مینی کامپیوتر و مینی کیس

کامپیوتر آماده یا اسمبل شده؟

کامپیوتر آماده یا اسمبل شده؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

اسمبل به چه معناست؟ به معنای سرهم‌بندی کردن. همه ما پیش از خرید سیستم‌های کامپیوتری نیاز داریم تحقیقات کاملی انجام دهیم تا سیستم مناسب خود را پیدا کنیم. در این بین هزینه نهایی سیستم نقشی بسزا در تصمیم گیری ما دارد. اما چه سیستمی دقیقاً مناسب ما و کاربری ما است؟ کیس آماده بخریم یا اسمبل شده (Assembled Computer Case)؟ چه زمانی به یک کیس اسمبل شده می‌گویند؟ زمانی که قطعات درون کیس از قبل توسط شرکت سازنده درون سیستم قرار داده شده باشد. به این گونه کیس‌ها کیس آماده نیز می گویند. در ادامه این مقاله به سوال اصلی خود یعنی کیس آماده یا اسمبل شده می‌پردازیم. همراه تکنوکلاینت باشید.

[/vc_column_text]

[vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کامپیوتر اسمبل شده چیست؟

کامپیوتر اسمبل شده کامپیوتری است که از ترکیب قطعات مختلف ساخته شده و یک واحد آماده‌ از پیش تولید شده نیست. به این صورت که شخصی با توجه به نیازهای خود قطعات مختلفی را انتخاب می‌کند و آن‌ها را در یک کیس کامپیوتر گرد هم می‌آورد.

این قطعات شامل مادربرد، پردازنده، حافظه، کارت گرافیک، هارد دیسک، منبع تغذیه و موارد دیگر هستند. این قطعات معمولاً در فروشگاه‌های کامپیوتری و قطعات الکترونیکی به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

کامپیوتر اسمبل شده همچنین می‌تواند در سطح کوچک به صورت پروژه‌های شخصی و یا در سطح بزرگ به صورت پروژه‌های صنعتی و تجاری ساخته شود. این روش برای افرادی که به تکنولوژی علاقه مند هستند و یا نیاز به کامپیوتر با سخت افزار قوی دارند گزینه جذابی است.

مزایای کامپیوترهای اسمبل شده

این کامپیوترها به دلیل مزایای فراوان در میان مصرف کنندگان طرفداران بسیار دارند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  1. قابل ارتقا بودن قطعات

کیس‌هایی که توسط فروشگاه و یا خود افراد اسمبل می‌‌شوند به راحتی قابل ارتقا هستند. همچنین نمونه قطعات آن و یا مشابه آنها در بازار به وفور یافت می‌شود. این گونه کیس‌ها در انواع مختلف و با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شوند.

  1. مناسب برای گیمینگ و انجام بازی‌های رایانه‌ای

مینی کیس‌های کارخانه‌ای برای بازی مناسب نیستند. چون منبع تغذیه قوی ندارند و چنانچه نیاز به استفاده از کارت گرافیک‌های نسل بالا باشد این کامپیوترها دچار مشکل خواهند شد.

  1. کیفیت و عملکرد بهتر

همانطور که گفته شد در کامپیوترهای اسمبل شده کاربران قابلیت انتخاب قطعات با کیفیت و مطابق با نیازهای خود دارند. همین امر باعث می‌شود کامپیوتر اسمبل شده توسط کاربر دارای کیفیت و عملکرد بهتری باشد.

  1. هزینه کمتر

در بسیاری از موارد اسمبل کردن یک کامپیوتر ارزان‌تر از خرید یک کامپیوتر آماده درمی‌آید. به دلیل اینکه کاربران می‌توانند قطعات را به صورت جداگانه خریداری کنند و قیمت هر قطعه را با دقت بیشتری بررسی کنند؛ در نتیجه هزینه تمام شده این کامپیوتر کمتر خواهد شد.

کامپیوتر آماده یا اسمبل شده؟

مزایای کامپیوترهای آماده چیست؟

  • در اینگونه کیس‌ها از قطعات اصلی و با یک برند استفاده می‌شود. به علت استفاده تمامی قطعات از یک مارک هماهنگی بیشتری وجود دارد و در انتها باعث افزایش کارایی رایانه می‌شود.
  • متاسفانه قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار بسیار زیاد است. ممکن است هنگام خرید قطعات یکی از همین جنس‌های تقلبی خریداری کنید. در صورتی که تمامی قطعات موجود بر روی کیس‌های کارخانه‌ای همگی اصل هستند.
  • زمانی که رایانه آماده کارخانه‌ای با گارانتی تهیه می‌کنید، تمام قطعات داخلی و خارجی و ملحقات دارای گارانتی هستند. در نتیجه به هنگام بروز مشکل فقط به یک شرکت گارانتی کننده مراجعه می‌کنید.
  • در کیس‌های آماده کارخانه‌ای تمامی قطعات استفاده شده دارای آخرین تکنولوژی هستند و امکان ارتقا برای قطعات در نظر گرفته شده است. به‌ عنوان مثال قابلیت نصب هارد دیسک دوم، سوم و یا همچنین کارت گرافیک و رم اضافه نیز تعبیه شده است.

کامپیوتر آماده یا اسمبل شده؟

مقایسه کارایی و عملکرد کامپیوترهای آماده و اسمبل شده

کارایی و عملکرد کامپیوتر آماده و اسمبل شده به عوامل زیادی مانند قطعات مورد استفاده، تنظیمات، نرم‌افزار و سیستم عامل آنها بستگی دارد. با این حال به برخی از تفاوت‌های کلی میان کامپیوترهای آماده و اسمبل شده نگاهی می‌اندازیم:

  1. قطعات: در کامپیوترهای آماده قطعات مورد استفاده از پیش تعیین شده‌ و با توجه به نیازهای شرکت تولید کننده انتخاب شده‌اند. در کامپیوترهای اسمبل شده کاربر می‌تواند قطعات را مطابق با نیازهای خود انتخاب کند. در نتیجه در کامپیوترهای اسمبل شده، کاربران قابلیت انتخاب قطعات را دارند؛ در نتیجه می‌توانند از قطعات با کیفیت و مطابق با نیازهای خود استفاده کنند. این امر به بهبود کارایی و عملکرد کامپیوتر منجر می‌شود.
  2. پیکربندی: در کامپیوترهای آماده، تنظیمات و نرم‌افزارهای پیش فرض قبل از فروش روی کامپیوتر نصب شده است. در حالی که در کامپیوترهای اسمبل شده، کاربر باید خودش سیستم عامل و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را نصب کند. به عبارت دیگر، کاربران در کامپیوترهای اسمبل شده قابلیت پیکربندی بیشتری دارند و می‌توانند سیستم عامل و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را با توجه به نیازهای خود نصب کنند.
  3. قیمت: هزینه کامپیوتر آماده ممکن است بیشتر از هزینه کامپیوتر اسمبل شده تمام شود. به عنوان مثال شرکت‌های تولید کننده کامپیوترهای آماده می‌توانند در همان زمان که کامپیوترهای خود را به بازار عرضه می‌کنند، در مقابل بازار رقابتی قیمت را بالا برده و یا قطعات با کیفیت پایین‌تر را برای کاهش هزینه در کامپیوترهای خود استفاده کنند. در کامپیوترهای اسمبل شده، با توجه به اینکه کاربر می‌تواند قطعات را به صورت جداگانه و با توجه به نیازهای خود انتخاب کند، ممکن است هزینه نهایی کمتری پرداخت کند.
  4. ارتقا پذیری: در کامپیوترهای اسمبل شده قابلیت تعویض و ارتقای قطعات وجود دارد؛ در حالی که در کامپیوترهای آماده این امکان کمی محدودتر است. به عبارت دیگر با توجه به اینکه کاربران در کامپیوترهای اسمبل شده قطعات را به صورت جداگانه انتخاب کنند، می‌توانند به راحتی قطعاتی که به سرعت منسوخ می‌شوند مثل پردازنده، کارت گرافیک و … را تعویض کنند و سیستم خود را ارتقا دهند.

باید توجه داشت که هر دو دسته این کامپیوترها مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب بین آن‌ها بستگی به نیازها و شرایط شما دارد.

نتیجه گیری

تمامی مواردی که ذکر شد گویای این مطلب است که برای کاربرانی که اطلاعات و تخصص زیادی درباره قطعات کامپیوتر ندارند کامپیوتر آماده نسبت به کامپیوتر اسمبل شده مزایا و برتری چشمگیری دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که بین خرید یک کامپیوتر اسمبل شده و سرهم‌بندی‌کردن آن وجود دارد، تفاوت در قیمت آن‌ها استاما اگرچه برای برخی کاربران  کامپیوترهای اسمبل شده بسیار کاربردی تر هستند.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده انواع کامیپوتر آماده از بهترین برندهای روز دنیاست. جهت مشاهده فروشگاه تکنوکلاینت کلیک کنید.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *