تین کلاینت

تین کلاینت در کافی نت‌

تین کلاینت در کافی نت‌

امروزه تین کلاینت‌ها در صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارند. دلیل استفاده از تین کلاینت به‌جای پی سی مزایای فوق‌العاده تین کلاینت‌هاست. امروز می‌خواهیم این مزایا را برای استفاده تین کلاینت در کافی ‌نت‌ ها بازگو کنیم.

ابتدا قبل از انتخاب هر نوع تین کلاینت ما باید بدانیم که چه‌کاری قرار است با انجام شود تا بتوانیم تین‌کلاینت‌ای باقدرت پردازشی مناسب ارائه دهیم. کاربری کافی‌ نت ‌ها معمولاً اداری است چراکه معمولاً تنها کاری که با تین کلاینت انجام می‌دهند وبگردی و یا نهایتاً ویرایش و یا ایجاد  آفیس و یا از این قبیل است.

پس تین کلاینت برای کافی نت انتخابی فوق‌العاده هوشمند است. نباید نگران عدم توانایی تین کلاینت در این امر بود چون کسی که به کافی نت مراجعه می‌کند قطعا قصد بازی کردن با سیستم را ندارد.

مزایای استفاده از تین کلاینت در کافی نت

استفاده از تین کلاینت در کافی‌نت‌ها فضایی زیبا و آرام را بوجود می‌آورد. چون تین کلاینت‌ها فاقد فن هستند در نتیجه تولید صدا و گرما ندارند. از این رو به دلیل کوچکی و زیبایی تین کلاینت، قرار دادن آن در کنار مانیتور زیبایی خاصی به محیط میدهد. حتی میتوان تین کلاینت را به پشت مانیتور وصل کرد و از فضای ایجاد شده بهینه استفاده کرد و از زیبایی آن لذت برد. استفاده از تین کلاینت در کافی ‌نت ‌ها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هست. تین کلاینت چه از لحاظ قیمت خرید اولیه و چه از لحاظ هزینه‌های پشتیبانی بعدی به صرفه تر از پی سی هست. مصرف برق تین کلاینت‌ها حدودا 65 وات است که برق آن با آداپتور تامین می‌شود، مقایسه کنید با توان مصرفی 500 واتی یک پی سی !

این اختلاف یک دستگاه هست حال این تعداد را برای کافی نتی که از تین کلاینت استفاده می‌کند ضربدر تعداد تین کلاینت‌ها کنید. میبینید که عدد قابل توجهی است. حال اینکه تین کلاینت‌ها پس از تمام شدن کار کاربر نیازی نیست خاموش کنید. اکثر کافی‌نت‌ها پس از تمام شدن کار کاربر، پی سی را به دلیل مصرف برق زیادش خاموش می‌کنند اما اگر از تین کلاینت استفاده کنید دیگر نیازی به این کار نیست. تین کلاینت‌ها مزیت دیگری نیز دارند و این است که تین کلاینت میتواند 24 ساعته و هفت روز هفته را بدون وقفه کار کند.

دلیل دیگر استفاده از تین کلاینت‌ها در کافی نت عمر بالاتر تین کلاینت نسبت به پی سی هاست. عمر مفید یک پی سی حدودا 5 سال است در حالیکه عمر مفید تین کلاینت‌ها دوبرابر این مقدار است. این متد را میتوان با عنوان MTBF در کاتالوگ اصلی تین کلاینت‌ها مشاهده نمود و با پی سی مقایسه کرد. حتی از نظر سرعت هم تین کلاینت‌ها برتری دارند. چون تین کلاینت‌ها از هاردهای SSD در خود استفاده می‌کنند از این رو سرعت فوق‌العاده بالایی دارند. تمامی موارد بالا جمع شده اند تا تین کلاینت‌ها بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده در کافی‌نت‌ها باشند.

بهترین مدل‌های پیشنهادی تین کلاینت برای کافی‌نت‌ها

Thin Client HP t610

Thin Client HP t520

Thin Client HP t620

Thin Client Dell Wyse ZX0

جدول مقایسه ای بین تین کلاینت‌ها و پی سی ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

جدول مقایسه ای بین تین کلاینت‌ها و پی سی ها

 

شرکت تکنوکلاینت ارائه دهنده تین کلاینت‌های کمپانی های HP و Dell در کشور میباشد.

تین کلاینت‌های ارائه شده توسط این شرکت دارای یکسال گارانتی تعویض و پنج سال خدمات پس از فروش میباشد. جهت مشاهده ی کلیه ی تین کلاینت‌های این شرکت به سایت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *