لپ تاپ

راهنمای خرید تبلت دست دوم

راهنمای خرید تبلت دست دوم

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

با پیدایش ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها کلاس‌های آنلاین جای تخته و کلاس را گرفتند و درخواست خرید تبلت، گوشی‌های هوشمند و لپتاپ در بازار بیشتر شد. نوسانات قیمت ارز یکی دیگر از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبه رو هستند و باعث افزایش قیمت محصولات الکترونیکی در بازار می‌شود. همه‌ی این اتفاقات باعث درخواست بیشتر برای خرید محصولات دست دوم شده است. اما قبل از خرید این نوع محصولات باید به نکاتی که در همین مطلب اشاره شده است توجه داشته باشید. با تکنوکلاینت همراه باشید!

 

نکات مهم قبل از خرید محصول دست دوم

 

1- نیاز سنجی اولیه

شما قبل از خرید تبلت دست دوم باید کامل این موضوع را مد نظر داشته باشید که این تبلت برای چه کاربری ارائه شده است، و قرار است چه نیازی از شما را برآورده کند؟ به طور مثال شما اگر قرار است فقط نرم افزارهای آفیس یا مروگر اینترنت را باز کنید نیازی به خرید یک تبلت با پردازنده خیلی قدرتمند نیست و شما با یک پردازنده دو هسته ای نیز می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

 

2- اعتبار فروشنده

یکی دیگر از مواردی که بسیار حائز اهمیت است و شاید مهمترین عامل انتخاب را این گزینه بتوان در نظر گرفت، اعتبار فروشنده است. اینکه فروشنده خودش تامین کننده باشد، مهلت تست در اختیار مشتری قرار دهد. با مشاوره خوب مشتری را در انتخاب بهترین گزینه یاری کند، مهمترین عامل در انتخاب ما میتواند باشد.

 

3- انتخاب سیستم عامل

اکثر تبلت‌های بازار به سه گروه تبلت ویندوزی، تبلت اندرویدی و آی‌پد (محصول انحصاری شرکت اپل با سیستم عامل ios) تقسیم می‌شوند. مناسب ترین تبلت برای بیشتر دانش آموزان و دانشجویان تبلت ویندوزی است. زیرا اکثر نرم افزارها و برنامه‌های مورد نیاز معمولا روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود.

انتخاب سیستم عامل

 

4- برند تبلت

یکی دیگر از موارد خرید تبلت دست دوم بسیار مهم انتخاب برند محصول است. برندهای معتبری مثل: اچ‌پی، دل، لنوو، اپل و دیگر برندهای شناخته شده از قطعات با کیفیت بالا استفاده ‌می‌کنند، در نتیجه طول عمر بالایی را دارند.

 

5- وضعیت ظاهری

این موضوع کامل در نگاه اول مشخص می‌شود و مواردی که به سرعت باید به آن توجه کرد مثل: وضعیت صفحه نمایش، پیکسل سوختگی، شکستگی و … به راحتی شما را در انتخاب یک محصول کمک می‌کنند.

 

6- سال ساخت

توجه داشته باشید که تبلت های خیلی قدیمی هرچند قدرت مناسبی هم داشته باشند. ممکن است شما را برای اجرای نرم افزارهای جدید با مشکل روبه ‌رو کنند.

سال ساخت

 

7- قیمت تبلت

طبیعتا مهمترین عاملی که مشتری را به سمت استفاده از تبلت دست دوم سوق می‌دهد، قیمت تبلت است.

 

آیا تبلت دست دوم ارزش خرید دارد؟

اما مهمترین مسئله ای که امروز میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم این است. آیا اصلا تبلت دست دوم ارزش خرید دارد یا خیر؟

جواب: بله

میپرسید چرا؟

شما به راحتی بعد از تخصیص میزان بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته‌‌اید می‌توانید مدل‌های استوک را با مدل نیو مقایسه کنید، خواهید دید که یک تبلت استوک دو برابر قدرت سخت افزاری بالاتر و راندمان کاری بهتر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آیا تبلت دست دوم ارزش خرید دارد؟

حال به معرفی دو تبلت پرکاربرد و مناسب برای دانشجویان و دانش آموزان با قیمت مناسب می‌‌پردازیم.

 

معرفی دو تبلت دانشجویی و دانش‌آموزی

 

  1. تبلت دل 8 اینچی Venue Pro

این تبلت 8 اینچی با پردازشگر اینتل اتوم Z3740D دارای 4 هسته واقعی و 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و قابلیت نصب حافظه میکرو و با پشتیبانی از ویندوز 8.1 و قابلیت نصب ویندوز 10 به راحتی برای اموری مثل وب گردی، آفیس، ترید، مطالعه کتاب الکترونیک و حتی انجام بازی های سبک یک انتخاب مناسب برای شما می‌تواند باشد. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به وزن کم این تبلت (395 گرم) و ابعاد کوچک 216*130*9 میلیمتر اشاره کرد، که به راحتی با یک دست شما میتوانید با این تبلت کار کنید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

 

  • تبلت 10 اینچی اچ‌پی مدل 10EE G1

این تبلت 10 اینچی با پردازشگر اینتل اتوم Z3735F دارای 4 هسته واقعی و 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و قابلیت نصب حافظه میکرو و با پشتیبانی از ویندوز 8.1 به راحتی برای اموری مثل وب گردی، آفیس، ترید، مطالعه کتاب الکترونیک و حتی انجام بازی های سبک یک انتخاب مناسب برای شما می‌تواند باشد. وزن این تبلت (855 گرم) و ابعاد کوچک 280*182*14.8 میلیمتر اشاره کرد، که برای کار کردن با این تبلت شما بهتر است از هر دو دست استفاده کنید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

 

شرکت تکنوکلاینت با ارائه بهترین محصولات با قیمت مناسب آماده همکاری با شما دوستان عزیز است. برای کسب مشاوره می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *