ورک استیشن

ورک استیشن چیست؟

ورک استیشن چیست؟

امروز با مقاله ای در خصوص ورک استیشن چیست؟ در خدمت شما همراهان همیشگی تکنوکلاینت هستیم.

ورک اسیتشن یک کامپیوتر ویژه است که برای کاربردهای فنی یا علمی طراحی شده است! بااستفاده از 1نفر در یک زمان،معمولاً به یک شبکه محلی وصل می‌شوند و سیستم عامل‌های چند کاربره را اجرا می‌کنند.

اصطلاح ورک استیشن نیز برای اشاره به همه چیز از یک ترمینال رایانه اصلی به رایانه متصل به یک شبکه استفاده شده است، اما متداول ترین فرم مربوط به کلاس سخت افزارهایی است که توسط چندین شرکت فعلی و غیرقانونی مانندSun Microsystems ،Silicon Graphics ارائه شده است. آپولو کامپیوترDEC ،HP ، NeXT و IBM که درهای انقلاب انیمیشن گرافیکی سه بعدی در اواخر دهه 1990 را باز کردند.

مقایسه ورک استیشن با کامپیوتر معمولی

ورک استیشن عملکرد بالاتری نسبت به رایانه‌های شخصی دارند،بخصوص باتوجه به CPU و گرافیک، ظرفیت حافظه و قابلیت‌های چند وظیفه‌ای! ورک استیشن ها برای تجسم و دستکاری انواع مختلف داده های پیچیده مانند طراحی مکانیکی سه بعدی، شبیه سازی مهندسی (به عنوان مثال، دینامیک سیالات محاسباتی)، انیمیشن و ارائه تصاویر و توطئه های ریاضی بهینه می شوند.

به طور معمول، فاکتور فرم از رایانه رومیزی است که از یک صفحه نمایش با وضوح بالا، صفحه کلید و ماوس در حداقل استفاده می شود، اما همچنین در ورک استیشن ها چندین نمایشگر، تبلت های گرافیکی، موش های سه بعدی (دستگاه هایی برای دستکاری اشیاء سه بعدی و پیمایش صحنه ها) را ارائه می دهند. ایستگاههای کاری اولین بخش از بازار رایانه بود که لوازم جانبی پیشرفته و ابزارهای همکاری ارائه داد.

افزایش توانایی های رایانه های شخصی اصلی در اواخر دهه 1990 خطوط بین رایانه های شخصی و ورک استیشن فنی / علمی را محو کرده است. [نیاز به استناد] ورک استیشن های معمولی که قبلاً از سخت افزار اختصاصی استفاده می شده آنها را از رایانه های شخصی متمایز ساخته است.

ورک استیشن IBM 1620

اولین دستگاه ورک استیشن:

شاید اولین رایانه ای که ممکن است به عنوان ورک استیشن شناخته شود،  IBM 1620 بود! یک کامپیوتر کوچک علمی با نام ورک استیشن که به منظور ایجاد تعاملی توسط یک فرد مجزا که بر روی کنسول قرار گرفته بود ، طراحی شده است. در سال 1960 معرفی شد.

یکی از ویژگی های جالب این ورک استیشن این بود که فاقد مدار حسابی واقعی است. برای انجام علاوه بر این، به یک جدول دارای مقررات اضافه شده در حافظه نیاز دارد. این در هزینه مدار منطقی صرفه جویی می شود و IBM را قادر می سازد آن را ارزان کند. این ورک استیشن با نام CADET با کد بوده و در ابتدا با مبلغ 1000 دلار در ماه اجاره داده می شود.

یک ورک استیشن ممکن است برخی از ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • پشتیبانی از حافظه ECC
  • تعداد بیشتر سوکت های حافظه که از ماژول های ثبت شده (بافر) استفاده می کنند
  • چندین سوکت پردازنده ،  CPUقدرتمند
  • نمایشگرهای چندگانه
  • سیستم عامل قابل اعتماد را با ویژگی های پیشرفته اجرا میکند
  • کارت گرافیک قابل اطمینان با کارایی بالا

بهترین ورک استیشن ها در سال 2020

 ورک استیشن Corsair One Pro i180

(Apple Mac Pro (2019ورک استیشن

Apple iMac Pro ورک استیشن  

Lenovo Yoga A940 ورک استیشن  

Microsoft Surface Studio 2 ورک استیشن  

Mac Mini 2018 ورک استیشن  

HP Z240 SFF ورک استیشن  

Fujitsu Celsius J550 ورک استیشن  

پردازنده مورد استفاده در کامپیوترهای ورک استیشن

همانطور که می دانید  کامپیوتر های شخصی و دسکتاپ از پردازنده های اینتل بهره می برند و موسوم به Core i مانند Core i5, Core i7 هستند و در ورک استیشن با پردازش بالا از سری پردازنده های زئون اینتل (Xeon) استفاده می شود.

پردازنده های Xeon نسبت به بازدهی و کارایی که دارند، دمای کمتری دارند و به دلیل کاربرد در سرورها و دیتاسنترها، از پایداری بیشتری برخوردارند و در شرایط مساوی، درصد بسیار کمتری از هنگ و کرش (Crash) سیستم، در سیستم هایی دیده می شود که از پردازنده های Xeon بهره برده اند.

رم های مورد استفاده در کامپیوتر های ورک استیشن

حافظه ئی‌سی‌سی  ECC memory برگرفته از Error Checking & Correction نوعی از دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده در رایانه است که قادر است بیشتر انواع مختلف خرابی داده‌ها را تشخیص داده و رفع کند. این نوع حافظه‌ها بیشتر در جاهایی استفاده می‌شوند که تحت هیچ شرایطی نباید داده‌ها آسیب ببینند، از جمله رایانه‌هایی که برای پردازش‌های علمی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این نوع حافظه‌ها تک‌تک بیت‌ها از خطر دستکاری شدن و تغییریافتن در امان هستند و داده‌هایی که از هر کلمه خوانده می‌شود، همیشه با داده‌هایی که در آن کلمه نوشته شده‌اند یکسان هستند، حتی اگر یکی یا تعدادی از بیت‌های ذخیره‌شده، تغییر حالت داده باشند. بسیاری از حافظه‌های غیر ئی‌سی‌سی توانایی تشخیص خطا را ندارند، هرچند که برخی از انواع حافظه‌های غیر ئی‌سی‌سی با استفاده از بیت پاریتی توانایی کشف خطا را دارند، اما نمی‌توانند ان را اصلاح کنند.

امیدواریم با خواندن این مطلب به موضوع ورک استیشن چیست؟ پی برده باشید.

تکنوکلاینت واردکننده انواع سرور ورک استیشن با گارانتی یک ساله محصول است. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *