تکنولوژی

اندروید خام چیست؟

اندروید خام چیست؟

شاید هرکدام از کاربران اندروید تعریف خاصی از اندروید خام داشته باشند. شاید خیلی از تعاریف درست و شاید غلط باشند اما در یک تعریف کلی اندروید خام اندرویدی است که توسط کمپانی گوگل بدون هیچ دستکاری ارائه شده است. در ادامه به توضیحات بیشتری در این خصوص میپردازیم.

در واقع چون سیستم عامل اندروید به صورت متن باز ارائه میشود و در اختیار سازندگان دیوایس های اندرویدی قرار میگیرد لذا هر کمپانی آن را شخصی سازی کرده و در واقع با امضای خودش روی دیوایس های خودش نصب میکند. برای مثال کمپانی سامسونگ گوشی های موبایل خود را با رابط کاربری اختصاصی خودش به نام “سامسونگ اکسپرینس” عرضه میکند.

مزایای استفاده از آن چیست؟

  • بروزرسانی سریعتر:

در واقع به دلیل اینکه اندروید خام توسط گوگل پشتیبانی می‌شود در نتیجه اولین آپدیت‌ها را گوشی هایی دریافت میکنند که از اندرویدخام گوگل بهره میبرند.

  • نداشتن اپ های BloatWare:

این‌ها اپ‌های اضافه‌ای هستند که توسط کمپانی های سازنده موبایل بر روی اندروید شخصی سازی شده خود نصب میکنند. بسیاری از کاربران مجبورند برای حذف کردن این اپ‌های اضافه گوشی خود را روت کنند که این کار ممکن است عواقب خوبی بهمراه نداشته باشد. اما اندروید خام گوگل فاقد هر نوع اپلیکیشن اضافه ای هست که این کار باعث افزایش سرعت و آزاد سازی فضای ذخیره سازی خواهد شد.

  • شکل ظاهری ساده و کاربر پسند:

اندرویدخام گوگل طبق نظرسنجی ها رضایت کامل کاربران خود را به همراه دارد. بیشتر کاربران از روان بودن و اجرای سریع اپلیکیشن ها نیز در این اندروید اعلام رضایت کرده اند.

  • سرعت بالاتر:

عدم نصب اپلیکیشن‌های اضافه و نرم افزارهای زیبا ساز که در پس زمینه سیستم عامل اجرا شده و باعث کاهش راندمان پردازنده می‌شوند که اندروید خام را از نظر سرعت و راندمان بالاتر از سایر نسخه ها قرار می‌دهد.

کدام محصولات مجهز به اندروید خام هستند؟

تمامی گوشی‌هایی که به سفارش گوگل توسط کمپانی‌های سازنده موبایل طراحی شده‌اند،دارای اندروید خام هستند مانند سری‌های نکسوس و پیکسل. تمامی محصولات نوکیا که توسط کمپانی HMD Global طراحی و ارائه شده اند. محصولات شرکت لنوو که از سال 2017 به بعد از اندروید خام به جای رابط کاربری اختصاصی خود استفاده کرد.

در کلام پایانی استفاده از اندروید خام برای کاربران حرفه ای پیشنهاد بسیار مناسبی است چرا که این دسته از کابران به جای رابط کاربری زیبا و پوسته های رنگارنگ به دنبال اصالت گوگل و کار با سیستم عاملی اختصاصی و پرسرعت شبیه IOS هستند.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده انواع تجهیزات کامپیوتری در ایران با گارانیی معتبر می باشد. جهت اطلاع از لیست قیمت ها به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *