مینی کامپیوتر و مینی کیس

سوالات رایج درباره مینی کامپیوترها

سوالات رایج درباره مینی کامپیوترها

مشتریان تکنوکلاینت همیشه قبل از خرید محصول سوالات زیادی در رابطه با خرید مینی کامپیوترها دارد! در این مقاله میخواهیم به بررسی سوالاتی که در ذهن مشتری بوجود خواهد آمد برای خرید یک مینی کامپیوتر خوب، ارزان، وکارآمد بپردازیم. در ادامه همراه باشید تا پاسخ سوالات رایج درباره مینی کامپیوترها را پیدا کنید.

لیست قیمت انواع تین کلاینت

فن لس بودن مینی کامپیوترها

سوال اول: چرا واقعا اکثر مینی کامپیوترها فن لس هستند،یعنی فن ندارند؟ پس چطور دستگاه خنک می‌شود؟

جواب: با توجه به اینکه مینی کامپیوترها یک تکنولوژی و فناوری جدیدتری نسبت به کیس‌ها هستند، قابلیت فن لس بودن را دارند، یعنی اینکه دیگر مثل کیس‌ها فن ندارند، واین امرباعث شده که رطوبت و گروغبار به داخل دستگاه کشیده نشود، در نتیجه عمردستگاه و عمر برد دستگاه افزایش پیدا میکندو حتی بی صدا کارمیکند وهمچنین دستگاه دارای فناوری هیت سینک می‌باشد(یعنی خنک کننده یا گرماگیر)

هیت سینک یه قطعه معمولا آلومینیومی میباشد ،که روی پردازنده نصب میشود،که برای کاهش گرمای تولیدی و کنترل حرارت استفاده می‌شود، آلومینیوم فلزی سبک و ارزان است که انعطاف پذیری و شکل پذیری خوبی هم دارد.

همچنین مینی کامپیوترها تکنولوژی هیت پایپ را دارد،که یک روش مدیریت حرارتی پیشرفته است، که بصورت لوله‌های مسی در دستگاه تعبیه شده اند،که وزن خیلی کمی هم دارند.

این لوله‌های مسی که هیت پایپ نام دارند،یک سر آن به هیت سینک متصل است، و یک سرآن به قطعه دیگر که فین نام دارد متصل است (که بصورت پره پره می‌باشد) و به طور کلی حرارت را از هیت سینک، که روی پردازنده نصب شده است به فین منتقل میکند، و فین این حرارت به بیرون انتقال می‌دهد.
درنتیجه مینی کامپیوترها با داشتن این فناوری مدرن همیشه خنک کار می‌کنند و خیلی کمتر نسبت به کیس ها داغ می‌کنند در نتیجه کارکرد 24ساعته، 7روز هفته را دارد.

مینی کیس

سرعت مینی کامپیوترها

سوال دوم: چرا سرعت مینی کامپیوترها بیشتر از کیس هاست؟

جواب: باتوجه به اینکه همیشه درخرید کیس ها باید تمام قطعات به طور جداگانه خریداری شود و اسمبل شودو خب هر قطعه برند خاص خود را دارد، درنتیجه هماهنگی لازم بین قطعات آن طورکه بایدو شاید ایجاد نخواهد شد. ولی در مینی کامپیوترها اینگونه نیست و دستگاه به صورت فول پک به مشتری داده میشود.همچنین داشتن رم و هارد لب تابی درمینی کامپیوترها و هماهنگی بین قطعات با برد نظم و سرعت بهتری به مینی ها نسبت به کیس ها داده است.

همچنین پردازنده مینی کامپیوترها هوشمند است،و همیشه از 100% توان خود استفاده نمیکنند،وباتوجه به پردازش های مختلف مثلا بین 2.0تا 3.6 ghz  نوسان دارند، که این امر هم باعث شده عمرپردازنده بیشترشودو حرارت کمتری تولید میشود.

برق مصرفی

سوال سوم: چرا واقعا مصرف برق مینی کامپیوترها کمتر از کیس ها می‌باشد؟

جواب: به دلیل استفاده از پردازنده های کم مصرف در تین کلاینت‌ها و قطعات کم مصرف نظیر رم ddr3L درتین کلاینت‌ها سبب شده است که مصرف برق به شدت کاهش پیدا کند. با اداپتورهای 65 واتی معمولا تغذیه می‌شوند،که این امر باعث شده است که مصرف برق مینی کامپیوترها خیلی کمتر از کیس‌ها باشد.

mini computer

امکان ترید کردن

سوال چهارم: چرا مینی کامپیوترها (تین کلاینت ها) برای ترید کردن در بازارهای مالی مناسب هستنن؟

جواب: با توجه به اینکه از پردازنده و قطعات لب تابی با سرعت بیشتری استفاده می‌کنند. و موضوع مهم تر توانایی به نمایش گذاشتن حداقل دو خروجی مانیتور بصورت همزمان و یا مجزا، و البته با کیفیت 4k که این موضوع حتی تا 6 خروجی تصویر در بعضی از مینی کامپیوترها بصورت همزمان و یا مجزا امکان پذیر می‌باشد. این موضوع بشدت مورد علاقه تریدرها درانواع بازارهای مالی می‌باشد که در آن واحد دسترسی چندین تصویر به نمودارها و قیمت های مختلف داشته باشند.

مناسب بودن برای سازمان‌ها

سوال پنجم: چرا اگر سازمان‌ها از مینی کامپیوترها استفاده کنند، برایشان بهتر است؟

جواب: چون قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به کیس ها دارند. به علت فن لس بودن و هماهنگی قطعات با برد سرعت بیشتر و خرابی کمتری نسبت به کیس ها دارند. به علت پشتیبانی ازتمامی پروتکل های مجازی سازی،به راحتی تحت شبکه بامدیریت سرور میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. ابعاد خیلی کوچکی نسبت به کیس ها دارند و به راحتی روی میز،زیر میز و حتی پشت مانیتور نصب می‌شوند. امنیت بالا، به خاطر استفاده ازسرور و کاربرانی که زیروکلاینت در اختیار دارند.

مینی کامپیوترها

جلوگیری از عدم سرفت

سوال ششم: برای جلوگیری از سرقت مینی کامپیوترها به علت کوچک بودنشان چه پیشنهادی دارید؟

جواب: تمامی مینی کامپیوترها توسط پنل فلزی که در کارتن محصول قرار دارد و به اصطلاح براکت نام دارد به راحتی پشت مانیتور و یا هرجای دیگری بصورت ثابت و محکم و ایمن نصب می‌شود همچنین میتوان از گزینه lock که برروی دستگاه قرار دارد،دستگاه را بصورت فیزیکی به هرجایی که مدنظر دارید قفل کنید و یا به دلیل داشتن ابعاد کوچک به راحتی میتوان آن را مخفی کرد.

عمر مفید مینی کامپیوترها

سوال هفتم: عمر مفید مینی کامپیوترها چقدر می‌باشد؟

جواب: دارای طول عمر مفید تقریبا دوبرابری نسبت به کیس‌ها می‌باشند. (185000ساعت) به دلیل فن لس بودن،خرابی محیطی براثر گرد و غبار و رطوبت وجود ندارد تبدیل پاور به یک آداپتور،که حتی جلوی نوسانات برق را هم می‌گیرد حذف ترکیدگی رایج درخازن و مقاومت.

سوالات رایج درباره مینی کامپیوترها

پشتیبانی مینی کامپیوترها

سوال هشتم: آیا مینی کامپیوترها تمام سیستم عامل‌ها و نرم افزارها را پشتیبانی می‌کنند؟

جواب: یک مینی کامپیوتر هیچ تفاوتی نسبت به کیس‌ها ندارد، و همه سیستم عمل ها و تمامی نرم افزارها بر روی آن نصب می‌شود.

کا رگرافیکی و بازی با مینی کامپیوترها

سوال نهم: آیا می‌شود با مینی کامپیوترها کارگرافیکی و یا بازی انجام داد؟

جواب: بله،باتوجه به تنوع مینی کامپیوترها و پردازنده‌هایی که برای هرکاری طراحی شده‌اند. این امکان فراهم شده است تا ازهمه نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، کرل، 3dmax،و… پشتیبانی کنند

ولی اگر به سیستمی نیاز دارید که حداقل 2 گیگ گرافیک نیاز دارد، حتما این موضوع را به کارشناس مربوطه انتقال دهید تا بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد دهند در زمینه cpu  هم هیچ محدودیتی وجود ندارد و انواع پردازنده ها موجود می‌باشد.

خرید از تکنوکلاینت

در این مقاله سعی کردیم به سوالات رایج درباره مینی کامپیوترها بپردازیم. درصورتی که اسخ سوال خود را دریافت نکرده‌اید در قسمت نظرات سوال خود را بپرسید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را به طور کامل خواهند داد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید با شماره‌های موجود بر روی سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصین ما استفاده کنید.

کمپانی تکنوکلاینت بزرگترین وارد کننده مینی کامپیوترها، تین کلاینت و زیروکلاینت از برترین برندهای روز دنیا در ایران می‌باشد. تمامی محصولات ما دارای گارانتی معتبر می‌باشند. قبل از خرید محصول مورد نظر از کارشناسان ما مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *