مینی کامپیوتر و مینی کیس

مقایسه تین‌کلاینت و مینی‌کیس

مقایسه تین‌کلاینت و مینی‌کیس

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

خیلی از کسانی که عنوان این مقاله را در اینترنت جستجو می‌کنند، یقیناً قصد خرید یکی از این دستگاه‌ها را دارند. اما تین کلاینت و مینی کیس چه تفاوت‌هایی دارند و چرا باید این تفاوت‌ها را بدانیم؟ هر یک از این دستگاه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند که دانستنشان در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند؟ در این مقاله قصد داریم به مقایسه تین‌ کلاینت و مینی‌ کیس بپردازیم. پس اگر شما هم نیت خرید یکی از این دستگاه‌ها را دارید حتماً این مقاله را تا پایان بخوانید.

[/vc_column_text]

[vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

به چه دستگاهی تین کلاینت می‌گویند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تین کلاینت یک سیستم کامپیوتری است که ابعادی کوچک دارد و متشکل از رم، هارد، CPU و … است. سرعت و کارایی این دستگاه‌ها در حد معقول بوده و ایده‌آل کاربری اداری هستند؛ اگر چه نمی‌توان برای کاربری‌های سنگین گرافیکی و موارد مشابه خیلی روی تین کلاینت‌ها حساب کرد.

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مزایای تین کلاینت کم مصرف بودن آن است. برق مورد نیاز این دستگاه‌ها از یک آداپتور 65 واتی تامین می‌شود که در مقایسه با کیس ناچیز به نظر می‌آید. تین کلاینت همچنین عمری طولانی دارد و اغلب به اندازه دو برابر کیس‌ها عمر می‌کند. فن‌لس (بدون فن) بودن تین کلاینت‌ها هم باعث می‌شود بتوان بدون داغ کردن طولانی مدت از آنها استفاده کرد. از ویژگی‌های جالب دیگر تین کلاینت این است که نیازی به کارت گرافیک ندارند؛ چرا که این قطعه با CPU ادغام شده است.

به چه دستگاهی مینی کیس می‌گویند؟

در آغاز کار این کیس‌های کامپیوتری بودند که سال‌های سال مردم با آنها سر و کار داشتند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی قطعات الکترونیکی نیز کوچک شدند و این کوچک شدن به کیس‌های کامپیوتر هم رسید. در نتیجه رفته رفته کیس‌های کامپیوتر به مینی کیس تبدیل شدند. در اصل کمبود فضا، سهولت حمل و نقل و شاید خلاقیت باعث شد شرکت‌های تکنولوژی به فکر تولید دستگاهی با ابعادی کوچک بیافتند؛ دستگاهی که امروزه آن را به عنوان مینی کیس می‌شناسیم.

مینی کیس‌ها دقیقا همان کیس های کامپیوتر هستند که فقط در ابعاد مادربورد مقداری کوچک شدند. اما همچنان دارای فن بودند و از هاردهای 3.5 اینچی استفاده می‌کردند. همچنین وجود پاور در آنها هیچ تفاوتی نکرد و مصرف برق نیز ثابت ماند و فقط ابعاد پاور کمی کوچکتر شد. پس می‌توان نتیجه گرفت کیس‌های کامپیوتر با مینی کیس‌ها جز در ابعاد تفاوت دیگری ندارند.

مینی کیس و تین کلاینت چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

تین کلاینت‌ها به طور کلی ساختار کیس‌ها و حتی مینی کیس‌ها را با تغییر اساسی روبرو کرده‌اند؛ تین کلاینت‌ها کانفیگ نسبتاً ساده‌تری دارند و مناسب کاربری اداری هستند. در مقابل مینی کیس در حقیقت یک کیس کامپیوتری است که کوچکتر شده است. این سیستم‌های کامپیوتری به لحاظ توان کاری و پردازش از تین کلاینت‌ها قوی‌تر هستند؛ در نتیجه اگر کاربری نسبتاً سنگین و گرافیکی دارید، شک نکنید که مینی کیس انتخاب بهتری است!

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی قیمت این دو دستگاه است. با توجه به کارایی و توان آنها مشخصاً تین کلاینت مقرون بصرفه‌تر است و تا حد خوبی قادر به اجرای برنامه‌ها و کارایی‌های نسبتاً پیچیده می‌باشد. گرچه اگر به لحاظ ابعاد در مضیقه هستید تین کلاینت گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. می‌توان تین کلاینت‌ها را به پشت مانیتور متصل یا آنها را روی دیوار نصب کرد. اما در مورد مینی کیس کار زیادی از دست شما ساخته نیست! بالاخره به فضای کافی برای قرار دادن این دستگاه نیاز دارید.

تغییر دیگری که در تین کلاینت‌ها ایجاد شده، مصرف برق آنهاست. این مصرف برق از 300 وات به حدود 65 وات رسیده است که نشان از کم مصرف بودن دستگاه دارد. همچنین تین کلاینت‌ها را می‌توان 24 ساعته و هفت روز هفته پیاپی استفاده کرد.

تین کلاینت‌ها از نظر سرعت بارگذاری اطلاعات بسیار سریع‌تر از مینی کیس‌ها عمل می‌کنند. چراکه در 90% تین کلاینت‌ها از هاردهای SSD استفاده می‌شود. همین سرعت زیاد باعث محبوبیت تین کلاینت‌ها در ادارات و سازمان‌ها شده است.

در نهایت انتخاب بین تین کلاینت و مینی کیس بستگی به نیازهای کاربر دارد. اگر یک سازمان به دنبال کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش امنیت است رو به تین کلاینت می‌آورد. در مقابل اگر کاربری نیاز به یک کامپیوتر قابل حمل با تمام قابلیت‌های یک سیستم رومیزی داشته باشد، مینی کیس گزینه بهتری برای او است.

چرا باید از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

در این مقاله کوشیدیم به بررسی مختصر تین کلاینت و مینی کیس بپردازیم. همچنین به تفاوت‌های میان این دو اشاره کردیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بهترین انتخاب را داشته باشید.

معمولاً خرید دستگاه‌های الکترونیکی، تراشه‌های سخت‌افزاری یا تجهیزات نرم‌افزاری با وسواس خاصی از سوی مشتریان همراه است. خرید تین کلاینت یا مینی کیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که این تجهیزات کامپیوتری پایه‌ای‌ترین ابزار کار شما در امور دیجیتالی هستند. پس بهتر است این تجهیزات را از جایی تهیه کنید که معتبر باشد و گارانتی محصولات خود را پشتیبانی کند. در انتها توصیه اکید می‌کنیم در زمان خرید تین کلاینت یا مینی کیس از فروشگاه معتبر تکنوکلاینت حتماً به ابعاد، وزن، پورت‌های ارتباطی، پورت‌های USB، پورت کارت شبکه، نوع و تعداد پورت‌های ویدیویی و حتی میزان خروجی صدا دقت کنید.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره در قالب یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع تین کلاینت و زیروکلاینت از برندهای نام آشنایی نظیر HP و DELL را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات تحت وب به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب نماید.

[/vc_column_text][woodmart_products layout=”carousel” woodmart_css_id=”64d9e3c76e6ef” taxonomies=”163″ autoplay=”no” hide_pagination_control=”no” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ hide_out_of_stock=”no” lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”no” responsive_spacing=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfcmVzcG9uc2l2ZV9zcGFjaW5nIiwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2NGQ5ZTNjNzZlNmVmIiwic2hvcnRjb2RlIjoid29vZG1hcnRfcHJvZHVjdHMiLCJkYXRhIjp7InRhYmxldCI6e30sIm1vYmlsZSI6e319fQ==”]

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *