تلفن

تلفن تحت شبکه یا IP Phone چیست؟

تلفن تحت شبکه یا IP Phone چیست؟

آی پی فون یا ویپ (VoIP)  در واقع به تلفن هایی گفته می شود که تحت شبکه نیز هستند. این تلفن ها از نظر ظاهری همانند تلفن های معمولی هستند و ازدید کاربران ساده همچون تلفن های سنتی عمل می کنند اما درواقعیت عملکردی بهتر و متفاوت نسبت به تلفن های معمولی دارند. مهم ترین وجه تمایز یک تلفن معمولی با تلفن تحت شبکه روش های انتقال صدای آن است.  تلفن‌های IP  با استفاده از پروتکل SIP، قابلیت های همچون  تماس و انتقال صدا و تصویر را برای کاربران خود فراهم می سازد.

کاربری‌های مختلف تلفن تحت شبکه

تلفن های ویپ با توجه به نیاز کاربران در انواع گوناگونی وارد بازار شده اند:

کارشناسی: این نمونه از تلفن های آی پی فون، یک کاربری اداری ساده ای دارند و دارای حداقل امکانات هستند، ومناسب کارمندارن اداری ساده نیزاست. 

مدیریتی:این نمونه تلفن های ویپ مناسب مدیران شرکت ها و سازمان ها است و ازامکانات ویژه ای برخوردار هستند، که زیبایی ظاهر منحصر به فردی دارند.

اپراتوری: تلفن های تحت شبکه ای که  مختص اپراتور ها ، منشی ها وکارشناسان مرکز تماس و همچنین مسئولین دفتر مدیرعامل مجموعه ای که باید به تمام بخش های مجموعه خود دسترسی آسانی داشته باشد مناسب است.

تصویری (ویدیو فون): یکی دیگر از قابلیت های حائز اهمیت و ویژه تلفن های آی پی  Video Phone است که جهت برقراری تماس و کنفرانس تصویری بین اعضای یک سازمان یا مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت‌های تلفن ویپ نسبت به تلفن‌های معمولی

نصب آسان و سریع

یکی از مزیت های چشمگیر تلفن های ویپ صرفه جویی در تایم و زمان خود است که به محض اتصال به شبکه کلیه تنضیمات به صورت خودکاراجرا می شوند.  

عدم نیاز به کابل کشی دوباره

در شرکت ها و سازمان های بزرگ شبکه LAN  در دسترس است و بدون کابل کشی مجدد و با استفاده از همان کابل کشی های موجود این سیتم را در مجموعه خود راه اندازی کنید.

امکان جابجایی کارکنان در سطح سازمان بدون هزینه

در سیستم های ویپ در شرایطی که  که کاربرخواهان تغیر مکان خود به جای دیگر درون مجوعه خود باشد تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند ودیگر نیازی به  سیستم های سانترال وسیم کشی مجدد نیست. یکی دیگراز مزیت های تلفن های ویپ این است که کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.

تلفن تحت شبکه یا IP Phone چیست؟

نیازی به خرید گوشی نیست!

شما می توانید با نرم افزاریSoft Phone که بر روی رایانه شخصیتان نصب می شود وهمچون تلفن های معمولی ازامکانات یک تلفن برخوردار است استفاده کنید. کاربر می تواند از روی سیستم رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد.این قابلیت در تلفن های آی پی باعث می شود که با افزایش کاربران مجموعه خود دیگر نگرانی هزینه ی اضافی خرید تلفن را نداشته باشید. 

بالاترین کیفیت

شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که هنگام تماس تلفنی صدای نویزتلفن شما را آزار دهد زیرا  تماس های تلفنی در سیستم مخابراتی سنتی (PSTN)، به دلیل قدیمی بودن زیرساخت ها و مستهلک شدن سیم های تلفن این مشکل وجود دارد.  تلفن های تحت شبکه به به خاطر ارسال و دریافت سیگنال به صورت دیجیتال، بالاترین کیفیت صدا (HD) و تصویر را به کاربران ارائه می دهند.  

امنیت بالا

یکی از مزایای مهم سیستم ویپ امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های معمولی و سنتی است. در تبفن هایی معمولی با اتصال یک گوشی ساده و معمولی می توان به سادگی به شبکه وصل شد. اما در تکنولوژی ویپ کاربران باید شناسایی شوند. همچنین مکالمات را می توان بر روی VPN ارسال کرد که باعث می شود مکالمات رمزگذاری شوند.

تلفن تحت شبکه یا IP Phone چیست؟

امکان ضبط مکالمه تلفنی

یکی دیگر از امکانات منحصربه فرد تلفن های تحت شبکه این است که تماس های تلفنی امکان ضبط شدن دارند و به شما این امکان را می دهد تا تماس های خود را ضبط کنید وظبط مکالمات باعث می شود که مطمئن شوید که پیام های مهم را از دست نمی دهید. جالب است بدانید شما می توانید تاریخ تماس های خود را نیز بررسی کنید وهمچنین، می توانید اطلاعاتی در مورد تماس های ورودی خود را کسب کنید.

تکنوکلاینت واردکننده انواع تجهیزات IT در ایران است. جهت خرید تلفن تحت شبکه با بهترین قیمت به فروشگاه ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *