تلفن

آی پی فون‌های چند پلتفرمی سیسکو

آی پی فون‌های چند پلتفرمی سیسکو

سیسکو نامی شناخته شده در صنعت شبکه، اینترنت و به طور کلی ارتباطات از راه دور است. این شرکت با اعتبار افسانه‌ای و فراگیری در بازار، به طور مداوم تجهیزات و خدمات را با بالاترین کیفیت در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شهرت این شرکت را تا بازار تجهیزات صوتی نیز دنبال کرده است. در این مقاله نگاهی به چند تلفن IP چند پلتفرمی پیشنهادی سیسکو خواهیم داشت و مزایای آنها را در کسب‌وکار شما بررسی خواهیم کرد. همراه تکنوکلاینت باشید.

میراث تلفن IP سیسکو

تاریخچه پیشگام سیسکو و همچنین ورود آن به بازار تجهیزات صوتی و تلفنی واضح و مشخص است. ما دیده‌ایم که چگونه این تلفن‌ها در حال حاضر برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر قابلیت اطمینان بیشتری فراهم کرده‌اند؛ زیرا طرح‌های صدور مجوز و قیمت‌گذاری آن این روزها سازگارتر با SMB هستند.

این موضوع در مورد دستگاه‌های تلفن IP آن نیز صادق است. این دستگاه‌ها در ابتدا برای کارکرد منحصراً با مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو (CUCM) طراحی شده بودند. با این حال سیسکو این تلفن‌ها را برای استفاده با سرورهای SIP شخص ثالث در دسترس قرار داده است. در نتیجه به کسب‌وکارهایی که در زیرساخت‌های تلفن IP اصلی سایر فروشندگان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اجازه می‌دهد از استفاده از اندپوینت‌های سیسکو در سیستم‌های خود لذت ببرند.

مروری بر MPP

سیسکو این دستگاه‌ها را به عنوان تلفن‌های چند پلتفرمی (MPP) به فروش می‌رساند. این دستگاه‌ها اساساً همان تلفن‌های سازگار با CUCM هستند، اما مجوز عملکرد بر روی سرورهای SIP شخص ثالث را دریافت کرده‌اند. سیسکو پلتفرم‌های خاصی را برای استفاده با این تلفن‌ها از قبل تأیید کرده است و قابلیت همکاری کامل آن‌ها را با Asterisk ،Centile و Metaswitch تضمین می‌کند. بسیاری از پلتفرم‌های SIP شخص ثالث مبتنی بر آستریسک هستند؛ بنابراین تلفن‌های MPP سیسکو ماتریس سازگاری بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌دهند.

دستگاه‌های MPP بار فِرموِر خاصی را ارائه می‌دهند که از این عملیات متقابل پشتیبانی می‌کند. با اینکه مجموعه ویژگی‌ها و تجربه کاربری ارائه شده توسط این سیستم عامل با آنچه که برای سیسکو در سیستم‌های مستقر در محل ارائه می‌شود یکی نیست، سطح عملکرد آنها تقریباً یکسان است.

لیست قیمت انواع تلفن تحت شبکهسری تلفن‌های چندپلتفرمی سیسکو

سیسکو سه سری شیک از تلفن‌های MPP را ارائه می‌دهد: دستگاه‌های سری 6800، 7800 و 8800.

سری 6800 – این یک سری پایه با سه مدل تلفن است. هر کدام دارای یک صفحه نمایش LCD سیاه و سفید شفاف با دو یا چهار امکان ثبت SIP هستند.

سری 7800 – این سری با ارائه چهار گوشی با طراحی شیک‌تر، صفحه نمایش سیاه و سفید بزرگتر و با وضوح بالاتر که در برخی مدل‌ها دارای نور پس زمینه است و تعداد بیشتری امکان ثبت SIP، یک قدم فراتر می‌رود.

سری 8800 – این هفت گوشی به عنوان برترین سری در تلفن‌های سیسکو صفحه نمایش‌های رنگی بزرگ دارند و برخی نیز از دوربین‌های HD داخلی برای تجربه تماس تصویری کاملا مجهز بهره می‌برند.

آی پی فون کنفرانسی سیسکو

دستگاه‌های هر سه سری از موارد زیر پشتیبانی می‌کنند:

  • پروتکل شروع جلسه (SIP)
  • کدک‌های صوتی باند باریک و پهن
  • بلندگوی تمام دوبلکس با کیفیت بالا
  • برق تامین شده توسط استاندارد IEEE Power over Ethernet (PoE)
  • ارتباطات ایمن و رمزگذاری شده با استفاده از استاندارد صنعتی AES و Secure RTP
  • سوئیچ داخلی اترنت برای اتصال یک ایستگاه کاری محلی، مانند رایانه شخصی یا لپ تاپ
  • مکانیسم‌های QoS برای علامت گذاری و ارائه بسته‌های صوتی با اولویت مناسب

سری 6800

سه مدل گوشی ارائه شده در سری 6800 در تصویر زیر از چپ به راست نشان داده شده است:

  • Cisco IP Phone 6821 که از دو ثبت SIP پشتیبانی می‌کند.
  • Cisco IP Phone 6841 با پشتیبانی از چهار ثبت SIP
  • Cisco IP Phone 6851 با پشتیبانی از چهار ثبت SIP و همچنین ماژول گسترش کلید اختیاری (KEM) که در تصویر زیر نشان داده شده است.

دکمه‌های خط روی هر مدل کاملاً قابل برنامه ریزی هستند. می‌توانید دکمه‌های خط را برای پشتیبانی از ثبت SIP یا ویژگی‌های تماس مانند شماره گیری سریع تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی ظاهری چند تماس در هر خط، بهره‌وری را با انجام چندین تماس برای هر ثبت SIP افزایش دهید. LED های سه رنگ روی دکمه‌های خط از ویژگی‌های تماس پشتیبانی کرده و استفاده از تلفن را ساده می‌کنند.

دکمه‌های عملکرد ثابت در تلفن‌های سری 6800 به شما امکان دسترسی تک لمسی به خدمات، پیام‌رسانی، فهرست راهنما، نگهداری/از سرگیری، انتقال و کنفرانس را می‌دهد. همچنین یک بلندگوی تمام دوبلکس به شما امکان می‌دهد کنفرانس‌های چند جانبه را برای همکاری انعطاف پذیر تنظیم کنید. دکمه‌های عملکرد ثابت کمتری در 6821 نسبت به 6841 و 6851 موجود است.

آی پی فون 6821 دارای صفحه نمایش 2.5 اینچی (240 در 120 پیکسل) در مقیاس خاکستری با نور پس‌زمینه سفید برای سهولت خوانایی است. تلفن‌های 6841 و 6851 هر کدام دارای یک صفحه نمایش 3.5 اینچی (396 در 162 پیکسل) در مقیاس خاکستری با وضوح بالا و نور پس‌زمینه سفید هستند.

سری 7800

چهار مدل گوشی ارائه شده در سری 7800 در تصویر زیر از چپ به راست نشان داده شده است:

  • Cisco IP Phone 7811 با پشتیبانی از یک خط
  • Cisco IP Phone 7821 که از دو خط پشتیبانی می‌کند.
  • Cisco IP Phone 7841 که از چهار خط پشتیبانی می‌کند.
  • Cisco IP Phone 7861 که از شانزده خط پشتیبانی می‌کند.

آی پی فون سیسکو

مانند سری 6800 کلیدهای خط در هر مدل آن کاملاً قابل برنامه‌ریزی هستند و می‌توانید آن‌ها را برای پشتیبانی از خطوط یا ویژگی‌های تماس تنظیم کنید. همچنین می‌توانید چندین تماس را برای هر شماره فهرست انجام دهید. کلیدهای عملکرد ثابت تقریباً مانند سری 6800 کار می‌کنند.

این سری دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی (396 در 162 پیکسل) با وضوح بالا در مقیاس خاکستری با نور پس‌زمینه سفید در تلفن‌های 7821، 7841 و 7861 و صفحه نمایش 3.2 اینچی (384 در 106 پیکسل) بدون نور پس زمینه در تلفن 7811 برای سهولت خوانایی است.

سری 8800

سری 8800 شامل شش تلفن رومیزی و یک تلفن کنفرانسی است. همه تلفن‌های رومیزی از ده خط، چهار کلید نرم‌افزاری قابل برنامه ریزی و PoE پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این هر مدل گوشی در این سری ویژگی‌های مختلفی دارد که برجسته‌ترین آن‌ها را در ادامه می‌بینیم:

  • آی پی فون سیسکو 8811

صفحه‌ی نمایش 5 اینچی 800 در 460 پیکسل در مقیاس خاکستری

  • آی پی فون سیسکو 8841

صفحه نمایش رنگی 5 اینچی  800 در 460 پیکسل  24 بیتی

  • آی پی فون سیسکو 8845

صفحه نمایش رنگی 5 اینچی 800 در 460 پیکسل  24 بیتی

بلوتوث برای ادغام هدست و گوشی هوشمند

دوربین فیلمبرداری 720p داخلی برای تماس ویدیویی با پیکربندی صفر

  • آی پی فون سیسکو 8851

صفحه نمایش رنگی 5 اینچی 800 در 460 پیکسل  24 بیتی

پورت  USB

بلوتوث برای ادغام هدست و گوشی هوشمند

حداکثر از دو ماژول توسعه کلیدی پشتیبانی می‌کند.

  • آی پی فون سیسکو 8861

صفحه نمایش رنگی 5 اینچی 800 در 460 پیکسل  24 بیتی

2 پورت  USB

بلوتوث برای ادغام هدست و گوشی هوشمند

از اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‌کند.

حداکثر سه ماژول توسعه کلیدی را پشتیبانی می‌کند.

  • آی پی فون سیسکو 8865

صفحه نمایش رنگی 5 اینچی 800 در 460 پیکسل 24 بیتی

دوربین فیلمبرداری 720p داخلی برای تماس ویدیویی با پیکربندی صفر

2 پورت  USB

بلوتوث برای ادغام هدست و گوشی هوشمند

از اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‌شود.

حداکثر سه ماژول توسعه کلیدی را پشتیبانی می‌کند.

  • آی پی فون کنفرانسی سیسکو مدل 8832

صفحه نمایش LCD رنگی 9 اینچی 480 در 128 پیکسل

پشتیبانی از یک خط

پورت  USB

پشتیبانی از اتصال DECT

آی پی فون کنفرانسی سیسکو

در مجموع این سه سری از تلفن‌های سیسکو چهارده اندپوینت را ارائه می‌کنند که از ساده‌ترین دستگاه‌های سطح ابتدایی تا پیچیده‌ترین تلفن‌های با حجم تماس بالا را شامل می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از آنها از ماژول‌های توسعه، پورت‌های USB، بلوتوث و اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. این طیف از تلفن‌ها یکی از انعطاف‌پذیرترین، غنی‌ترین و قابل تنظیم‌ترین مجموعه دستگاه‌های موجود در بازار را نشان می‌دهند و همگی با طیف وسیعی از سرورهای SIP شخص ثالث سازگار هستند.

نتیجهگیری

چندان عجیب نیست که دستگاه‎های تلفن سیسکو را ببینیم که بیش از یک دهه در حال کار مداوم بوده‌اند. تلفن‌های سیسکو نیز مانند تجهیزات شبکه‌شان، از اعتباری برخوردارند که این شرکت در طول سالیان به دست آورده است. این شهرت نه تنها باعث ایجاد مشتریان وفادار شده است، بلکه به این شرکت این فرصت را می‌دهد تا مشتریان جدیدی پیدا کند؛ به خصوص که سیسکو تمرکز بیشتری بر SMBها دارد. ما معتقدیم که پیشنهادات MPP سیسکو قطعا ارزش بررسی را دارد.

تجهیزات ارتباطی در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها معمولاً پایه‌ای‌ترین ابزار کار شما در امور دیجیتالی هستند. پس بهتر است این تجهیزات را از جایی تهیه کنید که از گارانتی محصولات خود پشتیبانی کند و شرکت معتبری در ارائه محصولات به مشتریان باشد. به هنگام خرید تلفن‌های تحت شبکه از فروشگاه معتبر تکنوکلاینت حتماً با کارشناسان ما مشورت کنید تا سازگار با کاربری و محیط کاری شما به شما مشاوره بدهند.

تکنوکلاینت با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب می‌تواند در زمینه مجازی سازی و همچنین آی تی پیشنهادات خوبی به شما ارائه دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات کامپیوتری و تلفن تحت شبکه سیسکو و آوایا  به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی و مزیت‌هایی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب نماید. برای خرید تلفن‌های تحت شبکه ویپ با بهترین و مناسب‌ترین قیمت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *