تین کلاینت

تین کلاینت یا لپ‌ تاپ؟

تین کلاینت یا لپ‌ تاپ؟

اینکه شما تین کلاینت یا لپ تاپ بخرید، به نوع نیاز شما به رایانه بستگی دارد. در گذشته برای خریدن کامپیوتر و یا لپ‌تاپ معیارهای متنوعی وجود داشت. مهمترین عامل برای تصمیم‌گیری، به کاربرد شما از کامپیوتر بستگی دارد. اینکه قرار است چه کاری با این سیستم انجام بدهید؟ آیا پروژه‌های سنگین گرافیکی دارید، یا قصد انجام بازی، برنامه‌نویسی، کارهای مالی و یا مصرف عمومی شخصی و خانگی دارید؟ بعد از پاسخ به تمام این سوالات، به سراغ خرید کامپیوتر بروید.

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی لپ‌تاپ‌ها و تین‌ کلاینت‌ ‌ها‌ی بروزتر و قدرتمندتری وارد بازار شده ‌است که همچنان دچار مزایا و معایبی نیز می باشند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مزایای خرید لپ‌ تاپ:

  1. یکی از مزایایی مهم خرید لپ‌تاب قابل حمل و استفاده در هر مکانی می باشد شما خیلی راحت میتوانید به لپ‌تاپ خود دسترسی داشته و کارهای خود را انجام دهید.
  2. وجود باتری در لپ‌تاپ‌ها باعث شده کاربرانی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند در نبود برق برای چندین ساعت با خیال آسوده به کار خود ادامه دهند.
  3. برای کار با لپ‌تاپ دیگر نیازی به ماوس و کیبورد و مانیتور جداگانه نیست.
  4. لپ‌تاپ‌ها مصرف برق کمتری نسبت به کیس ها دارندکه حدودا 90 وات می‌باشد. 5. برای خنک کردن لپ تاپ ها در بعضی از دستگاه ها از هیت سینک و یا فن نیز استفاده می شود.

مزایای خرید لپ‌ تاپ:

معایب خرید لپ تاپ:

  1. بیشتر لپ‌تاپ‌ها از لحاظ ارتقاء قطعات بسیار محدود هستند و به غیر از ارتقاء حافظه رم و حافظه داخلی امکان ارتقاء پردازنده و کارت گرافیک وجود ندارد.
  2. با توجه به اینکه برای لپ‌تاپ‌ها از باتری استفاده می شود در صورت استفاده زیاد نیاز به شارژ مجدد دارد و باید شارژ شود.
  3. در صورت خرابی لپ‌تاپ نیاز به متخصص می‌باشد و هزینه پشتیبانی آن بالاست.
  4. در صورت استفاده زیاد از لپ‌تاپ دستگاه گرمایی زیادی تولید می‌کند و باعث داغ شدن لپتاپ می شود
  5. قیمت تمام شده لپ‌تاپ‌ها بسیار بالاتر از تین کلاینت‌ها است.
  6. لپ‌تاپ‌ها بدلیل در دسترس بودن و قیمت بالا بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند.
  7. لپ‌تاپ ها مناسب برای دانشجویان و نویسندگان کاربرانی هستن که همیشه در رفت و آمد هستند و باید دستگاه خود را نیز با خود جابجا بکنند.

مزایای خرید تین کلاینت:

  1. تین کلاینت ها با توجه به ابعاد کوچک قابل نصب در پشت مانیتور و روی میز می باشد و فضای کمتری رو اشغال میکنن.
  2. امکان ارتقاء تین کلاینت ها (رم ، هارد ، پردازنده )
  3. با توجه به اینکه در تین کلاینت ها میتوان اطلاعات را در سرور ذخیره کرد امکان سرقت و یا از بین رفتن اطلاعات بسیار کم است .
  4. مصرف برق کم تین کلاینت ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها و کیس کامپیوترها که حدودا تا 50 وات می‌باشد.
  5. فن لس بودن تین کلاینت ها بخاطر عدم وجود فن در دستگاه و استفاده از دستگاهی به نام هیت سینک که گرمای تولید شده را از پردازنده گرفته و مانع از داغ شدن دستگاه می شود و بخاطر عدم وجود فن دیگر دستگاه صدای ندارد که باعث آلودگی صوتی شود.
  6. عمر مفید تین کلاینت ها 10 سال می باشد. تین کلاینت ها در 24 ساعت هفت روز هفته میتوانند روشن باشند و از آنها استفاده شود.
  7. هزینه پشتیبانی تین کلاینت ها خیلی کم می باشد و بخاطر عدم وجود قطعات مکانیکی نیازی به متخصص ندارد.
  8. گرافیک نصب شده بر روی تین کلاینت ها آنبرد می باشد.
  9. انتخاب تین کلاینت ها با توجه به رم و حافظه متناسب با کاربری مربوط به کاربر (اداری – گرافیکی )
  10. تین کلاینت ها متناسب برای کاربران اداری و سازمان ها و همچنین برای کاربران خانگی که نیازی به جابجای دستگاه ندارند می باشد.

معایب تین کلاینت:

1- عملکرد ضعیف در پردازش‌های گرافیکی: به طور کلی می‌توان از تین کلاینت ها برای مواردی مثل آفیس و وب گردی استفاده کرد. و بعضی از آنها را می توان در کارهای گرافیکی سبک و نرم افزار گرافیکی همچون فتوشاپ به کار برد. اما به دلیل اینکه ارتقاء سخت افزاری محدودی دارند و همچنین از توان پردازشی گرافیکی کمی برخوردارند.

2- فضای ذخیره سازی پایین: در بعضی از نسخه های تین کلاینت فضای هارد دیسک بسیار کم است. یا نمی توان از هارد دیسک هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

3- جایگزین سخت قطعات: اگر قطعه از تین کلاینت‌ها خراب شود نمی‌توان به راحتی جایگزینی برای آن قطعه سخت افزاری انتخاب کرد.همچنین در بیشتر مواقع قابل تعمیر نیستند.

از نظر قیمت:

تین کلاینت‌ها حداقل از 3 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند.

 لپ‌تاپ‌ها حداقل از6 میلیون تو‌مان به بالا قیمت گذاری می‌شود.

امیدواریم با خواندن این مقاله به تفاوت های بین تین کلاینت و لپ تاپ ها پی برده باشید. کارشناسان و متخصصین ما در تکنوکلاینت به صورت دائم پاسخگوی شما عزیران می باشند. کمپانی تکنوکلاینت وارد کننده انواع تین کلاینت از برندهای اچ پی و دل با گارانتی معتبر شرکت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *