تین کلاینت

کاربرد تین‌کلاینت در دانشگاه

کاربرد تین کلاینت در دانشگاه

اگر از همراهان همیشگی مجله خبری تکنوکلاینت باشید، حتما مقاله «کاربرد تین‌کلاینت در مکان‌های مختلف» را مطالعه کرده‌اید. ما در این مقاله و مقاله‌های بعدی قصد داریم با جزئیات دقیق درباره کاربرد تین‌کلاینت در هر کسب و کار و محیطی صحبت کنیم. این مقاله نیز همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، قرار است به کاربرد این دستگاه در محیط‌های آموزشی همچون دانشگاه بپردازد. تین‌کلاینت‌ امروزه جایگاه خود را در دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی اثبات کرده‌ و کمتر دانشگاهی یافت می‌شود که در شبکه و سیستم‌های کامپیوتری آن تین‌کلاینت استفاده نشده‌باشد. کاربرد تین کلاینت در دانشگاه ها بسیار ضروری است چرا که پیاده‌سازی آن در محیط‌های آموزشی مزایایی دارد که نمی‌توان به‌راحتی از آن گذشت . استفاده از تین‌کلاینت در دانشگاه، محدود به بخش خاصی نمی‌شود و شما قادر خواهید بود در بخش‌های مختلف یک دانشگاه از امکانات و مزایای تین‌کلاینت بهره ببرید.  

تین‎کلاینت در دانشگاه

کاربرد تین‌کلاینت در بخش‌های مختلف دانشگاه 

دانشگاه‌ها از بخش‌های مختلفی از جمله سایت کامپیوتر، کارگاه‌های آموزشی، اتاق اساتید، کلاس‌های درس و بخش آموزش تشکیل شده‌است. آیا می‌توان در تمامی این مکان‌ها از تین‌کلاینت بهره برد؟ پاسخ بله است. استفاده از تین‌کلاینت در هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارد. در ادامه مطلب خواهیم دید که کدام یک از این مکان‌ها پتانسیل بهره‌برداری حداکثری از قابلیت‌های تین‌کلاینت را دارد. فرقی ندارد یک دانشجو باشید یا رئیس دانشگاه؛ به هر صورت تین‌کلاینت آماده خدمت‌رسانی به شما و آسان‌تر کردن کارهای شماست. 

تین‌کلاینت در سایت دانشگاه

کاربرد تین‌کلاینت‌ها در سایت‌های کامپیوتر بسیار رایج است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که استفاده از تین‌کلاینت در این بخش، بازدهی بسیار مطلوبی داشته‌است. در سایت‌های کامپیوتری معمولاً از تین‌کلاینت‌های رده‌ اداری استفاده می‌کنند چون در این بخش پردازش سنگینی انجام نمی‌شود؛ چون کاربران در این بخش تنها به وب‌گردی و انجام امور سبک اداری می‌پردازند.در سایت‌های دانشگاه باید تین‌کلاینتی استفاده شود که توانایی روشن ماندن به صورت مداوم را داشته‌باشد و از عملکرد سریعی برخوردار باشد.  از مزایای استفاده تین‌کلاینت دراین بخش می‌توان به بهینه‌سازی مصرف برق اشاره کرد. استفاده از تین‌کلاینت‌ها به لحاظ مصرف انرژی به حدی به صرفه است که حدود بیست تین‌کلاینت می‌توانند به طور همزمان کار کنند و با نوسان برق مواجه نشوند. 

تین‌کلاینت در بخش آموزش

شما می‌توانید از تین‌کلاینت‌ها در بخش آموزش دانشگاه و اداری استفاده کنید. کارکنان اداری معمولاً با نرم‌افزارهای اتوماسیون سروکار دارند که همگی آنها در یک سرور واحد مجتمع هستند. بنابراین نیازی نیست که تین‌کلاینت دارای قدرت پردازشی بالایی باشد. سرعت‌ بالا، اصلی‌ترین انگیزه‌ای که کارفرمایان را به استفاده از تین‌کلاینت‌ها در این بخش تشویق می‌کند. می‌توان از تین‌کلاینت‌های با کاربر اداری در این بخش استفاده کرد. استفاده از تین‌کلاینت در این بخش می‌تواند به زیبایی میز کار کارکنان اداری بیافزاید چرا که این محصولات بسیار کوچک و زیبا هستند.

تین کلاینت در کارگاه‌های آموزشی

استفاده از تین‌کلاینت در کارگاه‌های آموزشی نیز توصیه می‌شود. هرچند معمولاً در کارگاه‌های آموزشی بیشتر از زیروکلاینت‌ها استفاده می‌شود اما همچنان می‌توان از تین‌کلاینت در این بخش نیز استفاده کرد. از نظر اقتصادی استفاده از تین‌کلاینت در کارگاه‌های آموزشی زیاد به‌صرفه نیست. چرا که باید از تین‌کلاینت‌هایی استفاده کنید که توان پردازشی بالا دارند که هزینه‌ی آن‌ها هم بالاتر است. پس پیشنهاد ما برای کارگاه‌های آموزشی استفاده از زیروکلاینت است. قدرت بالای زیروکلاینت‌ها به کمک شما آمده و موجب می‌شود بتوانید پردازش‌های خود را به موقع به سرانجام برسانید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله «تفاوت تین‌کلاینت و زیروکلاینت» را مطالعه فرمایید و بیشتر درباره تفاوت‌های این دو دستگاه پرکاربرد بدانید. 

تین‌کلاینت در اتاق‌ اساتید و اتاق کنفرانس

همچنین می‌توان در اتاق‌های اساتید و اتاق‌های کنفرانس دانشگاه نیز از تین‌کلاینت استفاده کرد. در اتاق‌های کنفرانس می‌توان به‌راحتی از تین‌کلاینت استفاده کرد و آن را از دید کاربر مخفی نگه داشت. با استفاده از تین‌کلاینت‌های ریموت‌دار، قادر خواهید بود خاموش و روشن‌کردن را با ریموت انجام داده و فقط یک ماوس و کیبورد بی‌سیم دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. از تین‌کلاینت‌ها می‌توان در کلاس‌های درسی نیز استفاده کرد. استفاده از تین کلاینت در کلاس‌های درسی علاوه بر مزیت‌های گفته‌شده خرابی کمتر و عمر مفید بیشتری دارد و در طولانی‌مدت سرعت آن کند نمی‌شود.

سخن پایانی 

تین‌کلاینت‌ها امروزه به عضو جدانشدنی دانشگاه‌ها تبدیل‌شده اند. حضور تین‌کلاینت در دانشگاه‌ها باعث افزایش کارایی، صرفه‌جویی درمصرف برق، پشتیبانی راحت‌تر، ایجاد مکانی بی‌سر و صدا و زیبا و نیز صرفه‌جویی اقتصادی شده‌است. نکته شگفت‌انگیز درباره این دستگاه‌های دوست‌داشتنی این است که آنها انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت تبدیل شدن به زیروکلاینت را دارند. بنابراین شما می‌توانید براساس نیاز خود از پتانسیل‌های آن استفاده کنید. 

شرکت تکنوکلاینت واردکننده تین‌کلاینت‌ و زیروکلاینت‌های برند HP و DELL است. این شرکت تا به‌ حال توانسته دانشگاه‌های متعددی را در سراسر کشور به تین‌کلاینت مجهز کند. افتخار این شرکت در کسب رضایت مشتریان عزیز خود و جلب اعتماد آنها است. ما تین‌کلاینت‌های موجود در وبسایت خود را از برندهای متنوعی انتخاب کرده‌ایم تا کاربر گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشته‌باشد و دست خالی وبسایت ما را ترک نکند. برای دریافت مشاوره در زمینه مجازی‌سازی می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و مشاوره‌های مناسب کسب و کار خود را دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *