دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه حضور و غیاب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر سازمان‌های بزرگ و کوچک برای تحت نظر داشتن علمکرد کارکنان خود مجهز به دستگاه حضور و غیاب هستند. تنواع این دستگا‌ه‌ها بسیار زیاد است. به طوری که برای شرکت‌های کوچک چند نفره تا شرکت‌های بزرگ چندین هزارنفره تنوع و مدل دارد.  با استفاده از این دستگاه‌ها کنترل حضور و غیاب، نظارت بر ساعات کاری کارکنان، وضعیت مرخصی و همچنین پرداخت حقوق کارکنان به راحتی قابل اجرا است. در ادامه به معرفی انواع دستگاه حضور و غیاب می پردازیم.

 

1) دستگاه حضور وغیاب پانچی:

اولین دستگاه حضور و غیاب، دستگاه حضور و غیاب پانچی بود که با قرارگیری پانچ در اسلات تعبیه شده در دستگاه، تاریخ و زمان ورود و خروج بر روی کارت ثبت می شد. این کارت ها به صورت ماهیانه اطلاعات را در خود ذخیره می کردند و پس از پایان ماه برای محاسبه جمع آوری می شدند که این پروسه بسیار زمان بر و طاقت فرسا بود.

 

2) دستگاه حضور وغیاب کارتی:

با پیدایش کامپیوترها، دستگاه های حضور و غیاب کارتی جایگزین دستگاه های حضور و غیاب پانچی شده و به سرعت مورد استقبال قرار گرفتند زیرا با استفاده از آن ها صرفه جویی قابل توجهی در زمان میشد. روش کار این دستگاه ها به این صورت است که پس از کشیدن کارت، کدی به سیستم حضور و غیاب ارسال می شود. با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای حضور و غیاب تحت ویندوز طراحی و ارائه شدند که با استفاده از آن ها در زمان کمتر از یک ساعت تمامی فرآیند های پردازش دستگاه انجام می شد.

 

انواع کارت در دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی:


  • کارت های تماسی: جهت ثبت حضور و غیاب در دستگاه، باید این کارت ها به دستگاه تماس برقرار کنند. وجود بارکد در این کارت ها باعث می شود پس از گذر از اسلات تعبیه شده در دستگاه، با آن ارتباط برقرار کنند.
  • کارت های بدون تماس: این کارت ها در مجاورت دستگاه قرار گرفته و اتصال فیزیکی بین آن ها صورت نمی گیرد. ارسال اطلاعات در این کارت ها با استفاده از امواج رادیویی صورت می گیرد.

 

3) دستگاه حضور وغیاب بیومتریک:

منظور از دستگاه حضور و غیاب بیومتریک ، دستگاه هایی هستن که تشخیص هویت توسط اجزای بدن مثل اثر انگشت، تشخیص چهره، عنبیه چشم، کف دست یاتشخیص گفتار و صدای پرسنل انجام می شود. پرکاربرد ترین این دستگاه ها شامل تشخیص اثر انگشت، چهره و عنبیه چشم می باشد.

دستگاه حضور وغیاب بیومتریک




4)دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت

در این مدل از دستگاه های حضور و غیاب، ابتدا اثر انگشت فرد تعریف می شود و چند نمونه اثر انگشت از وی گرفته می شود و پس از آن با استفاده از اثر انگشت شناساسی فرد صورت می پذیرد. مهم ترین مزیت دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی این است که می توان در صورت عدم شناسایی دستگاه از کارت و رمز نیز استفاده نمود.

 

5) دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ابتدا چند نمونه از چهره فرد تهیه می شود و هنگام ورود و خروج با مقایسه تصویر فرد با تصویر ذخیره شده، ساعت و تاریخ ورود یا خروج وی ثبت می گردد.

 

6) دستگاه حضور و غیاب چشمی

 این دستگاه شامل متدهایی جهت بررسی الگوهای ویژه ای در عنبیه چشم است که بسیار منحصر به فرد است. این تشخیص مستلزم این است که کاربر در یک مکان مشخص در مقابل دوربین بایستد تا موقعیت چشم کاربر در جلوی دوربین ثابت قرار داشته باشد.

شرکت تکنوکلاینت وارد کننده انواع دستگاه حضور و غیاب در تنوع بسیار بالا در ایران است. برای مشاهده دستگاه‌های حضورغیاب با بهترین قیمت از فروشگاه ما دیدن کنید. تمامی محصولات دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می باشند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_products woodmart_css_id=”625a952bc50c5″ taxonomies=”1894″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ hide_out_of_stock=”no” lazy_loading=”no” responsive_spacing=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfcmVzcG9uc2l2ZV9zcGFjaW5nIiwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2MjVhOTUyYmM1MGM1Iiwic2hvcnRjb2RlIjoid29vZG1hcnRfcHJvZHVjdHMiLCJkYXRhIjp7InRhYmxldCI6e30sIm1vYmlsZSI6e319fQ==”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *