مانیتور

راهنمای خرید مانیتور مناسب

راهنمای خرید مانیتور مناسب

در این مقاله به راهنمای خرید مانیتور مناسب میپردازیم. رفرش ریت یکی از مهمترین ویژگی‌ها در انتخاب مانیتور است که مانیتورها را از نظر کیفیت از هم جدا می‌کند. اما قبل از اینکه این بحث را باز کنیم می‌پرداریم به سایر ویژگی های یک مانیتور.

برای خرید مانیتور کدام گزینه مناسب تری است؟

  • اندازه تصویر: انتخاب اندازه تصویر بستگی به میز کار شما و یا محلی است که می‌خواهید از مانیتور استفاده کنید. اندازه صفحه اندازه قطر مانیتور بر حسب اینچ است و هر چه قطر مانیتور بزرگتر باشد اندازه صفحه بزرگتر می‌شود.
  • نسبت تصویر: حاصل تقسیم تعداد پیکسل های افقی به عمودی است. متئاول ترین نسبت تصویر که امروزه بسیار استفاده میشود 4:3 و یا 16:9 است.
  • وضوح تصویر پایه (رزولوشن): میزان فضای صفحه نمایش است و هر چه رزولوشن بیشتر باشد اطلاعات بیشتری در صفحه مانیتور شما جا می‌شود.
  • نسبت کنتراست تصویر: اختلاف عمق تاریک ترین نقطه را با روشن ترین نقطه کنتراست تصویر می‌گویند. در واقع هر چه یک مانیتور رنگ مشکی را تیره تر و رنگ سفید را روشن تر نشان دهد کنتراست بالاتری دارد.
  • رفرش ریت (Refresh Rate): و اما یکی از مهمترین ویژگی های نمایشگرها رفرش ریت است. رفرش ریت تعداد دفعاتی است که تصویر روی صفحه نمایش بروزرسانی می‌شود. در واقع رفرش ریت سرعت تعویض فریم های تصویر است که با واحد فریم بر ثانیه یا FPS مشخص می‌شود که البته در گذشته با واحد هرتز Hz مشخص می‌شد. هر چه نرخ انتقال بالاتر باشد بهتر است زیرا صفحه نمایش سریعتر واکنش نشان خواهد داد. همچنین بالا رفتن این ویژگی باعث افزایش قیمت مانیتور خواهد شد و نیز منع فنی به همراه دارد لذا در مواردی خاص و برای برخی مصارف این ویژگی را بالا خواهند برد.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده انواع تجهیزات کامپیوتری با گارانتی یک ساله در ایران است. فروش انواع مانیتور نو و دست دوم با گارانتی تعویض یک ساله و بهترین قیمت فقط در کمپانی تکنوکلاینت. جهت خرید میتوانید از مشاوره رایگان متخصصین ما در خصوص راهنمای خرید مانیتور مناسب بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *