تعمیرات لپ تاپ

لپ تاپ یکی از پرکاربردترین وسیله‌هایی است که برای تمامی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به نیاز مردم به لپ تاپ و کارایی آن و امکان حمل و نقل و جابه جایی که وجود دارد می‌تواند در معرض آسیب و خرابی نظیر آسیب دیدن صفحه نمایش، شکستگی و حتی مشکلات سخت افزاری که درطول زمان اتفاق می‌افتد باشد و رعایت نکردن نکات مهم درمورد نحوه استفاده از لپ تاپ باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد، در نتیجه این ضرورت پیش می‌آید که لپ تاپ نیاز به تعمیر داشته باشد و خراب شود.

تعمیرات لپ تاپ

از لپ تاپ در چه مکان هایی استفاده میشود ؟

مینی کیس -مدارس
مدارس و مکان های آموزشی
مینی کیس منازل و ساختمان ها
ادارات و منازل
کنفرانس- لپ تاپ
جلسات و کنفرانس ها
مینی کیس -بیمارستان ها
بیمارستان ها و مراکز درمانی

کسب اطلاعات بیشتر و درخواست تعمیرات

لطفا شماره خود را با فرمت 098 وارد نمایید

لپ تاپ به معنی روی دادمان یا همان رایانه شخصی میباشد که با پیشرفت علم قطعات بسیار کوچک شده به صورت اس ام دی و میکرو اس ام و چیپست در ابعاد و با ولتاژ و فرکانس و جریان متفاوتی تشکیل شده است.

گرافیک در لبتاب در یک چیپست به نام جی پی یو یا پی سی اچ و در بعضی لبتاب ها به کمک چند بافر روی مادربرد تعبیه شده در بعضی لبتاب ها چیپست پل شمالی و جنوبی و گرافیک با هم ادغام می شوند که چیپست پی سی اچ به آن گویند که برق آن توسط آدابتور آن تامین می شود که همانند پاور کامپیوتر اما بصورت پیشرفته تر و کوچکتر شده است.

خرابی لبتاب گوناگون می باشد چون قطعات سخت افزاری جانبی تبدیل به ای سی و قطعات اس ام دی و چیپستها شده اند همچنین باز و بست کردن آدابتور و مانیتور آن کار فقط یک متخصص می باشد که متخصصان ما در شرکت تکنوکلاینت با بهره گیری از ابزار آلات به روز و پیشرفته و دانش فنی به روز حاضر به خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشند.

ممکن است کاربرانی باشند که لپ تاپ خود را بعد از چندین سال استفاده سرویس نکرده باشند. این کار بسیار نادرستی است زیرا هر شش ماه تا یک سال که دستگاه کار می‌کند باید سرویس شود. توصیه می‌شود سرویس دستگاه زیر نظر افراد متخصص انجام شود.

لپ_تاپ-استوک-HP-EliteBook-840-G5-i5-8250u

عواملی تاثیر گذار بر خرابی لپ تاپ

به دمای لپ تاپ توجه کنید!

 یکی از نکات مهم توجه داشتن به دمای دستگاه و محیط است. اگر لپ تاپ در مکانی گرم قرار گرفته و داغ شده است، به هیچ عنوان آن را روشن نکنید. این کار باعث می‌شود که باطری و دیگر قطعات داخل لپ تاپ گرم شده و مشکلاتی برای دستگاه به وجود آورد. به طور کلی برای استفاده درست از این محصول به دمای محیط و دمای لپ تاپ توجه کنید. 

خوراکی ممنوع!

 در هنگام استفاده از لپ تاپ، غذا یا مایعات میل نکنید. این توصیه به این دلیل است که امکان دارد در حین خوردن هرگونه خوراکی، تکه هایی از آن وارد کیبورد شود. این مسئله باعث می‌شود که عملکرد صفحه کلید به شدت دچار مشکل شود نفوذ آب و مایعات به داخل لپ تاپ هم می‌تواند منجر به بروز مشکلات بسیار جدی در مدارات داخلی این دستگاه شود. 

لپ تاپ را با دکمه پاور خاموش نکنید!

 بهترین روش برای خاموش کردن دستگاه، استفاده از منوی استارت است. وقتی این فرایند انجام می‌شود ویندوز همه برنامه ها را می‌بندد و هارد و رم از کار می‌افتند، به این ترتیب لپ تاپ برای خاموش شدن آماده می‌شود.

در هنگام شارژ لپ تاپ را خاموش کنید!

 بهتر است برای شارژ کردن لپ تاپ دستگاه را خاموش کنید. اگر لپ تاپ درحال روشن شارژ شود، شارژر باید هم لپ تاپ را روشن نگه دارد و هم باتری را شارژ کند به این ترتیب شارژ کمتری به باتری رسیده و این قطعه داغ می‌شود. افزایش حرارت باتری زمینه ساز بروز مشکلات جدی در لپ تاپ است.

لپ تاپ را از نمایشگر بلند نکنید!

برخی از کابران وقتی قصد بلند کردن لپ تاپ را از روی میز را دارند، این دستگاه را از قسمت نمایشگر بلند می‌کنند. باید بدانیم که این کار به نمایشگر فشار می‌آورد و به مرور موجب بروز مشکل در این بخش دستگاه خواهد شد.

باطری لپ تاپ را جدا نکنید!

در هنگام کار با لپ تاپ، باتری را جدا نکنید. این کار باعث ایجاد یک وقفه کوچک بین جدا شدن باتری و وصل شدن شارژر می‌شود این وقفه، می‌تواند به هارد آسیب برساند.

لپ تاپ را روی پا نگذارید!

برخی از کاربران لپ تاپ را روی پایشان می‌گذارند. این کار برای سلامتی بسیار مضر است و ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل آرتروز، سندروم سوختگی پا و بسیاری از بیماری‌های دیگر شود. و همچنین امکان افتادن از روی پا هست پس بهتر است در هنگام استفاده روی پای خود قرار ندهید.

هیچ وسیله‌ای روی لپ تاپ نگذارید!

بسیاری از کاربران اشیا دیگری را روی لپ تاپ می‌گذارند. این کار می‌تواند موجب آسیب دیدن بدنه و نمایشگر دستگاه شود توصیه می شود از گذاشتن هر گونه وسیله از جمله مداد، خودکار، کتاب و… روی لپ تاپ خودداری نمایید.