تین کلاینت

کاربرد تین کلاینت در مکان‌های مختلف

کاربرد تین کلاینت در مکان‌های مختلف

تین کلاینت‌ها جایگزین کیس های کامپیوتر هستند که امروزه توانسته‌اند در بازار ایران برای کاربردهای مختلف مورداستفاده قرار گیرند.

اما کاربردهای تین کلاینت‌ها چیست؟

تین کلاینت‌ ها برای منظور خاصی طراحی‌شده‌اند. تین کلاینت‌ها را بر اساس کاربری‌ها دسته‌بندی می‌کنند. برای هر گروه کاربری تعدادی تین کلاینت تعریف می‌شود. ما امروز قصد معرفی کاربرد تین کلاینت در مکان‌های مختلف داریم.

کاربرد تین کلاینت‌ها در ادارات:

تین کلاینت‌ها امروزه دیگر نیاز به معرفی برای ادارات و سازمان‌ها ندارند و هر اداره یا سازمانی تعدادی تین کلاینت دارد که از آن برای بخش های مختلف خود استفاده می‌کند. تین کلاینت در ادارات کاربرد زیادی دارد. ادارات و سازمان‌ها بخش های مختلفی دارند که می‌توانند از تین کلاینت در آن‌ها استفاده کنند. مهم‌ترین بخش هر اداره یا سازمان کارمندان بخش اداری آن هستند. کارمندان بخش اداری نیازی به تین کلاینت قدرتمند برای کار ندارند چراکه عمده‌ی فعالیت آن‌ها با نرم‌افزارهای آفیس واداری هست. در این صورت تین کلاینت‌های اداری بهترین گزینه برای این بخش هستند. برای بخش های دیگر نظیر روابط عمومی یا طراحی نیز می‌توان از تین کلاینت‌های EliteDesk استفاده کرد.

تین کلاینت‌ها را در ادارات نیز می‌توان به دو صورت استفاده کرد. تین کلاینت‌های ویندوز دار و تین کلاینت‌های وابسته به سرور(زیروکلاینت). در زیروکلاینت ها نیاز به سرور در مجموعه‌داریم اما درهرصورت انتخاب زیروکلاینت یا تین کلاینت بستگی به نظر کارشناس آی تی مجموعه دارد.

امروزه اکثر درخواست های مدیران آیتی ادارات بر روی تین کلاینت است و این نشان از رضایت مدیران و کاربران از استفاده از تین کلاینت‌ها دارد. چون در ادارات تعداد سیستم‌ها زیاد است لذا استفاده از تین کلاینت مدیریت کاربران را راحت‌تر کرده و نیز هزینه‌ی پشتیبانی و هزینه های تعمیر و نگه‌داری را کاهش می‌دهد.

کاربرد تین کلاینت در دانشگاه‌ها:

در دانشگاه‌ها کاربرد تین کلاینت‌ها بیشتر به چشم می‌آید. چراکه دانشگاه‌ها دارای بخش های مختلفی هستند که هرکدام کاربری های خاص خود را در تین کلاینت‌ها دارند. در ابتدا کارمندان بخش اداری دانشگاه می‌توانند خیلی راحت با تین کلاینت‌های اداری برای پرداختن به امور اداری روزمره تجهیز شوند. در بخش سایت استفاده از تین کلاینت‌ها بسیار توصیه می‌شود به دلیل اینکه تین کلاینت‌ها می‌توانند 24 ساعته روشن بمانند بدون آنکه اخلالی در کار تین کلاینت ایجاد شود و دوم اینکه مصرف برق تین کلاینت‌ها بسیار پایین و در حدود 65 وات است.

دیگر اینکه سرعت تین کلاینت‌ها در این بخش بسیار بالا است و برای کارهای وب گردی بسیار مناسب است.

در کلاس های آموزشی نیز می‌توان از تین کلاینت‌های EliteDesk استفاده کرد که توان پردازشی بالایی دارند و مناسب کارهای گرافیکی هستند. استفاده از تین کلاینت‌های سری EliteDesk می‌تواند بسیار به‌صرفه و کارآمد باشد.

همچنین برای کاهش بیشتر هزینه‌ها می‌توان در کلاس های آموزشی از زیروکلاینت نیز استفاده کرد.

استفاده از تین کلاینت‌ها برای اتاق های کنفرانس تأکید می‌شود چراکه می‌توان تین کلاینت را در این اتاق‌ها از دید کاربر مخفی کرد و برای روشن و خاموش کردن آن از ریموت استفاده کرد. چیزی که در پی سی‌ها امکان‌پذیر نیست.

تین کلاینت‌ها در آژانس های هواپیمایی:

در آژانس های هواپیمایی تین کلاینت‌ها بسیار به چشم می‌آیند. آژانس های هواپیمایی چون کانتر فروش دارند و معمولاً فضایی زیبا را برای کانترها فراهم می‌کنند از کیس های بزرگ استفاده نمی‌کنند چراکه هزینه آن‌ها برای زیبایی را به هدر می‌دهد. قبلاً در آژانس های هواپیمایی از آل این وان استفاده می‌کردند اما امروزه چون هزینه آل این وان ها بسیار زیاد است مقرون‌ به‌ صرفه نیست و به ‌جای آن از تین کلاینت استفاده می‌کنند. استفاده از تین کلاینت در کنار مانیتور به همراه ماوس و کیبورد بی‌سیم بسیار زیبا می‌شود و حس لوکس بودن را منتقل می‌کند.

حتی کارایی تین کلاینت نیز در این کاربری از کیس کامپیوتر بسیار بیشتر خواهد بود چراکه سرعت تین کلاینت‌ها بسیار بیشتر از پی سی‌ها است.

تین کلاینت‌ها در بیمارستان‌ها:

کاربرد تین کلاینت در بیمارستان‌ها نیز امروزه بسیار رایج است. تین کلاینت‌ها را علاوه بر بخش های اداری در بیمارستان‌ها می‌توان برای دیجیتال ساینیج نیز که در بیمارستان‌ها بسیار پرکاربرد است استفاده کرد.

در بیمارستان‌ها برای نمایش محتوای دیجیتال از تین کلاینت‌ها استفاده می‌کنند چراکه تین کلاینت‌ها می‌توانند 24 ساعته و هفت روز هفته روشن بمانند و نیز تین کلاینت‌ها دارای کیفیت تصویر فول اچ دی برای پخش تصاویر بر روی ال سی دی های بزرگ است.

برای بخش های مختلف بیمارستان می‌توان حتی از زیروکلاینت نیز استفاده کرد.

تین کلاینت‌ها در هتل‌ها:

در هتل‌ها نیز مانند آژانس های هواپیمایی باید از تین کلاینت‌ها استفاده کرد چراکه بار پردازشی زیادی روی تین کلاینت نیست و بیشتر کارکرد 24 ساعته بدون وقفه موردنظر است. حتی استفاده از تین کلاینت‌ها حس لوکس بودن را نیز برای هتل‌ها به ارمغان می‌آورد. امروزه در اکثر هتل‌ها به‌ویژه در قسمت پذیرش تین کلاینت مشاهده می‌شود.

تین کلاینت‌ها در کارخانه‌ها:

تین کلاینت‌ها در کارخانه‌ها علاوه بر اینکه در بخش ساختمان اداری کارخانه به ‌وفور یافت می‌شود در خط تولید نیز تین کلاینت بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از تین کلاینت‌ها به دلیل فن لس بودن بسیار برای خط تولیدی و محیط مای آلوده کارخانه‌ها استفاده می‌شود چراکه تین کلاینت‌ها باعث گردش هوای محیط نمی‌شوند.

در کارخانه‌ها با استفاده از تین کلاینت‌ها یا زیروکلاینت هزینه‌ی کلی تعمیر و نگه‌داری را کاهش می‌دهند و با جایگزینی پی سی‌ها با تین کلاینت خیال کاربران را از سالها کار با تین کلاینت راحت می‌کنند.

تین کلاینت‌ها در مدارس:

مدارس نیز مانند دانشگاه‌ها امروزه تین کلاینت را جایگزین پی سی‌ها می‌کنند. البته برای مدارس پیشنهاد ما استفاده از زیروکلاینت است. در این بخش تین کلاینت بسیار توصیه می‌شود اما می‌توان از زیروکلاینت نیز استفاده کرد. در مدارس برای کلاس های آموزشی و کلاس های درسی استفاده از تین کلاینت به دلیل خرابی کمتر بسیار مناسب است.

در همه موارد استفاده از تین کلاینت‌های کمپانی HP توصیه می‌شود چراکه قابلیت اطمینان و پایداری تین کلاینت‌های این برند بسیار بالاست و تابه‌حال رضایت صد درصدی مشتریان را به همراه داشته است.

شرکت تکنوکلاینت واردکننده عمده تین کلاینت برند HP و Dell در کشور است. این شرکت تین کلاینت‌های اچ پی را با گارانتی معتبر یکساله تعویض و 5 ساله بین المللی ارائه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تکنوکلاینت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *