تین کلاینت

تفاوت تین کلاینت و الیت دسک

تفاوت تین کلاینت و الیت دسک

کمپانی اچ پی مینی کامپیوترهای خود را در دو نوع تین کلاینت و الیت دسک روانه بازار می‌کند. این دو نوع از تین کلاینت‌ها هرکدام ویژگی‌های خاص خود رادارند اما در جمع‌بندی نهایی می‌دانیم که الیت دسک ها یک سرو گردن بالاتر از تین کلاینت‌ها هستند.

دراین مقاله تفاوت تین کلاینت و الیت دسک را موردبررسی قرار می‌دهیم و تصمیم‌گیری نهایی را به شما واگذار می‌کنیم.

تفاوت در پردازنده

الیت دسک ها همان تین کلاینت‌ها هستن با این تفاوت که پردازنده آن‌ها اکثراً لپ‌تاپی یا دسکتاپی می‌باشد. پردازنده های الیت دسک ها بسیار قدرتمند تر از پردارنده های تین کلاینت‌هاست. همانطور که میدانید نمی‌توان در تین کلاینت‌ها پردازنده را تعویض کرد و پردازنده به صورت چیپست روی برد قرار گرفته است. اما در الیت دسک ها پردازنده قابل تعویض است و با توجه پردازنده هایی که مادربورد الیت دسک پشتیبانی می‌کند میتوان پردازنده را در آن تغییر داد.

در سری های الیت دسک ما شاهد استفاده از پردازنده های سری Core i اینتل نیز هستیم. چیپست های گرافیکی به کار رفته در این پردازنده ها بسیار قوی تر از پردازنده های تین کلاینت‌های معمولی است و گاها تا 8 گیگابایت مموری را در دسترس کاربر قرار میدهد که کاربر را از کارت های گرافیکی بی نیاز می‌کند.

تفاوت در مصرف انرژی

تین کلاینت‌های سری الیت دسک از نظر مصرف انرژی مانند تین کلاینت‌های معمولی هستند و توان مصرفی آنها اغلبا 65 وات است. تفاوت دیگر تین کلاینت‌ها با الیت دسک ها این است که در تین کلاینت‌ها ما هیچ گونه قطعه مکانیکی نداریم اما در الیت دسک ها ما شاهد وجود فن کوچکی بر روی پردازنده هستیم که البته طبیعی هم هست چرا که توان پردازشی الیت دسک ها بسیار بیشتر از تین کلاینت‌هاست بنابراین گاها ممکن است در استفاده سنگین حرارت تولید شده از این پردازنده بیشتر از حد مجاز شود و مجبور باشد برای خنک کردن آن از فن استفاده کند.

الیت دسک های اچ پی در سه سری 705 – 800 – 600 روانه بازار می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خود رادارند. کاربری الیت دسک ها معمولا فراتر از کاربری تین کلاینت‌هاست و برای کاربری های اداری سنگین و یا گرافیکی استفاده میشود. معمولا الیت دسک ها دارای حداقل سه خروجی تصویر برای سهولت در کارهای گرافیکی و مانیتورینگ میباشند.

امیدواریم با خوانن این مقاله به تفاوت تین کلاینت و الیت دسک پی برده باشید.

شرکت تکنوکلاینت ارائه دهنده انواع تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌های کمپانی های HP و Dell در کشور است که این افتخار را دارد که با ارائه جدیدترین نسل الیت دسک ها همچنان پیشرو در عرصه مینی کامپیوترها در کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *