زیروکلاینت

کاربرد زیروکلاینت در ادارات

کاربرد زیروکلاینت در ادارات

امروزه کاربرد زیروکلاینت در ادارات بسیار شایع شده و تقریباً تمامی ادارات از زیروکلاینت‌ها در بخش‌های مختلف خود استفاده می‌کنند.

اما چرا در ادارات و سازمان‌ها مدیران آی تی متقاعد شده‌اند که زیروکلاینت ها استفاده کنند؟

در یک سازمان بخش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند از زیروکلاینت ها استفاده کنند. استفاده از زیروکلاینت می‌تواند زیرساخت یک سازمان را عوض کند و آن را وارد دنیای جدیدی کند.استفاده از زیروکلاینت درسازمان‌ها مزایایی دارد که پس ازپیاده‌سازی امکان ندارد کاربری بخواهد مجدد به زیرساخت قبلی خود بازگردد.

چرا زیروکلاینت در ادارات؟

یکی از ملاک‌های ارتقاء سخت‌افزاری در سازمان‌ها هزینه‌ی تمام‌شده است. زیروکلاینت ها در بخش ارتقاء به‌قدری به‌صرفه هستند که به انتخاب اول سازمان‌ها تبدیل‌شده‌اند.

تقریباً می‌توان گفت که امروزه تمامی سازمان‌ها دارای یک سرور مرکزی هستند و از این سرور بیشتر برای ذخیره‌سازی و به‌عنوان یک مرکز داده استفاده می‌کنند . اما چه نیازی است که همچنین سرور قدرتمندی در سازمان باشد و از قدرت آن فقط برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده کرد .

پروتکل‌های انتقال تصویر در زیروکلاینت ها به کمک مدیران آی تی آمده است تا بتوانند از قدرت پردازنده سرورشان به‌خوبی استفاده کنند و علاوه بر اینکه هزینه‌های خرید و ارتقاء سخت‌افزاری پی سی را پایین میاورند بتوانند در پشتیبانی آن‌ها هم راحت‌تر از هر زمان دیگری باشند.

با استفاده از زیروکلاینت ها ما می‌توانیم پردازش را از سمت پی سی کاربران به سمت سرور هدایت کنیم .

استفاده از زیروکلاینت می‌تواند سرعت پردازش اعمال کاربران را بالابرده و نگرانی از بابت کندی سیستم نداشته باشند .

علاوه براین چون هیچ‌گونه اطلاعاتی سمت کاربر ذخیره نخواهدشد و زیروکلاینت فقط وظیفه‌ نمایش اطلاعات را دارد،امنیت بشدت افزایش میابد.

همچنین در زیروکلاینت ها می‌توان پالیسی های دسترسی تعریف کرد که هر بخش از اداره بتواند به قسمت‌های خاصی از اطلاعات یا نرم‌افزارها دسترسی داشته باشد . استفاده از زیروکلاینت در سازمان‌ها خاصیت جابه‌جایی دارد ، مثلاً اگر شخصی بخواهد از مکانی به مکان دیگر منتقل شود دیگر نیاز به انتقال پی سی آن نیست و می‌تواند از هرجایی از سازمان با یک زیروکلاینت به اطلاعات شخصی خود دست پیدا کند .

استفاده از زیروکلاینت در سازمان‌ها می‌تواند هزینه‌های پشتیبانی و ارتقاء را به‌شدت کاهش دهد چراکه با استفاده از زیروکلاینت با ارتقاء سرور ،تمامی زیروکلاینت های متصل به سرور ارتقاء پیدا می‌کنند.

همچنین کنترل و نظارت در استفاده از زیروکلاینت ها به حد خود رسیده به‌طوری‌که تمامی اعمال کاربران ثبت و ضبط خواهد شد.همچنین در استفاده از زیروکلاینت ها تنها یک‌بار نیاز به نصب برنامه‌های موردنیاز خواهید داشت و نصب آن‌ها روی سرور باعث دسترسی تمامی زیروکلاینت ها به آن خواهد شد.

استفاده از زیروکلاینت می‌تواند هم ازنظر اقتصادی و هم ازنظر کارایی به نفع سازمان‌ها وادارات باشد.

 

مزایای استفاده زیروکلاینت در ادارات

استفاده از زیروکلاینت در میز کار کارکنان ، بخش روابط عمومی ، بخش اپراتور و نیز بخش دبیرخانه بسیار توصیه می‌شود . استفاده از زیروکلاینت به‌جای کیس کامپیوتر در ادارات دارای مزیت‌های زیر است که به‌طور خلاصه بیان می‌شود:

  1. مصرف برق کمتر زیروکلاینت ها در مقابل پی سی ها
  2. امنیت بالای اطلاعات در استفاده از زیروکلاینت ها
  3. سرعت‌بالای پردازش در زیروکلاینت در مقایسه با پی سی
  4. عدم نیاز به آنتی‌ویروس در استفاده از زیروکلاینت
  5. عدم نیاز به ارتقاء سخت‌افزاری زیروکلاینت
  6. هزینه‌ی بسیار پایین زیروکلاینت در مقابل پی سی
  7. عدم نیاز به قفل سخت‌افزاری در زیروکلاینت ها
  8. قابلیت نصب زیروکلاینت به پشت مانیتور

زیروکلاینت پیشنهادی برای ادارات:

برای بخش‌های اداری سازمان‌ها وادارات زیروکلاینت های زیر پیشنهاد می‌شود.

Zero Client HP t610

Zero Client Wyse VX0

Zero Client Wyse TX0

برای بخش‌های روابط عمومی نیز زیروکلاینت های زیر پیشنهاد می‌شود:

Dell Wyse PXN

Zero Client HP t310 G2 AIO

Zero Client HP t310

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید .

تکنوکلاینت واردکننده عمده‌ زیروکلاینت‌هایHP وDell مفتخراست درزمینهٔ مشاوره و تأمین و پشتیبانی، بتواند خدمتی به ادارات و سازمان‌ها انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *