کیبورد و موس

انواع کیبورد گیمینگ

انواع کیبورد گیمینگ

کیبورد یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر است که وظیفه آن ورود داده‌ها و دستورات به کامپیوتر است. کیبوردها امروزه انواع مختلفی دارند و برای کاربری‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی انواع کیبورد گیمینگ و معمولی می‌پردازیم.

1: کیبورد معمولی:

کیبورد معمولی

 

کیبورد معمولی یا کیبورد ممبرین (Membrine) دارای مکانیزم کار ساده‌ای است و نسبت به سایر انواع کیبوردها در بازار از قیمت پایین‌تری برخوردار است. این کیبوردها دارای یک برد اصلی می باشند که روی آن قطعات پلاستیکی که با قطعاتی از هم جدا شده‌اند، قرار دارند. کاربر با فشردن دکمه پلاستیکی باعث حرکت قطعه پلاستیکی رویه شده و اتصالی کوتاه را در کیبورد ایجاد می‌کند. این اتصال منجر به ارسال اطلاعات به کامپیوتر می شود.

2: کیبورد گیمینگ:

کیبورد گیمینگ

 

کیبورد گیمینگ کیبوردی است که مخصوص بازی طراحی شده است و معمولا به نورهای RGB مزین است. این کیبوردها دارای دکمه های مکانیکی هستند که زمان پاسخگویی سریعی دارند در نتیجه گیمر پس از استفاده طولانی از کیبورد، احساس خستگی کمتری دارد.

خرید کیبورد گیمینگ Enet E50

ویژگی‌های کیبورد Gaming:

  • طراحی ارگونومی: این کیبوردها به شکلی طراحی شده‌اند که دست کاربران بدون ایجاد هیچ زحمتی و به‌راحتی بتواند کلیدها را لمس کند. همچنین این نکته در نظر گرفته شده که به دلیل استفاده طولانی مدت از این وسیله، باعث خستگی کاربران و بروز عوارض بدنی نشود.
  • سطح شیبدار:  کیبورد های گیمینگ به گونه ای طراحی شده اند که ارتفاع و شیب آن ها قابل تنظیم باشد و همچنین لبه هایی برای قرار گیری مچ دست در آن ها تعبیه شده است.
  • سرعت بالا: در کیبورد گیمینگ، کلیک‌ها با سرعت بیشتری در یک مدت زمان معین ثبت می‌شوند. در نتیجه هنگام انجام بازی، واکنش مؤثرتری اتفاق خواهد افتاد.
  • عمر طولانی: نسبت به کیبوردهای معمولی، این کیبوردها عمر بیشتری دارند. در مقابل ضربه‌های شدید بسیار مقاوم هستند و برای استفاده طولانی مدت طراحی شده‌اند.
  • مقاومت و کیفیت: این وسیله اصولاً به گونه‌ای طراحی شده که در برابر نفوذ آب و خاک مقاوم بوده و در زمان سقوط احتمال آسیب و شکستن آن به کمترین حد برسد.
  • نگهداری: نگهداری از کیبورد گیمینگ بسیار راحت است. زیرا می توان کلیدهای کیبورد را برداشت و گردوغبار داخل آن را تمیز نمود.

مزایای کیبورد گیمینگ نسبت به کیبورد معمولی

  • در کیبوردهای گیمینگ، «فاصله محرک» ( فاصله ی بین کلیدها و برد الکترونیکی) نسبت به کیبوردهای معمولی کمتر است در نتیجه سرعت پاسخ دهی آن ها بیشتر می باشد.
  • کیبوردهای گیمینگ دارای کلیدهای قابل برنامه ریزی است. کاربرد آن ها در بازی هایی همچون RTS یا RPG است که با این ویژگی گیمرها می‌توانند دستورات خاصی را با استفاده از نرم افزار مخصوص برای کلیدها تعریف کنند.
  • کیبوردهای گیمینگ دارای رنگ های پس زمینه RGB هستند. این رنگ از طریق چراغ‌های LED  که در پشت کلیدها قرار دارند، ایجاد شده و جذابیت خاصی به کیبوردهای گیمینگ می‌بخشد.همچنین امکان برنامه ریزی برای خاموش روشن شدن یا در برخی مواقع تغییر رنگشان نیز وجود دارد.
  • کیبوردهای گیمینگ چون از کلیدهای مکانیکی و سایر امکانات یاد شده برخوردار هستند. دوام بیشتری دارند و ضربه پذیرتر هستند اما در عین حال قیمت بالاتری نسبت به کیبورد معمولی خواهد داشت.

انواع کیبورد گیمینگ

انواع کیبورد گیمینگ

 

کیبوردهای گیمینگ انواع مختلفی دارند که شما باید با توجه به نیاز خود و بودجه‌ای که برای خرید کیبورد گیمینگ در نظر گرفته‌اید، مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

1)کیبورد گیمینگ مکانیکی:

این کیبوردها سوییچ‌هایی دارند که فشار وارد شده را بسیار سریع منتقل می‌کنند. قیمت کیبوردهای گیمینگ مکانیکی بیشتر از کیبوردهای معمولی است؛ زیرا امکانات و کیفیت بیشتری دارند. قطر و وزن این کیبوردها نسبت به کیبوردهای معمولی بیشتر است.

2) کیبورد گیمینگ ممبران:

یکی دیگر از انواع کیبورد گیمینگ کیبوردهای ممبران است. این کیبوردها زیر سوییچ‌های خود دارای غشای پلاستیکی هستند که فشار را به برد الکترونیکی منتقل می‌کنند. این کیبوردها صدای کمتری تولید می‌کنند اما نسبت به کیبوردهای مکانیکی کیفیت کمتری دارند و ارزان‌تر هستند.

3) کیبورد گیمینگ بی‌سیم:

کیبوردهای بی‌سیم در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این کیبوردها یا دارای باتری قابل تعویض هستند یا درگاه شارژ دارند که می‌توانید آن‌ها را شارژ کنید. مزیت این کیبوردها این است که دردسر و شلوغی سیم را ندارند و می‌توانید با فاصله بیشتری نسبت به کامپیوتر خود کار کنید. البته عیب بزرگ این کیبوردها آن است که ممکن است در مواقع حساس شارژ آن‌ها کم شود و عملکرد ضعیفی از خود نشان دهند. بنابراین بسیاری از گیمرها عقیده دارند که کیبورد گیمینگ با سیم از نوع بی‌سیم آن بهتر و مطمئن‌تر است.

4) کیبورد گیمینگ ارگونومیک:

کیبوردهای ارگونومیک طوری طراحی می‌شوند که هنگام کار کردن با آن، دست‌ها در راحت‌ترین حالت ممکن قرار بگیرند. این نوع طراحی کمترین آسیب را به دست‌ها و ساعد وارد می‌کند. کیبوردهای ارگونومیک نسبت به کیبوردهای معمولی قیمت بالاتری دارند. البته کاهش آسیب به دست، به‌خصوص برای افرادی که زمان بسیار زیادی را با کامپیوتر خود کار می‌کنند، مزیت مهمی به شمار می‌رود.

نتیجه گیری 


کیبوردهای گیمینگ نسبت به کیبوردهای معمولی دارای امکانات و شرایط خاصی هستند که کاربران به راحتی می توانند برای مدت طولانی از آن استفاده کنند و از امکانات ویژه آن بهره مند شوند. با این اوصاف طبیعی است که کیبوردهای گیمینگ نسبت به کیبوردهای معمولی قیمت بالاتری داشته باشند. بنابراین شما براساس بودجه و نیاز خودتان می توانید از کیبوردهای گیمینگ پایین رده، میان رده یا رده بالا استفاده کنید.

امیدواریم با خواندن این مطلب به انواع کیبورد گیمینگ و معمولی پی برده باشید. جهت خرید انواع کیبورد گیمینگ و ساده به فروشگاه تکنوکلاینت مراجعه فرمایید و از تخفیف‌های هیجان انگیز ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *