زیروکلاینت

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه

امروزه اکثر دانشگاه‌ها به استفاده از زیروکلاینت روی آوردند و دلیل اینکه آن‌ها زیروکلاینت را به پی سی ترجیح دادند کاملاً روشن است ما در این مقاله مزیت‌های استفاده از زیروکلاینت به‌جای کامپیوتر را به شما خواهیم گفت و در مورد نحوه‌ی به‌کارگیری زیروکلاینت در دانشگاه توضیح خواهیم داد.

تکنولوژی زیروکلاینت چندی است که در کشور ما فراگیر شده و امروزه کمتر کسی از کارشناسان پیش می‌آید که در مورد زیروکلاینت اطلاعاتی نداشته باشد. در کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه به‌وفور ما شاهد استفاده از زیروکلاینت ها هستیم. اما چرا زیروکلاینت انتخاب اول مدیران آی تی شده است؟

مزایای استفاده زیروکلاینت

در استفاده از زیروکلاینت ها مدیران آی تی دیگر هیچ نیازی به دسترسی مستقیم به سیستم کاربر ندارند و تمامی کنترل‌ها از سرور انجام می‌شود. استفاده از زیروکلاینت باعث شده تا مدیران بتوانند به‌راحتی تمامی فعالیت‌های دانشجویان را زیر نظر داشته و کنترل کنند.

1- عدم نیاز به آنتی ویروس

با استفاده از زیروکلاینت ها دیگر نیازی به نصب آنتی‌ویروس روی تک‌تک ایستگاه‌ها نیست و فقط نصب آنتی‌ویروس روی سرور کفایت می‌کند. همچنین در زیروکلاینت به روزنگه داشتن فقط یک آنتی‌ویروس آن‌هم سرور موردنیاز است.

2- کنترل و دسترسی آسان

با استفاده از زیروکلاینت ها نیازی نیست که تک‌تک ایستگاه‌ها کنترل‌شده و پورت‌های ورودی آن مسدود شود بلکه در زیروکلاینت این کار با استفاده از سرور به‌راحتی انجام‌شده و پورت‌های ورودی مسدود خواهد شد . مدیران برای کنترل و دسترسی به‌تمامی کاربران تنها نیاز به دسترسی به سرور دارند.

فرض کنید می‌خواهیم یک نرم‌افزار جدید را آموزش بدهیم. باید این نرم‌افزار روی تک‌تک ایستگاه‌ها نصب شود که کار زمان‌بری هست. اما در استفاده از زیروکلاینت ها تنها پس از نصب آن بر روی سرور در دسترس تمامی کاربرانی که از زیروکلاینت استفاده می‌کنند قرار خواهد گرفت.

3- ارتقاء آسان و کم هزینه

برای ارتقاء زیروکلاینت نیازی نیست که تک‌تک پی سی ها ارتقاء داده شوند این کار علاوه بر صرف هزینه زیاد زمان زیادی نیز صرف خواهد کرد اما در استفاده از زیروکلاینت ها با ارتقاء سرور تمامی زیروکلاینت ها ارتقاء خواهند یافت.

4- عیب جویی آسان و کم هزینه

در استفاده از زیروکلاینت ها اگر هرکدام از زیروکلاینت ها دچار مشکل شود در کسری از ثانیه می‌توان آنرا تعویض کرد و یا ماشین مجازی اگر دچار مشکل شود می‌توان در کسری از ثانیه آنرا بازگردانی کرد .زیروکلاینت ها مزایای بسیار دیگری نیز دارند . قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی زیروکلاینت ها باعث شده تا مدیران آی تی زیروکلاینت ها را جایگزین کیس های کامپیوتر کنند .

در قسمت‌های دیگردانشگاه می‌توان از زیروکلاینت استفاده کرد. در بخش‌های اداری ،کلاس‌های آموزشی و خصوصاً سایت‌ها از زیروکلاینت‌ها استفاده کرد.

استفاده از زیروکلاینت درسایت کامپیوتر نیز بسیارتوصیه می‌شود. زیرا باعث پایداری بیشتر، مانیتورینگ و همچنین کنترل کامل ایستگاه‌ها خواهد شد.

برای استفاده اززیروکلاینت‌ها تنها به یک سرورنیاز است که معمولاً درهمه‌ دانشگاه‌ها موجود و تنها راه‌اندازی زیروکلاینت و مجازی‌سازی‌دسکتاپ است.

زیروکلاینت های بسیاری در بازار موجود است اما انتخاب یک زیروکلاینت مناسب و انتخاب پروتکل مجازی‌سازی مناسب چیزی است که به دانش کافی نیاز دارد .زیروکلاینت های کمپانی HP و DELL می‌توانند انتخاب خوب و مطمئنی برای این کار باشند .این زیروکلاینت ها می‌توانند تمامی پروتکل‌های مجازی‌سازی دسکتاپ را پشتیبانی کنند .برای دانستن اطلاعات کافی در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت تکنوکلاینت متخصص درزمینهٔ ی مجازی‌سازی و زیروکلاینت است.

این شرکت واردکننده‌ی عمده زیروکلاینت های HP و Dell است .برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تکنوکلاینت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *