تین کلاینت

طرز کار تین کلاینت

طرز کار تین کلاینت

تین کلاینت‌ها به چه شکلی عمل می‌کنند؟

موضوع امروز مقاله تین کلاینت ما در خصوص طرز کار تین کلاینت است اما در ابتدا مجدداً باید بدانیم تین کلاینت چیست و تین کلاینت چه کاربردهایی دارد. سپس در مورد نحوه کارکرد تین کلاینت و درنهایت انواع تین کلاینت‌ها بدانیم.

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت‌ها جایگزین کیس های کامپیوتر هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند. تین کلاینت‌ها با مزیت های عمده‌ای نسبت به کیس‌های کامپیوتر روانه بازار شدند که به همین دلیل هم هست که توجه مدیران آی تی به سمت تین کلاینت‌ها جلب شده است. در زیر مختصراً تعدادی از مزایای تین کلاینت‌ها را می‌بینید:

  • تین کلاینت‌ها ازنظر ابعاد بسیار کوچک‌تر از کیس ها هستند و می‌توانند به همین سبب به پشت مانیتور کاربر نیز متصل شوند. تین کلاینت‌ها می‌توانند رو دیوار، کنار میز کار و زیر میز کار نیز متصل شوند.
  • تین کلاینت‌ها با توان مصرفی حدود 65وات کار می‌کنند که نسبت به کیس‌های 300 واتی مصرف برق بسیار کمتری دارند.
  • تین کلاینت‌ها سرعت بسیار بالایی دارند. این مزیت به دلیل استفاده از حافظه های SSD در تین کلاینت‌هاست.
  • عمر مفید یک تین کلاینت حدود 100هزار ساعت است که در مقایسه باعمرمفید 50 هزار ساعتی کیس‌ها دوبرابر است.
  • تین‌کلاینت‌ها دارای رم و هارد قابل ارتقاء هستند بنابراین میتوان باتوجه به ظرفیت رم و هارد آنها را ارتقاء داد.
  • در تین کلاینت نیازی به کارت گرافیک مجزا نیست چراکه دارای پردازنده‌های گرافیکی ادغام شده با پردازنده اصلی هستند و کیفیتی نظیر 4K را ارائه میدهند.

کاربرد تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت‌ها کاربردهای بسیاری دارند. از آنجایی که تین کلاینت‌ها دارای کانفیگ های مختلفی هستند پس برای تمامی کاربری ها میتوان از آنها استفاده کرد. در زیر تعدادی از کاربری های تین کلاینت‌ها را مشاهده میکنید:

  • استفاده از تین کلاینت‌ها در بخش های اداری سازمان ها و ادارات
  • استفاده از تین کلاینت‌ها در بخش های روابط عمومی و حراست سازمان ها و ادارات
  • استفاده از تین کلاینت‌ها در بخش های اداری و پذیرش بیمارستان ها
  • استفاده از تین کلاینت‌ها در کلاس های درس و کلاس های آموزشی مدارس و دانشگاه ها
  • استفاده از تین کلاینت‌ها در بخش کانترهای فروش آژانس های هواپیمایی
  • استفاده از تین کلاینت در کافی نت ها

نحوه کارکرد تین کلاینت‌ها به چه صورت است؟

با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی روز به روز قطعات الکترونیکی کوچکتر شده اند تا جایی که تمامی قطعات از جمله حافظه های ذخیره سازی به شکل چیپست درآمده اند که این باعث کوچکتر شدن برد اصلی و در نتیجه تین کلاینت میشود. تین کلاینت‌ها دارای برد اصلی کوچکی هستند که حافظه ها به صورت تراشه و یا اسلات بر روی آن قرار گرفته شده اند. رم های تین کلاینت‌ها به دنبال کوچک شدن برد اصلی کوچک شده اند و از رم های لپ تاپی استفاده می‌کنند همچنین چون برق تین کلاینت از یک آداپتور 65 واتی تامین میشود لذا رم تین کلاینت‌ها نیز از نوع کم مصرف انتخاب میشوند.

حافظه های ذخیره سازی تین کلاینت‌ها نیز کوچک شده اند و به حافظه های 2.5 اینچی تبدیل شده اند. در تین کلاینت‌ها نمیتوان از هاردهای 3.5 اینچی استفاده کرد و فقط میتوان از هاردهای 2.5 اینچی و یا اس اس دی های SATA ، mSATA و یا M.2 در انها استفاده کرد. پردازنده اصلی تین کلاینت‌ها نیز به صورت یک چیپست بر روی تین کلاینت‌ها تعبیه شده در نتیجه نمیتوان در بسیاری از آنها پردازنده را عوض کرد.

همچنین پردازنده گرافیکی در تین کلاینت‌ها برای کمتر کردن حجم تین کلاینت با پردازنده اصلی ادغام شده است و از حافظه ی رم برای پردازش تصویر استفاده میکند. پس در تین کلاینت‌ها برای بهره وری بیشتر از گرافیک باید حافظه رم تین کلاینت را ارتقاء داد.

تمامی اسلات ها و چیپست های ذکر شده به همراه درگاه های ورودی و خروجی بر روی برد اصلی کوچک تین کلاینت تعبیه شده اند تا تین کلاینت بتواند کار خود را آغاز کند. علاوه بر حافظه های SSD استفاده شده در تین کلاینت‌ها دلیل دیگر سرعت بالای تین کلاینت‌ها نزدیک شدن قطعات الکترونیکی به یکدیگر است که سرعت تعامل بیشتری با یکدیگر دارند.

کمپانی تکنوکلاینت

تین کلاینت‌های بسیاری امروزه در بازار موجود است اما تین کلاینت‌های کمپانی هایی چون HP و Dell و  ASUS در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. یکی از مزیت های تین کلاینت‌های اچ پی استفاده از آن به عنوان زیروکلاینت است. برخی تین کلاینت‌های دل نیز این قابلیت را دارند.

ایمواریم در این مقاله به درک کامل از طرز کار تین کلاینت رسیده باشید.

شرکت تکنوکلاینت وارد کننده عمده تین کلاینت و زیروکلاینت‌های HP و Dell در کشور میباشد و تین کلاینت‌های خود را با گارانتی یکساله تعویض به بازار ارائه میدهد. این شرکت مفتخر است که از مشاوره اولیه تا طراحی و پیاده سازی مجازی سازی با زیروکلاینت و نیز تامین سخت افزار همراه مشتریان عزیز خود باشد.

همواره میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و مشاهده لیست زیروکلاینت‌ها و تین کلاینت‌ها به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *