تکنولوژی

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال شکل خاصی از پول است که برپایه علم رمزنگاری تولید شده است. ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز، شفاف و تغییر ناپذیر هستند.

  • غیرمتمرکز یعنی هیچ نهاد یا سازمانی کنترل آن را به دست ندارد.
  • شفافیت یعنی تراکنش های ارزهای دیجیتال برای تمامی افراد داخل و خارج شبکه قابل مشاهده است.
  • تغییر ناپذیری اینگونه ارزها از دستکاری خرابکاران و هکرها و تراکنش های مخرب آن ها را در امان نگه میدارد.
  • ارزهای دیجیتال دارای شکل فیزیکی نیستند و آنها را با نماد میشناسند و موجودیت آنها تنها در شبکه است. عرضه اینگونه ارزها توسط بانک ها تعیین نمیشود بلکه به صورت غیرمتمرکز است.

برای خرید سرور ارز چیتا کلیک کنید.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک نوع ارز دیجیتال است که یک پلتفرم آزاد است و مبتنی بر فناوری بلاک چین است که برنامه های غیرمتمرکز روی آن پیاده سازی میشوند.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین زنجیره ای از اطلاعات است که به صورت بلاکی پشت سر هم قرار میگیرند و هر بلاک شامل آدرس بلاک قبل و بعد خود است. مزیت این کار این است که اگر در بین راه بلاکی تغییر داده شود باید بلاک قبل و بعد آن نیز تغییر داده شوند همینطور برای بلاک های بعدی و بعدی پس عملا هک این شبکه امکان پذیر نیست و یا بشدت کاری دشوار است به طوریکه برای هک این شبکه باید 51 درصد کل شبکه را در اختیار گرفت که دور از ذهن است.

بلاک چین چیست؟

اتریوم

ایده اتریوم در سال 2013 توسط بوترین که پسری 19 ساله بود ارائه شد.او اعتقاد داشت بیت کوین دارای نقاط ضعفی است که باید برطرف شود و نهایتا در سال 2014 ایده خود را با سرمایه گزارانی عملی کرد. اتریوم به واحدهای کوچکتر سابو تقسیم میشود. هر یک اتریوم معادل یک میلیون سابو است. زمان تکمیل یک بلاک در اتریوم 14 ثانیه و زمان تکمیل یک بلاک در بیت کوین حداقل 10 دقیقه است.

شباهت‌های اتریوم و بیت کوین

بلاک چین بیت کوین فقط برای پیگیری مالکیت پول دیجیتال بیت کوین استفاده میشود اما اتریوم یک بلاک چین توزیع شده عمومی است.

هدف از ارز دیجیتال بیت کوین به وجود آوردن یک سیستم پرداخت جهانی غیرمتمرکز و همتا به همتا است که تنها یک نرم افزار به نام بیت کوین روی آن اجرا میشود در حالیکه بلاک چین اتریوم را سیستم عاملی در نظر بگیرید که هزاران اپ و سرویس مختلف که خودشان بلاک چین ندارند از آن استفاده میکنند.

اتریوم با الگوریتم خود اجازه استفاده از کارت های گرافیک و ASIC را میدهد اما بیت کوین فقط با دستگاه های ASIC قابل استخراج خواهد بود.

پس اتریوم یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که کارش تامین شبکه است و برای پرداخت هزینه نیز از آن استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *