زیروکلاینت

کاربرد زیروکلاینت در هتل

کاربرد زیروکلاینت در هتل

زیروکلاینت‌ها امروزه پس از تین کلاینت‌ها توانسته جای خود را در بازار به‌خوبی پیدا کند. زیروکلاینت‌ها برای همه‌ی کاربری‌ها مناسب است. زیروکلاینت‌ها را معمولاً برای هتل‌ها و اداراتی که حداقل 10 کاربر داشته باشند استفاده می‌کنند. استفاده از زیروکلاینت در هتل ها می‌توانند یک مدیریت متمرکز ایجاد کند به طوریکه فعالیت تمام واحدها را زیر نظر بگیرد. برای استفاده از زیروکلاینت‌ها در هتل‌ها باید یک سرور در دسترس باشد که معمولاً تمامی هتل‌ها دارای حداقل یک سرور هستند.

حتی می‌توان از یک سیستم قدرتمند یا یک تین کلاینت قدرتمند به‌عنوان سرور استفاده کرد. برای استفاده از زیروکلاینت در هتل‌ها نیاز به بستر خاصی نیست و همان بستر شبکه معمولی برای پیاده‌سازی زیروکلاینت کافی است. پس از نصب و راه‌اندازی سرور می‌توان به هر تعداد زیروکلاینت به مجموعه اضافه کرد.

مزایای استفاده از زیروکلاینت در هتل

پس از نصب و راه‌اندازی سرور دیگر نیاز به هزینه‌های سنگین تعمیر و نگه‌داری از پی سی ها را نداریم و فقط نیاز به یک نیروی فنی برای نگه‌داری از سرور داریم. هزینه‌ی خرید یک پی سی حدوداً 10 برابر هزینه‌ی خرید زیروکلاینت است. تنها کافی است که زیروکلاینت سمت کاربر به مانیتور وصل شده و به دسکتاپ خود وارد شود. استفاده از زیروکلاینت مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای استفاده از زیروکلاینت صرفه‌جویی در هزینه‌هاست.

زیروکلاینت می‌تواند در مصرف برق بسیار به‌صرفه باشد چراکه زیروکلاینت‌ها مصرف برقی معادل 10 وات یا کمتر دارند. استفاده از زیروکلاینت می‌تواند هزینه‌ی نیاز به آنتی را کاهش دهد به این صورت که آنتی‌ویروس فقط باید روی سرور نصب و نگه‌داری شود و زیروکلاینت نیازی به آن ندارد.

در استفاده از زیروکلاینت قابلیت اطمینان و پایداری بالا می‌رود چراکه سیستم‌عامل روی سرور نصب می‌شود و سمت کاربر هیچ سیستم‌عاملی نصب نمی‌شود و کاربر تنها با زیروکلاینت به سرور متصل شده و از دسکتاپ مجازی‌ای که سرور در اختیار زیروکلاینت می‌گذارد استفاده می‌کند. در هتل‌ها می‌توانید مجازی‌سازی را راه‌اندازی کنید و به هر کاربر یک دسکتاپ مجازی اختصاص دهید. کاربر می‌تواند به دسکتاپ شخصی خود از مکان‌های مختلف دسترسی داشته باشد.

می‌توانید با پروتکل‌های مختلف از زیروکلاینت‌ها استفاده کنید. برای هتل‌ها پروتکل Citrix پیشنهاد می‌شود.

پروتکل مجازی‌سازی Citrix علاوه بر کیفیت بالا، امنیت بالا نیز دارد.

برای استفاده از پروتکل مجازی‌سازی سیتریکس زیروکلاینت‌های زیر پیشنهاد می‌شود که باقیمت مناسب برای هتل‌ها در دسترس است.

لیست زیروکلاینت پیشنهادی:

Zero Client Wyse TX0

Zero Client HP gt7720

Zero Client Wyse VX0

امروزه در اکثر هتل‌های بزرگ ما شاهد استفاده از زیروکلاینت‌ها هستیم.

زیروکلاینت‌ها امروزه با برندهای متفاوت یافت می‌شود اما انتخاب یک برند مطمئن چیزی است که همه‌ ما به آن نیازداریم.

کمپانی اچ‌پی سالهاست که درعرضه تین‌کلاینت و زیروکلاینت موفق عمل کرده و توجه بازار را به خود جلب کرده است.

شرکت تکنوکلاینت واردکننده‌ی مستقیم زیروکلاینت برندهای HP و Dell در کشور است. می‌توانید همواره برای دریافت مشاوره و لیست بروز زیروکلاینت‌ها به سایت تکنوکلاینت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *