تین کلاینت

معرفی تین کلاینت ایرانی تکنو مدل T100

معرفی تین کلاینت ایرانی تکنو مدل T100

تین کلاینت ایرانی تکنو مدل T100 یکی از شاهکارهای کمپانی تکنوکلاینت است که به تازگی به بازار عرضه شده است. این تین کلاینت که افتخار تکنوکلاینت محسوب می‌شود طراحی و اسمبل تیم فنی این کمپانی می‌باشد. کیفیت ساخت، طراحی زیبا، قدرت پردازشی بالا و قیمت مناسب این تین کلاینت ایرانی سبب شده تا به یکی از ستاره های بازار تین کلاینت تبدیل شود. در ادامه به بررسی تخصصی این تین کلاینت خواهیم پرداخت.

 

طراحی

از نظر طراحی تین کلاینت ایرانی تکنو T100  با اندازه بسیار کوچک یکی از معدود تین کلاینت های بازار است که در کف یک دست به راحتی جای میگیرد. ابعاد این تین کلاینت 13x11x3.5 سانتی متر است که یک تین کلاینت مربعی با ارتفاع بسیار کوچک بشمار می‌رود. جنس بدنه این تین کلاینت از آلومینیوم ساخته شده است که در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است. شیارهای بکار رفته در بدنه این تین کلاینت باعث تبادل بهتر حرارتی و ایجاد کانالی برای رفت و آمد هوا بر روی بدنه شده است. انتظار میرود که با توجه به ابعاد کوچک، این تین کلاینت وزن کمی داشته باشد. این تین کلاینت 500 گرم وزن دارد که البته با توجه به بدنه آلومینیومی و مستحکم وزن بسیار مناسبی دارد.

در پنل جلویی تین کلاینت کلید خاموش/روشن در سمت چپ به شکل استیل جای گرفته است که با چراغ وضعیت آبی رنگی که دور خود دارد در هنگام روشن شدن تین کلاینت زیبایی آن را دوچندان میکند. همچنین یک عدد پورت کام برای پشتیبانی از دستگاه های جانبی مانند اسکنر و پرینتر و در کنار آن یک پورت USB از نسل سوم در پنل جلویی این تین کلاینت دیده میشود. در سمت راست این پنل نیز شاهد لوگوی اختصاصی کمپانی تکنوکلاینت هستیم.

در پنل پشتی این تین کلاینت دوپورت USB 2.0 ، دو پورت HDMI یک پورت شبکه LAN و کانکتور برق و در دو طرف آن‌ها دو آنتن برای استفاده از کارت شبکه بیسیم دیده می‌شود و در بالای تین کلاینت نیز در بین شیارهای موجود تنها عبارت T100 بیانگر مدل تین کلاینت به چشم میخورد.

 

سخت افزار

تین کلاینت ایرانی تکنو T100 دارای پردازشگر چهارهسته ای Celeron با فرکانس بیشینه 2.2 گیگاهرتز میباشد. این پردازنده در حالت عادی با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و ولتاژ پایین کار میکند تا در زمان استندبای کمترین میزان مصرف برق را داشته باشد. پردازنده چهارهسته ای این تین کلاینت دارای 2 مگابایت حافظه کش میباشد تا از سایر رقبای تین کلاینتی اش عقب نماند. مدل پردازشگر این تین کلاینت Celeron N2930 است که دارای رتبه جهانی 988 است. در جدول زیر مقایسه این پردازنده با سایر رقبای بازار را میبینید.

 

 

نام تین کلاینت مدل پردازنده تعداد هسته فرکانس حافظه کش امتیاز جهانی
Techno T100 Celeron N2930 4 2.2 2 988
HP t610 AMD T56N 2 1.65 1 461
HP t520 AMD GX-212JC 2 1.2 1 570
Dell Wyse 7010 AMD T56N 2 1.65 1 461
Hatron Celeron J1900 4 2.4 2 1114

 

همانگونه که ملاحظه می‌کنید تین کلاینت تکنو T100 در مقایسه با رقبای همسطح خود دارای رتبه بالاتری است و در مقایسه با پردازنده پرقدرت Celeron J1900 نیز میتوان با اطمینان گفت که هم رده با این پردازنده محسوب میشود.

این پردازنده از رم های نوع DDR3L تا سقف 8 گیگابایت با فرکانس 1600 مگاهرتز پشتیبانی میکند.

 

حافظه

در بخش حافظه های ذخیره سازی این تین کلاینت از حافظه های پرسرعت SSD از نوع mSATA پشتیبانی میکند. این نوع حافظه ها بسیار پرسرعت هستند و تنها ایرادی که میتوان به آنها گرفت قیمت بالاتر آنها نسبت به SSD های معمولی است.

همچنین در بخش سخت افزار، این تین کلاینت دارای یک اسلات مینی ساتا برای استفاده از ماژول های وای فای است.

 

ویندوز پیش فرض این تین کلاینت Win 10 Pro یا سایر نسخه های ویندوز 10 است که سازگاری کامل با این نسخه از ویندوز دارد. در بخش سخت افزار میتوان به ویژگی ها برجسته زیر اشاره کرد:

 

  • پردازنده قدرتمند چهارهسته ای Celeron
  • ارتقاء رم تا سقف 8 گیگابایت
  • استفاده از حافظه های فوق سریع mSATA
  • بدون فن،بدون صدا،کارکرد 24 ساعته در هفت روز هفته
  • استفاده از وای فای سری 2N در حالت Dual Band
  • سازگاری کامل با انواع ویندوزهایXP|7|8.1|10|Server|Linux

در بخش سخت افزاری میتوان گفت که تین کلاینت تکنو T100 یک تین کلاینت مناسب برای استفاده در ادارات و سازمان ها است.

 

کیفیت تصویر:

در این بخش تین کلاینت تکنو T100 برای کاربران خود از دو پورت HDMI استفاده کرده است بنابراین میتوان از دو مانیتور همزمان در این تین کلاینت استفاده کرد.

کیفیت تصویر هر کدام از این پورت های تصویر Full HD میباشد که تصویری با رزولوشن 1920 × 1080 در اختیار کاربر قرار میدهد. تصاویری با اندازه 1080 پیکسل که برای نمایش بر روی ال سی دی های بزرگ نیز مناسب است.

 

جمع بندی:

تین کلاینت ایرانی تکنو T100 یک تین کلاینت مناسب برای جایگزینی با کیس های کامپیوتر غول پیکر است که میتواند در ادارات، دانشگاه ها، آژانس های هواپیمایی و غیره به کار گرفته شد. طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا در کنار پردازنده چهارهسته ای و استفاده از حافظه mSATA نوید رویارویی با یک تین کلاینت همه فن حریف و زیبا را میدهد. قیمت بسیار مناسب این تین کلاینت نسبت به رقبا، باعث شده که ارزش خرید این تین کلاینت بسیار بالاتر از تین کلاینت های مشابه در بازار باشد. همچنین گارانتی تعویض یکساله تکنوکلاینت در کنار خدمات 5 ساله، خیال شما را برای سال ها کار کردن با این تین کلاینت راحت خواهد کرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *