تین کلاینت

سرعت کلاینت ها نسبت به PC

سرعت کلاینت ها نسبت به PC

اولین ایده  به منظور استفاده از دستگاه‌هایی تحت عنوان تین کلاینت و زیروکلاینت زمانی شکل گرفت که بتوان از دستگاه هایی استفاده کرد که منابع مورد نیاز خود را از سرورها دریافت کنند و نرم افزارها و بانک‌های اطلاعاتی را بر روی سرور ها قرار داد. درواقع ازاین طریق با بهره مندی از تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها بسیاری از مشکلاتی که در پی‌سی ها به آن ها بر می‌خوردیم حل شد. در این مطلب می‌خواهیم به سرعت کلاینت نسبت به PC بپردازیم.

تین کلاینت:

تین کلاینت (Thin client) رایانه‌‌ای کوچک است که با حداقل منابع سخت‌افزاری بیشترین کارایی و کیفیت را ارائه می دهد. همانطور که از نامش برمی آید، کوچک شده و ضعیف شده همان کامپیوترهای نسل پیشین است. با استفاده از این دستگاه های بسیار کوچک و سبک و با نصب ویندوز بر روی آن ها می توانیم با منابع به هدف خود برسیم.

زیروکلاینت:

زیروکلاینت (Zero client) رایانه ای کوچک است که دارای CPU، Storage و OS  پیش‌فرض و غیرقابل تغییر است که علت نام‌گذاری آن نیز همین است. زیروکلاینت‌ها  به تنهایی قدرت پردازش اطلاعات را ندارند و اطلاعات را به سرور فرستاده و از آن دریافت می کنند.

مزایای کلاینت‌ها نسبت به PC

مزایای کلاینت‌ها نسبت به PC:

افزایش امنیت:  تین کلاینت ها قادر هستند امنیت زیادی نسبت به PC ها ایجاد کنند. به خصوص در سازمان ها این امر یکی از مهم ترین مزیت های تین کلاینت محسوب می شود. دلیل آن هم این است که می توان نرم افزارها و داده‌هایی که باید از هرگونه دستکاری ایمن باشند را می‌توان تحت سرور قرار داد.

کاهش هزینه:  تین‌ کلاینت‌ها به نسبت PC ها مقرون به صرفه‌تر است، زیرا نیازی نیست تا برای کاربری ساده اداری و وب گردی از کارت های گرافیکی پیشرفته یا هارد دیسک های گران‌ قیمت استفاده کرد. همین امر صرفه‌جویی اقتصادی زیادی برای شرکت‌ها به همراه دارند.

بهبود مدیریت: از آنجایی که تین کلاینت ها این قابلیت را دارند که به سرور متصل شوند. می توان از این طریق مدیریت تین کلاینت ها را به وسیله سرور انجام داد. همچنین می توان اموری مانند به روزرسانی نرم افزارها را در سرور مرکزی انجام داد. و همزمان به چند کاربر اجازه داد از نرم‌افزارها استفاده کنند. در این حالت ضرورتی ندارد تک‌ به‌ تک فرآیند نصب یا عیب‌یابی ایستگاه‌ های کاری جداگانه را انجام دهند. برای رفع نقایص احتمالی فقط کافی است سرور، مدیریت و نظارت شود.

نگهداری بهینه تر: تین کلاینت ‌ها فاقد هر گونه قطعه مکانیکی مانند هارد دیسک و فن می ‌باشند. لذا نگهداری آنها آسان‌تر است و به صرف وقت و هزینه کمتری نیاز دارد. این دستگاه‌ ها نسبت به رایانه‌های شخصی حرارت کمتری تولید می‌کنند. لذا برای محیط‌های صنعتی و یا محیط‌های گرم مناسب تر هستند.

سرعت بیشتر کلاینت

و اما سرعت بیشتر کلاینت:

یکی دیگر از مزیت هایی که تصمیم داریم به بررسی آن بپردازیم، سرعت تین کلاینت نسبت به PC ها می باشد. فاکتورهای زیادی در افزایش سرعت تین کلاینت‌ها  موثرند از جمله:

1) استفاده از حافظه SSD: به دلیل اینکه در اکثر تین کلاینت‌ها برخلاف pc که دارای حافظه‌های کم‌سرعت قدیمی هستند. از حافظه‌های پر سرعت  SSD استفاده می‌شود  که نقش مهمی در سرعت ذخیره سازی اطلاعات دارند.

2) سازگاری قطعات با یکدیگر: در تین کلاینت‌ها قطعات سخت افزاری دارای سازگاری کامل با یکدیگر هستند و مجموعه یکپارچه ای را تشکیل می دهند. اما در pc ها این امر به اندازه تین کلاینت ها قابل مشاهده نیست. به همین دلیل عملیات پردازش داده ها  سریع تر انجام می گردد.

3) عدم وجود فن: مصرف برق پایین تین کلاینت‌ها و وجود حداقل قطعات مکانیکی در دستگاه سبب شده تا قطعه‌ای به عنوان فن را نداشته باشند. در نتیجه سرعت و طول عمر قطعات افزایش پیدا کند.

4) پورت شبکه گیگ: تین کلاینت ها از پورتی تحت عنوان LAN  یا شبکه برخوردارند که در PC ها این پورت را نمیبینیم. به همین خاطر سرعت تین کلاینت ها نسبت به PCها در شبکه سرعت بهتری دارند و به طور چشمگیری نظر کاربران به خود جلب کرده است.

5) ویندوز اورجینال HP:  اکثر تین کلاینت علی الخصوص تین کلاینت‌های HP دارای ویندوز اورجینال هستند. مزیتی که کمپانی معتبر HP برای تین کلاینت‌های در نظر گرفته افزایش سرعت این دستگاه ها را در مقایسه با  PCها باعث شده است. می توان برنامه‌های کاربردی را بر روی تین کلاینت نصب نمود.

جمع بندی

وجود تین کلاینت و زیروکلاینت یکی از مهمترین ابزار برای هر کسب و کاری است. مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال پیشرفت و ارتقاء خود هستند به دنبال به روز کردن سیستم‌های IT خود می‌باشند. کمپانی تکنوکلاینت عرضه کننده متنوع ترین لیست از تین کلاینت و زیروکلاینت با بهترین قیمت از برندهای روز دنیاست. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که بیشترین تنوع با کمترین قیمت‌ها را در کشور ارائه می کنیم. مشاورین ما همه روزه به صورت رایگان در خدمت شما عزیزان هستند تا پاسخگوی سوالات شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *