حافظه‌ SSD

مزایای استفاده حافظه SSD به جای HDD

مزایایی استفاده حافظه SSD به جای HDD

در مقالات قبلی به توضیح انواع حافظه‌های SSD و تفاوت آن با حافظه HDD به طور مفصل پرداختیم. در این مقاله قصد داریم به توضیح مزایای استفاده SSD به جای HDD بپردازیم. با ما همراه باشید.

حافظه SSD‌ و HDD

SSD مخفف عبارت  Solid State Drive است که  به آن درایو حالت جامد هم گفته می‌شود. حافظه های SSD  به عنوان جایگزین برای هارد دیسک‌های HDD طراحی شده است. حافظه SSD چیزی شبیه حافظه‌های فلش مموری است اما در ابعادی بزرگتر، همچنین سرعت بالاتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.اگر می‌خواهید داده‌های خود را ایمن نگه‌دارید و عملکرد سیستم خود را بهبود ببخشید، باید به سراغ حافظه SSD بروید.

درایو هارد دیسک مخفف Hard disk drive نوعی وسیله ذخیره‌سازی داده است که از طریق ضبط مغناطیسی و با کمک هد هایی برای خواندن و نوشتن به ذخیره‌سازی داده می‌پردازد.

انواع حافظه‌های SSD

  • SATA SSD 2.5 inch
  • M.SATA (mini SATA)
  • M.2 SSD
  • M.2 NVMe
انواع ssd

مزایای استفاده SSD به جای HDD:

  1. برخلاف هارد دیسک های HDD که داری قطعات مغناطیسی و هد بوده و داری صدای می‌باشند، حافظه های SSD بخاطرعدم استفاده از قطعات مکانیکی  و ذخیره اطلاعات روی چیپ حافظه هیچگونه صدایی ندارد.
  2. هارد دیسک‌های HDD با کوچکترین ضربه و یا افتادن دچار آسیب و از بین رفتن اطلاعات می‌شدند اما حافظه‌ای‌SSD دربرابر ضربه و لرزش مقاوم هستند و هیچگونه آسیبی نمی‌بینند و هیچگونه نگرانی بابت از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده وجود ندارد و طول عمر بیشتری دارند.
  3. حافظه‌های SSD بخاطر عدم وجود قطعات مغناطیسی برای دسترسی و خواندن اطلاعات سرعت انتقال آن بسیار بیشتر از حافظه‌های HDD باشد.
  4. از آنجایی که تعداد زیادی قطعه‌ی کوچک و متحرک،هِد مغناطیسی،اسپیندل‌ها و دیسک‌های گردان در هارد دیسک شما وجود داردکه باعث ایجاد گرما شده و مصرف برق زیادی تولید می‌‌کند اما حافظه‌های SSD مصرف برق کمتری دارند.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده انواع تجهیزات کامپیوتری در ایران با سابقه درخشان فعالیت میکند. جهت اطلاع از لیست قیمت حافظه‌های SSD کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *