تکنولوژی

سرویس توییتر بلو چیست؟

توییتر بلو

توییتر بلو (Twitter Blue) سرویس جدید پولی و دارای حق اشتراک ماهیانه توییتر است که مدتی است به اپ استور اضافه شده است. سرویس اشتراک پریمیوم 8 دلاری توییتر بلو دوباره در دسترس قرار گرفته تا در ازای دریافت این مبلغ ماهانه قابلیت‌هایی به کاربر بدهد. قابلیت‌هایی مانند تیک آبی، ویرایش توییت و آپلودهای ویدیوهای 1080p. قیمت این سرویس در وب 8 دلار و در iOS به واسطه کارمزد اپل 11 دلار می‌باشد. اما از این قابلیت جدید چه می‌دانیم؟ در ادامه همراه تکنوکلاینت باشید تا توییتر آبی (Blue Twitter) را بیشتر بررسی کنیم.

توییتر بلو چه قابلیت‌هایی دارد؟

جک دورسی مدیرعامل اجرایی سابق شبکه اجتماعی توییتر قبلتر عنوان کرده بود که این شرکت در صدد ایجاد تنوع در جریان مالی خود است. اکنون توییتر بلو به عنوان یک پرداخت درون برنامه‌ای در اپ استور (App Store) رونمایی شده است. هزینه اشتراک ماهیانه توییتر بلو در کشورهای مختلف متفاوت است.

اشتراک جدید توییتر یعنی «توییتر بلو» ۸ دلار در ماه هزینه دارد و یکی از ویژگی‌های آن دادن تیک آبی به هر شخصی است که این اشتراک را تهیه می‌کند. تا قبل از این توییتر فقط جهت تأیید هویت اشخاص یا شرکت‌ها و سازمان‌ها تیک آبی ارائه می‌داد؛ اما اکنون هر کسی که تیک آبی دارد، لزوماً به دلیل تایید هویت او نیست و ممکن است به خاطر تهیه اشتراک توییتر بلو باشد.

اکانت رسمی توییتر بلو در رشته توییتی اعلام کرد که کاربران می‌توانند با خرید این اشتراک به ویژگی‌های خاصی مثل ویرایش توییت، آپلود ویدیوهای فول اچ‌دی، Reader Mode  و تیک آبی دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این کاربران این سرویس در جست‌وجوها، منشن‌ها و ریپلای‌ها در جایگاه بالاتری قرار خواهند گرفت. توییتر ادعا دارد که با این کار می‌تواند از دیده شدن اکانت‌های جعلی، اسپم و بات‌ها تا حد زیادی جلوگیری کند.

twitter blue

استفاده از توییتر بلو چه شروطی دارد؟

توییتر شرط و شروطی برای خرید اشتراک بلو در نظر گرفته است. این شرکت می‌گوید کاربرانی که قصد تهیه توییتر بلو را دارند، باید حداقل 90 روز از زمان ساخت حسابشان گذشته باشد و شماره تلفن خود نیز را تأیید کرده باشند.

توییتر پیش‌تر در تاریخ 9 نوامبر نسخه جدید سرویس بلو را در اختیار کاربران قرار داد اما یک روز بعد فروش آن را متوقف کرد؛ چون خیلی از اکانت‌ها دست به جعل برندها و افراد مشهور زده بودند. اکنون گفته شده که این شرکت قبل از ارائه تیک آبی یک بازبینی ساده‌ روی اطلاعات حساب‌های کاربری خواهد داشت.

به‌علاوه در صورتی که کاربر پس از خرید اشتراک تصویر پروفایل، نام نمایشی و نام کاربری (user@) را تغییر دهد، تیک آبی تا بازبینی مجدد از اکانت او گرفته می‌شود. در خلال بازبینی مجدد نیز امکان اعمال تغییرات جدید در اکانت وجود نخواهد داشت.

توییتر وعده داده که در آینده قابلیت‌های بیشتری برای سرویس پریمیوم خود ارائه کند. در زمره این قابلیت‌ها می‌توان به آپلود ویدیوهای طولانی‌تر و نمایش مشترکان توییتر بلو در بالای فهرست ریپلای توییت‌ها اشاره نمود.

توییتر بلو

مزایای جالب توییتر بلو برای کاربران آن چیست؟

  • نمایش‌ توییت‌های کاربران این سرویس بالاتر از توییت‌های سایر کاربران در گفت‌وگوها یکی از ویژگی‌های شاخص آن است. توییتر دائماً در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید به سرویس اشتراک آبی است. یکی از این ویژگی‌ها که قبلاً قول آن داده شده بود، قرار گرفتن توییت های ارسال‌شده توسط کاربران این سرویس در صدر صفحه فید است.
  • همچنین از این پس کاربران اشتراک آبی توییتر می‌توانند ویدیوهایی که مدت‌زمان آن‌ها تا یک ساعت باشد را در این‌شبکه اجتماعی بارگذاری کنند. در حال ‌حاضر آپلود ویدیوهای طولانی‌تر از طریق نسخه وب امکان‌پذیر است؛ البته حداکثر حجم ویدیوها باید ۲ گیگ و حداکثر رزولوشن آن باید 1080p باشد. پیش از این کاربران توییتر بلو در صورت تمایل برای بارگذاری ویدیو با رزولوشن 1080p محدودیت داشتند. آنها فقط می‌توانستند ویدیوهایی با حداکثر زمان ۱۰ دقیقه و حجم ۵۱۲ مگابایت آپلود کنند. البته این محدودیت هنوز هم در اپلیکیشن‌های اندروید و iOS دیده می‌شود.
  • مشترکان این سرویس می‌توانند تا ۴ هزار کلمه توییت کنند! تا امروز تمام کاربران توییتر می‌توانستند توییت‌هایی با حداکثر ۲۸۰ کاراکتر ارسال کنند؛ اما اکنون این شبکه اجتماعی قابلیت جدیدی برای مشترکین سرویس توییتر بلو ارائه کرده است. از این پس کاربران می‌توانند توییت‌هایی با حداکثر ۴۰۰۰ کاراکتر منتشر کنند. این توییت‌های طویل توسط همه قابل مشاهده هستند. همراه با یک دکمه نمایش بیشتر نشان داده می‌شوند تا تمام صفحه را پر نکنند. در حال‌ حاضر چندین محدودیت برای این ویژگی وجود دارد. اگر توییت شما بیش از ۲۸۰ کاراکتر باشد، نمی‌توانید آن را به ‌عنوان پیش‌نویس ذخیره کنید یا برای ارسال در آینده برنامه‌ریزی نمایید. همچنین این ویژگی در حال ‌حاضر فقط در دسترس کاربران ایالات متحده سرویس توییتر بلو قرار دارد. با این‌ وجود اکثر ویژگی‌های عادی توییت‌ها طبق معمول کار خواهند کرد و می‌توانید در توییت ۴۰۰۰ کلمه‌ای خود از هشتگ یا عکس‌ استفاده کنید.
  • حساب توییتر بلو برای معرفی این ویژگی، یک توییت طولانی به اشتراک گذاشته است. در آن اعلام شده به ‌زودی تبلیغات مشترکین سرویس بلو به نصف کاهش پیدا می‌کند. ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر، پیشتر در مورد یک طرح اشتراکی گران‌تر و بدون تبلیغات صحبت کرده بود. ماسک از مدت‌ها قبل به کاربران وعده داده بود که ارسال توییت‌های طولانی‌تر را برای آن‌ها میسر کند. او همچنین توییتی گفته بود که در حال کار روی قابلیت اضافه‌کردن قالب‌بندی به پست‌ها است. با این قابلیت کاربران می‌توانند توییت‌های خود را پررنگ‌ (بولد) کرده یا اندازه فونت آنها را تغییر دهند. البته باید اشاره کرد که این اولین‌باری نیست که توییتر طول پست‌های خود را برای کاربران افزایش می‌دهد. از محدودیت کنونی که شامل ۲۸۰ کاراکتر می‌شود، در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و پیش از آن کاربران می‌توانستند با حداکثر ۱۴۰ کاراکتر توییت کنند.
  • توییتر همچنین اعلام کرده که در آینده، در قسمت گفت‌وگوها ریپلای‌ کاربران دارای حساب کاربری بلو بالاتر از ریپلای‌ سایر کاربران قرار می‌گیرد. در ضمن کاربران این‌ سرویس برای جست‌وجو و منشن نیز در اولویت قرار خواهند گرفت.

توییتر

نتیجه گیری

انتظار می‌رود در آینده ویژگی‌های بیشتری به توییتر بلو اضافه شود تا مردم بیشتر برای استفاده از این سرویس پولی تشویق شوند. اکنون اشتراک ماهیانه این سرویس ۸ دلار است. این هزینه برای کاربران iOS معادل ۱۱ دلار می‌باشد. بی‌شک اکنون سرویس تیک آبی توییتر هنوز هم پرطرفدار است. باید ببینیم تعداد مشترکان سرویس بلو تا چه زمانی افزایش پیدا می‌کند. ممنون از اینکه مقاله را تا انتها دنبال کردید. برای مطالعه همه مطالب تکنوکلاینت در حوزه تازه‌های تکنولوژی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *