مانیتور

تفاوت مانیتورهای LCD و LED

تفاوت مانیتورهای LCD و LED

در این مقاله قصد داریم به معرفی تفاوت بین مانیتورهای LED و LCD بپردازیم اما قبل از آن بهتر است بدانیم که تفاوت اصلی این دو پنل در چیست؟

در ابتدا بدانید که مانیتور LED با نمایشگر LED کاملا فرق دارد.

در واقع مانیتورهای LED همان مانیتورهای LCD هستند. مانیتورهای LCD از چند قسمت تشکیل شده است که مهمترین قسمت تشکیل دهنده آن همان کریستال مایع است. هنگامی که از داخل این مایع که در پنلی محافظت میشود جریان الکتریکی عبور میکند فرم کریستال ها عوض شده و بسته به تغییری که میکنند اجازه عبور نور را از خود میدهند. این نور یه نور پس زمینه هست که منشا آن در مانیتورهای LCD لامپ های فلورسنت است. لامپ های فلورسنت همان لامپ های مهتابی یا کم مصرف هستند. تفاوت بین مانیتورهای LCD و LED در همیجاست به طوریکه در مانیتورهای LED فقط بجای استفاده از لامپ های فلورسنت از لامپ های کوچک LED استفاده میشود.

تفاوت مانیتورهای LCD و LED

مانیتورهای LED رنگ ها را سردتر نشان میدهند.

مانیتورهای LED مصرف برق کمتری نسبت به مانیتورهای LCD دارند.

مانیتورهای LED دارای زمان پاسخگویی کمتری هستند یعنی مدت زمانی که طول میکشد تا یک پیکسل در آن روشن و خاموش شود کمتر است.

مانیتورهای LED طول عمری معادل 100 هزار ساعت دارند.

زاویه دید مانیتورهای LED بهتر از LCD هست زیرا لامپ های LED موجود در آن باعث بهتر شدن زاویه دید مانیتور میشود.

عمق رنگ مشکی در مانیتورهای LCD بسیار کمتر از LED هست و دلیل آن هم لامپ های فلورسنت است به همین دلیل کنتراست تصویر در مانیتورهای LED بسیار بیشتر است.

نتیجه گیری:

با پیشرفت تکنولوژی مسلما کالاهای دیجیتال روز به روز با کیفیت تر و پیشرفته تر میشوند. از این رو میتوان گفت که از هر نظر مانیتورهای LED با کیفیت تر و بهتر از مانیتورهای LCD هستند. اما باید توجه داشت که قیمت بالاتری هم نسبا یه مانیتورهای LCD دارند.

مانیتورهای LED با مانیتورهای OLED نیز تفاوت دارند که در مقاله ای جداگانه به تشریح آن میپردازیم. همچنین نوع LED RGB هم از این مانیتورها در بازار موجود است. دارای کیفیت تصویر بالاتر و قیمت بالاتری هستند اما در حال حاضر بهترین و مقرون به صرفه ترین مانیتورها در بازار مانتیورهای LED هستند.

تکنوکلاینت واردکننده انواع مانیتورهای LCD و LED به صورت نو و استوک در ایران است. جهت مشاهده قیمت مانیتورها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *