دوربین مدار بسته

معرفی دوربین Grandstream 3672-hd-36

Grandstream GXV3672-HD-36

دوربین‌های مدار بسته در دو دسته‌ آنالوگ و تحت شبکه یا ip قرار دارند. دوربین مداربسته تحت شبکه یا ip دوربینی است که از هر کجای دنیا به تصاویر آن دسترسی دارید. دوربین مداربسته آنالوگ اولین نسل دوربین‌های مداربسته است که ارزان بوده و کیفیت بسیار پایینی دارد. در ادامه این مطلب از تکنوکلاینت، در مورد دوربین مداربسته تحت شبکه Grandstream GXV3672-HD-36 و قابلیت‌های آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اصلا دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست؟

دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه در دسته قدرتمندترین دوربین‌های مدار بسته قرار دارد. با نصب دوربین‌ تحت شبکه از بالاترین کیفیت تصویر بهره‌مند می‌شوید. همچنین می‌توانید از قابلیت‌های پردازش تصویر پیشرفته‌ای از جمله تشخیص چهره، تشخیص پلاک و … استفاده کنید. اساس کار این دوربین‌ها در بستر شبکه است و اطلاعات را به کمک کابل شبکه انتقال می‌دهد. دوربین مدار بسته تحت شبکه یک راهکار امنیتی جامع است و در بستر شبکه راه‌اندازی می‌شود. این دوربین‌ها را می‌توان به عنوان یک راه‌حل موقت یا دائم در نظر گرفت و در صورت لزوم جابجا می‌شوند.

دوربین مدار بسته

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه 

استفاده از دوربین تحت شبکه در سیستم مدار بسته مزایای زیادی دارد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. کیفیت بالای تصاویر

بزرگ‌ترین مزیت دوربین مدار بسته تحت شبکه کیفیت تصویر بالای آن است. اخیراً دوربین‌های تحت شبکه با رزولوشن‌های 4K و 8K نیز در حال تولید هستند که تحول بزرگی به حساب می‌آید.

  1. قابلیت‌های هوشمند

ویژگی منحصر بفردی در دوربین تحت شبکه به نام پردازش تصاویر VCA وجود دارد که قابلیت‌های هوشمندی به دوربین اضافه کرده است. VCA دارای زیرمجموعه‌های زیادی مثل تشخیص چهره، تشخیص پلاک، شمارش افراد و … است که هوشمندانه در دوربین شبکه کار می‌کنند. همچنین اخیراً از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز توسط برخی از تولیدکنندگان در دوربین‌های تحت شبکه استفاده شده است.

  1. دسترسی راحت به تصاویر

به تصاویر ثبت شده توسط دوربین تحت شبکه می‌توان از هر نقطه از جهان از طریق لپ‌تاپ یا تلفن همراه دسترسی داشت. همچنین از طریق اینترنت و از راه دور می‌توانید دوربین‌های مدار بسته خود را مدیریت و کنترل کنید.

Grandstream GXV3672-HD-36

ویژگی‌های منحصر بفرد دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه Grandstream GXV3672-HD-36 دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • کیفیت تصویر 4K و 8K

رزولوشن به «وضوح کلی تصاویر» گفته می‌شود و با شمارش خطوط افقی (وضوح افقی) و خطوط عمودی (وضوح عمودی) یک تصویر اندازه‌گیری می‌گردد. جدیداً رزولوشن‌های 4K و 8K به موضوع داغی در کیفیت تصویر دوربین‌های مدار بسته تبدیل شده‌اند. در ادامه به شرح مفهوم آنها می‌پردازیم.

  • رزولوشن 4K

بر طبق تحلیل‌های موجود رزولوشن 4K ظرف 2 سال آینده بسیار فراگیر خواهد شد.4K در واقع رزولوشن 8 مگاپیکسلی با نسبت 2160 x4096 است و وضوح آن 4 برابر بیشتر از رزولوشن 1080p است. اغلب تولیدکنندگان دوربین مدار بسته تحت شبکه، 4K را با فرمول (3860×3840)*4 تولید می‌کنند؛ چرا که این فرمول نسبت تصویر 9:16 را حفظ می‌کند. البته این رزولوشن با مشکلاتی نظیر افزایش مصرف پهنای باند، فضای ذخیره سازی و نیاز به کدگذاری ویدیویی با کارایی بالاتر نیز همراه است.

  • رزولوشن 8K

8K دارای رزولوشن 7680×4320 است که وضوح تصویر آن 16 برابر بیشتر از رزولوشن HD و 4 برابر بیشتر از 4K است. 8Kمی تواند تصویری با وضوح بسیار بالا و حس بصری کامل ارائه دهد. 8K بالاترین رزولوشن تعریف شده در استاندارد Rec. 2020 UHDTV است.

  • کدک 265+

با ابداع کدک H.265+ توسط شرکت هایک‌ویژن و استفاده از آن در دوربین‌های مدار بسته، بازدهی این سیستم‌ها افزایش یافت. این کدک تا 83% باعث افزایش کارایی کل سیستم شده و شاهد کاهش چشمگیر مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی هستیم. در مقایسه با ورژن قبلی یعنی کدک H.265 نیز کارایی آن دو برابر بیشتر شده و تا چهار برابر هم بیشتر فشرده خواهد بود.

  • قابلیت WDR

WDR مخفف عبارت Wide Dynamic Range یا بازه دینامیکی گسترده است. با این قابلیت مشکل روشنایی بیش از حد در تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه برطرف می‌شود. در مکان‌هایی با نور محیطی زیاد یا تابش نور مستقیم به لنز دوربین، کیفیت تصاویر کم شده و به صورت تیره ثبت می‌شوند. در این محیط‌ها دوربین‌های معمولی در ثبت تصاویر با کیفیت به مشکل می‌خورند. ولی دوربین‌های WDR دار می‌توانند با تنظیم روشنایی، تصاویری با رزولوشن و شفافیت بالا ارائه دهند.

Grandstream GXV3672-HD-36

بررسی دوربین تحت شبکه Grandstream GXV3672-HD-36

دوربین مداربسته تحت شبکه گرند استریم GXV3672 V2 36 HD در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌باشد. این دوربین با بهره‌مندی از سنسورهای مادون قرمز (IR) و پشتیبانی از استاندارد IP66، در هر شرایط آب و هوایی و نور محیطی قابل استفاده است. در این مدل از دوربین از لنز 3.6 میلی‌متری برای مکان‌هایی که زاویه دید بیشتری نیاز است، استفاده می‌شود. همچنین با توجه به پشتیبانی از پروتکلSIP، یکی از اصلی‌ترین پروتکل‌های VoIP در دوربین‌های Grandstream، امکان یکپارچه شدن دوربین‌های امنیتی وجود دارد. این یکی از مهمترین دستاوردهای عرضه دوربین‌های SIP Support  شرکت گرند استریم به شمار می‌رود. در ادامه مشخصات فنی این دوربین را بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی بولت گرند استریم Grandstream GXV3672-HD-36

  • این دوربین مدار بسته دارای سنسور 1.2 مگاپیکسلی CMOS با اندازه 1/3 اینچی است. این حسگر حساسیت خوبی دارد و در تشخیص حرکات دقیق عمل می‎کند.
  • دارای لنز ثابت 3.6 میلی‌متری
  • پشتیبانی از استاندارد ONVIF

 ONVIF مخفف Open Network Video Interface Forum یا فروم واسط ویدیویی شبکه باز می‌باشد. هدف آن ایجاد استانداردی برای واسط میان دستگاه‌های امنیتی مبتنی بر IP است. به عبارت دیگر ONVIF راهکار خوبی برای ایجاد همکاری میان دستگاه‌هایی از برندهای مختلف است که قبلاً نمی‌توانستند با هم کار کنند. کاربر نهایی از مزایای این همکاری بهره می‌برد چرا که دیگر محدود به یک برند خاص نیست؛ اکنون می‌تواند از سیستم‌هایی با برندهای مختلف تحت یک استاندارد استفاده کند. می‌خواهید از بهترین دوربین ONVIF از برند الف استفاده کنید و جای دیگر از دوربین برند ب؟ دیگر مشکلی نیست. به خاطر استاندارد ONVIF همه می‌توانند با هم کار کنند.

  • پشتیبانی از پروتکل SIP

 SIP یا پروتکل شروع سشن، پروتکل لایه اپلیکیشنی است که به عنوان استانداردی برای کنترل سشن‌های مخابراتی چندرسانه‌ای مثل VoIP به وجود آمده است. به کمک این پروتکل، دوربین‌های IP ایمیل‌هایی حاوی تصاویر ثابت ارسال می‌کنند تا کاربر را مطلع سازد که حرکتی حس شده است. یا اینکه PIR یا دستگاه مشابه متصل به دوربین فعال شده است. در ادامه اپراتور صرفاً به VMS یا NVR وارد می‌شود تا مشخص شود دقیقاً چه اتفاقی افتاده و اقدام مناسب را انجام دهد.

  • پشتیبانی از تکنولوژی DC-IR
  • پخش پیشرفته تصاویر به صورت بدون وقفه با کدک264 و کیفیت 720p

 این کدک استانداردی برای فشرده سازی ویدیویی می‌باشد. از این کدک به صورت گسترده در پخش ویدیویی استفاده می‌شود. ویدیوهای فشرده شده با H.264 در مقایسه با دیگر کدک‌ها، کیفیت خوب با بیت‌ریت پایین‌تر را دارند.

  • دارای ورودی و خروجی صدا
  • پشتیبانی از Motion Detection تا 16 ناحیه و اعلام هشدار بر روی گوشی‌هایIP و یا ارسال به صورت ایمیل

در زیر تصویری از تنظیمات پیکربندی کلاینت ایمیل می‌بینیم که در صورت فعال شدن آلارم، ایمیل ارسال می‌کند.

دوربین مدار بسته

  • دارای سنسور روشنایی Day / Night و فیلتر IR-CUT با پوشش 10 متر دید در شب
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار با استاندارد IP66
  • این استاندارد به معنای حفاظت از گرد و غبار و فشار و نفوذ آب از هر جهت می‌باشد.
  • پشتیبانی ازPOE (IEEE 802.3af)

چرا باید از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

در این مقاله به بررسی دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه و به ویژه دوربین بولت گرند استریم Grandstream GXV3672-HD-36 پرداختیم. همچنین به ویژگی‌های منحصر بفرد این دستگاه اشاره نمودیم. شرکت تکنوکلاینت پیشرو در عرصه واردات مستقیم کالاهای آی‌تی، از جمله انواع دوربین‌های مداربسته با تنوع قیمتی مناسب پاسخگوی مشتریان محترم می‌باشد. شما می‌توانید این دوربین با قابلیت‌های ویژه را از تکنوکلاینت تهیه کنید. ممنونیم از اینکه این مطلب را مطالعه کردید.

لیست قیمت انواع دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *