پرینتر

راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر

مانند بسیاری از فناوری‌های جدید امروزه که از آنها استفاده می‌کنیم، انتخاب یک چاپگر (Printer) مناسب اغلب به اندازه شخص یا سازمانی که از آن استفاده می‌کند، کاری منحصربه‌فرد است. از دستگاه‌های ساده و کارآمد گرفته تا پرینترهای پرسرعت، امروزه انواع مختلفی از چاپگر در بازار وجود دارد. ممکن است فکر کنید خرید چاپگر کاری طاقت‌فرسا است؛ اما یک نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: ویژگی‌هایی که اولویت بندی می‌کنید، تأثیر زیادی بر رضایت طولانی مدت شما از آن پرینتر خواهند داشت. در این راهنمای خرید پرینتر هدف ما این است که از این ویژگی‌ها استفاده کنیم تا به شما کمک کند چاپگر خود را در نهایت رضایت بخرید تا بتوانید از آن در طولانی مدت استفاده کنید. پس در این مطلب همراه تکنوکلاینت باشید.

لیست قیمت انواع پرینتر

در این راهنما، ما بر ویژگی‌های زیر تمرکز می‌کنیم:

  • سرعت چاپ
  • رنگی یا سیاه و سفید
  • تک یا چند منظوره
  • چاپگر جوهرافشان، لیزری یا مخزنی
  • جابجایی کاغذ
  • چرخه کاری و حجم صفحه توصیه شده ماهانه
  • بهره‌وری انرژی
  • هزینه‌های کلی
  • پشتیبانی از کارتریج‌های XL
  • جوهر فوری HP

اما بیایید در ابتدای کار، برخی از موارد کلی را بررسی کنیم که به یافتن بهترین چاپگر برای خرید مناسب شرایط شما کمک می‌کند.

کاربردهای مختلف انواع پرینتر چیست؟

  1. خانگی

برای خانواده‌ها، یک چاپگر خانگی می‌تواند به سرعت به یک مرکز شلوغی مبدل شود! کم‌صدا بودن این دستگاه‌ها به کاهش حواس‌پرتی هنگام چاپ پروژه‌های بزرگ مدرسه کمک می‌کنند؛ در حالی که چندکاره بودن آنها هم به شما کمک می‌کند عکس‌های خانوادگی، سوابق پزشکی و اسناد مورد نیاز خود را مدیریت کنید. خانواده‌های کوچکتر ممکن است به ویژگی‌های کمتری نیاز داشته باشند، اما چاپگرهای چندکاره همیشه هزینه بیشتری نسبت به یک دستگاه تک کاره ندارند یا فضای بیشتری را اشغال نمی‌کنند.

  1. دفاتر خانگی

با افزایش روزافزون افرادی که از راه دور کار می‌کنند، فشار زیادی بر چاپگرهای معمولی اداری خانگی وارد می‌شود. در این موارد بهتر است بین سرعت چاپ و ظرفیت کاغذ تعادل برقرار باشد. شما می‌توانید با انتخاب یک چاپگر چندکاره از هزینه‌های اضافی (و رفتن به نزدیک‌ترین مرکز چاپ) جلوگیری کنید.

  1. ادارات کوچک تا متوسط

برای دفاتر با تیم‌های کوچک یا متوسط، از ویژگی‌های مدیریتی گسترده‌تری مانند صف‌های کاری و پشتیبانی فکس بهره خواهید برد. سرعت و ظرفیت فوق‌العاده پرینترهای لیزری به جلوگیری از ترافیک کمک کرده و تضمین می‌کند که مجبور نخواهید بود در صف چاپ منتظر بمانید یا کار دیگری برای انجام دادن پیدا کنید. در این مورد، ما گزینه‌های بزرگتر با ویژگی‌های چند منظوره را توصیه می‌کنیم.

  1. شرکت‌های بزرگ

نیاز به گردش کار موثر و ویژگی‌های اداری به ویژه در یک شرکت بزرگ یا در حال گسترش واضح است. در این موارد، سیستم‌های چاپ جداگانه ممکن است مجبور باشند وظایف مختلفی را برای کل آن شرکت انجام دهند. ویژگی‌های اداری و چند منظوره اغلب در نظر گرفته می‌شود؛ ویژگی‌هایی از جمله فکس، عکس، کپی، اسکن، و چاپ رنگی. بسیاری از سازمان‌ها پرینترهای لیزری را برای چنین کارایی در مقیاس بزرگ ترجیح می‌دهند.

خرید پرینتر

ویژگی‌های مهمی که موقع خرید چاپگر باید به آنها توجه کنید!

  • سرعت چاپ

سرعت چاپ که معمولاً بر حسب صفحه در دقیقه (ppm) اندازه گیری می‌شود، یک ویژگی کلیدی در راهنمای خرید پرینتر است که از یک نوع به نوع دیگر بسیار متفاوت است. دستگاه‌های کوچک‌تر طراحی‌شده برای روتین‌های کم حجم ممکن است در برخی تنظیمات 5 برگ در دقیقه چاپ کنند؛ در حالی که مدل‌های سازمانی ممکن است 70 برگ در دقیقه یا بیشتر را تقریباً در هر قالبی تولید کنند.

اگر هر چند وقت یکبار فقط اسناد تک صفحه‌ای چاپ می‌کنید، احتمالاً اگر به سراغ یک دستگاه کوچکتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر بروید، سرعت چاپ کمتر دیگر برایتان مهم نیست. کاربران حرفه‌ای و تجاری باید همیشه هنگام جستجوی بهترین نوع چاپگر اعداد ppm را بررسی کنند. هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، سریعتر می‌توانید به کارهای دیگر خود برسید!

سرعت چاپ بسیار مهم است اما این تنها عاملی نیست که بر پیشبرد کار تاثیر می‌گذارد. فرمت نیز در تعیین سرعت نقش دارد؛ به ویژه هنگامی که بین چاپگر رنگی در مقابل چاپگر سیاه و سفید مجبور به انتخاب می‌شوید.

  • رنگی یا سیاه و سفید بودن

بسیاری از چاپگرها سرعت چاپ متفاوتی برای چاپ‌های رنگی در مقایسه با چاپ سیاه و سفید دارند. برای اکثر چاپگرها، چاپ یک رندر دقیق و رنگی بیشتر طول می‌کشد. در مقابل متن سیاه و سفید ساده با فضای سفید چاپ نشده، چاپ‌های رنگی پیچیدگی بیشتری دارند؛ به ویژه در مورد تصاویر و عکس‌ها.

خوشبختانه این تفاوت معمولاً فقط یک اختلاف ppm کوچک است و با پیشرفت فناوری، این تفاوت با چاپگرهای جدیدتر کمتر می‌شود. اگر چاپ‌های رنگی زیادی دارید، مطمئن شوید که هر دو عدد ppm را برای هر دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، بررسی کنید.

  • تک یا چندکاره بودن

نکته قابل توجه دیگر در راهنمای خرید پرینتر تک کاره و چندکاره بودن پرینتر است. در زیر به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

  • تک کاره

یک چاپگر تک کاره فقط عملکرد چاپ را ارائه می‌دهد و دارای چند مزیت متمایز از جمله هزینه نگهداری پایین‌تر، سرعت چاپ بیشتر و اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر است. اگر می‌خواهید کارهای چاپی بزرگتر خود را برون سپاری کنید یا برای دفاتری که حجم زیادی از اسناد چاپ می‌کنند اما با دستگاه‌های دیگر اسکن و کپی می‌کنند، پرینتر تک کاره بسیار مناسب است.

چاپگر HP OfficeJet Pro 8210 یک نمونه عالی است که از چاپ رنگی و سیاه و سفید به ترتیب با سرعت 18 و 22 برگ در دقیقه پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای چاپ در تیراژ بالا، با پشتیبانی از حداکثر 5 کاربر و ویژگی‌های کارایی تخصصی HP طراحی شده است.

  • چندکاره

یک چاپگر چند منظوره اسکن و کپی را به عملکردهای اصلی چاپ اضافه می‌کند. برخی از آنها حتی فکس هم انجام می‌دهند، اگر چه از آنجایی که تقاضا برای قابلیت فکس غیر از مشاغل مرتبط با پول و بهداشت کاهش یافته، این قابلیت دیگر کمتر دیده می‌شود. این بدان معناست که می توانید اسناد را چاپ، اسکن و کپی کنید؛ همه با یک دستگاه!

یکی دیگر از ویژگی‌های تخصصی چاپگر چند منظوره، پشتیبانی از عکس است. چاپگرهای چند منظوره طراحی شده برای عکس‌ها، دقت و کیفیت بیشتری در هنگام تولید تصاویر رنگی ظریف دارند.

چاپگر HP OfficeJet Pro 9015e All-in-One دارای سرعت و ویژگی‌های مدیریتی و همچنین قابلیت‌های چاپ، کپی، اسکن و فکس است.

پرینتر hp

  • جوهرافشان، لیزری یا مخزن هوشمند

  • جوهرافشان

هنوز هم رایج‌ترین و آشناترین پیکربندی چاپگر یعنی پرینترهای جوهرافشان از جوهر مایع برای بازسازی تصویر یا متن روی کاغذ استفاده می‌کنند. به طور کلی، چاپگرهای جوهرافشان از نظر هزینه اولیه مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و تصاویر با کیفیت بالاتری تولید می‌کنند؛ زیرا رنگ‌های جوهر را به طور یکپارچه‌تر از همتایان چاپ لیزری خود ترکیب می‌کنند. افزون بر این، بسیاری از آنها ابعاد کوچکی دارند تا راحت‌تر با خانه و فضاهای اداری منطبق شوند.

اما از آنجایی که جوهر به مقدار کمی در کاغذ پخش می‌شود، برای خطوط و نمودارهای دقیق مناسب نیستند. برای چنین چاپ‌هایی، چاپگر لیزری ممکن است مناسب‌تر باشد.

یکی از همه کاره‌ترین مدل‌های جوهرافشان موجود امروز چاپگر HP ENVY Photo 7155 All-in-One است که زمان چرخش قوی و قابلیت چند عملکردی را ارائه می‌دهد. به علاوه از پشتیبانی کارتریج‌هایی با بازده بالا و سازگاری با جوهر فوری HP لذت خواهید برد.

  • لیزری

پرینترهای لیزری که اولین بار توسط HP در سال 1984 معرفی شدند، از تونر ثابت و گرم شده برای چاپ استفاده می‌کنند. اگر چه قیمت اولیه دستگاه ممکن است کمی بالاتر از یک چاپگر جوهرافشان باشد، در عوض چاپ لیزری HP در دراز مدت به طور قابل توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ به ویژه اگر حجم بالایی را چاپ کنید. زیرا تونر لیزری ارزان‌تر از جوهر جوهرافشان درمی‌آید. این چاپگرها زمان چاپ سریع‌تر و ظرفیت بیشتری برای سازمان‌های بزرگ نیز فراهم می‌کنند.

دقت حوزه دیگری است که در آن پرینترهای لیزری از عموزاده های جوهرافشان خود پیشی می‌گیرند. خطوط ریز برای نمودارها و تصاویر به ویژه در چاپ‌های سیاه و سفید از دقت چاپگرهای لیزری بهره می‌برند.

چاپگر HP LaserJet Pro M15w یک گزینه میان رده عالی است که تک کاره، جمع‌و جور و سریع است و حداکثر 19 پی پی ام در هر دو رنگ یا سیاه و سفید تولید می‌کند. همچنین به طرز شگفت انگیزی مقرون‌به‌صرفه است.

  • مخزن هوشمند

چاپگرهای مخزن هوشمند HP، نیاز به تعویض مخزن جوهر یا مخزن تونر را کاهش می‌دهند و روال چاپ بسیار کارآمدتری از نظر زمان و مواد دارند. این گزینه‌ها می‌توانند هزاران صفحه چاپ کنند که آنها را برای مشاغل کوچک تا متوسط به یک گزینه ایده‌آل تبدیل می‌کند.

  • مدیریت کاغذ

نکته مهم دیگر از راهنمای خرید پرینتر مدیریت کاغذ است. چه مقدار کاغذ برای پر کردن چاپگر خود نیاز دارید؟ سینی‌های خروجی آن چند صفحه را می‌تواند تحمل کند؟ از چه نوع کاغذهایی پشتیبانی می‌کند؟ اگر اغلب پروژه‌های چاپی بزرگ دارید، ممکن است بخواهید یک چاپگر قوی‌تر با فضای اضافی برای سینی‌های استاندارد با ظرفیت بالاتر یا حتی سینی‌های اضافی در نظر بگیرید.

علاوه بر خروجی چاپ عالی و ویژگی‌های چند منظوره، چاپگر همه کاره HP OfficeJet Pro 7740 Wide Format All-in-One فرمت‌های کاغذی بزرگ را هم مدیریت کرده و فضای زیادی برای ذخیره کردن کاغذ دارد. حتی دارای پشتیبانی از کارتریج با بازده بالا و عملکرد کامل فکس است. بنابراین تقریباً برای هر چیزی آماده هستید.

پرینتر

  • چرخه کاری و حجم صفحه پیشنهادی ماهانه

برویم سراغ نکته دیگر از راهنمای خرید پرینتر! ویژگی‌هایی مانند چرخه کار و حجم پیشنهادی ماهانه صفحه به شما نشان می‌دهد که چاپگر چقدر حجم چاپ دارد. چرخه کار حداکثر سطح خروجی تست شده را نشان می‌دهد و حجم چاپ ماهانه شما باید تا حد امکان به حجم توصیه شده نزدیک شود.

چرخه کار ماهانه در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. حجم چاپ توصیه شده برای برخی از چاپگرهای خانگی و اداری ممکن است به 1000 صفحه در ماه هم برسد؛ این مقدار شاید زمانی که بیشترین کارهای چاپ شما یک یا دو صفحه در یک زمان است بسیار زیاد به نظر برسد.

در عین حال برخی از بزرگترین چاپگرهای سازمانی تا 200000 صفحه یا بیشتر در ماه را برای یک مرکز اداری شلوغ پشتیبانی می‌کنند. حجم توصیه شده معمولاً حدود 10٪ از حداکثر عدد خروجی است، بنابراین مطمئن شوید که هر دو را به دقت تحت نظر دارید. هر چند وقت یک‌بار فقط به قسمت بالاتر ضربه بزنید تا از طول عمر چاپگر خود اطمینان حاصل کنید.

  • بهره وری به لحاظ انرژی

می‌توانید با تمرکز بر دستگاه‌هایی با کارایی بهتر، هزینه‌های ماهانه خود را کاهش دهید. برای یافتن رتبه‌بندی‌های مرتبط می‌توانید قسمت «کارایی انرژی» را در زیر مشخصات محصول بررسی کنید. کارآمدترین چاپگرها دارای ترکیبی از گواهینامه‌های ENERGY STAR®، EPEAT®z و/یا CECP هستند.

  • هزینه‌های کلی

در نهایت از راهنمای خرید پرینتر می‌رسیم به هزینه‌ها! هنگام محاسبه هزینه خرید و نگهداری از چاپگر، باید تمام هزینه‌های احتمالی را در نظر بگیرید:

  • قیمت اولیه خرید
  • هزینه جوهر یا تونر
  • مصرف انرژی
  • تعمیر و نگهداری و خرابی
  • صرفه‌جویی در برون سپاری

یک چاپگر ارزان‌تر ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد؛ به خصوص اگر اشتباه محاسباتی داشته باشید و سعی کنید پروژه‌های بزرگ را روی دستگاهی با قدرت کم چاپ کنید. مطمئن شوید چاپگری دارید که به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند کارهایی را که باید انجام دهد. همچنین ممکن است فکر کنید یک دستگاه چند منظوره شاید قیمت بیشتری دارد، اما با خرید آن در زمان و هزینه‌های برون سپاری در طولانی مدت صرفه‌جویی می‌کنید.

روش‌های زیادی برای صرفه‌جویی در مصرف جوهر یا تونر وجود دارد و خرید یک چاپگر کم‌مصرف هزینه هر چاپ را کاهش می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید که محدود کردن زمان از کار افتادگی با اولویت دادن به کیفیت و قابلیت اطمینان در چاپگرتان، به بهره‌وری بهتر شرکت یا کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

اولویت بندی شما نیز تأثیر زیادی خواهد داشت. مطمئن شوید که برای رشد و تغییرات بالقوه روتین برنامه ریزی کرده‌اید. نگهداری مناسب و حساسیت به حجم چاپ توصیه شده دستگاه شما هر دو به کاهش هزینه‌های نگهداری کمک می‌کند.

  • پشتیبانی از کارتریج‌های بسیار بزرگ

کارتریج‌های جوهری و تونر بخش بزرگی از بودجه چاپ سالانه شما را تعیین می‌کنند. اکثر چاپگرهای HP از نوعی ویژگی کارتریج با راندمان بالا پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله کارتریج‌های XL (بسیار بزرگ) و پربازده. این گزینه‌ها ممکن است دو برابر خروجی چاپ در مقایسه با یک کارتریج استاندارد را داشته باشند.

این نوع کارتریج‌ها همچنین مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید کارتریج‌های استاندارد در فواصل زمانی منظم هستند. مشخصات محصول چاپگر خود را بررسی کنید تا ببینید از چه نوع کارتریجی پشتیبانی می‌کند یا فروشگاه جوهر و تونر HP را مرور کنید تا بهترین گزینه‌های سازگار با چاپگر خود را ببینید.

نتیجه‌گیری

سوال «چه چاپگری بخرم؟» از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر زیاد چاپ می‌کنید، ممکن است به یک چاپگر لیزری در خانه یا محل کار خود نیاز داشته باشید. اما اگر در خانه کار می‌کنید، کمتر چاپ می‌کنید و عکس‌ چاپ می‌کنید، بهترین گزینه احتمالاً چاپگر جوهرافشان است. با گزینه‌های بسیار و قیمت‌های مختلف، پیدا کردن چاپگر مناسب برای نیازهای منحصر‌به‌فرد شما آسان‌تر از همیشه است.

خرید پرینتر یک تصمیم بسیار مهم برای تجهیز اتاق یا اداره است که تاثیر فراوانی روی بهره‌وری دارد. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود دستگاهی را خریداری کنید که دقیقاً منطبق بر نیازهای شما باشد. با این حال یافتن مناسب‌ترین مدل با گشت و ‌گذار در بازار کاری زمان‌بر است. این راهنمای خرید پرینتر را تهیه کردیم تا به برخی از مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید پرینتر باید در نظر بگیرید بپردازیم.

تکنوکلاینت واردکننده انواع پرینتر و چاپگر خانگی با بهترین قیمت و گارانتی محصولات یکی از برترین شرکت‌های فروش تجهیزات کامپیوتری است. برای خرید محصولات اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

لیست قیمت انواع پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *