقی کار مانند نصب ویندوز روی کیس ها کامپیوتر است .

فضای مورد نیاز تین کلاینت

تین کلاینت‌ها از نظر محل قرار گیری متنوع هستند و هر برندی طراحی منحصر به فرد خود را دارد و نکته حائز اهمیت در طراحی تین کلاینت‌ها یا زیروکلاینت‌ها فضای اشغالی بسیار کم با ظاهری زیباست که می‌شود به راحتی از فضای پرت و بلا استفاده از میز کار خود بهترین وکاربردی ترین استفاده را داشته باشید.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده تمامی تجهیزات کامپیوتری با گارانتی معتبر از برندهای معتبر دنیاست. برای مشاوره خرید بهترین تین کلاینت و زیروکلاینت مناسب با کاربریتان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *