ورک استیشن

کاربرد ورک استیشن چیست؟

کاربرد ورک استیشن چیست؟

 

آیا می‌دانید کاربرد ورک استیشن چیست؟ ورک استیشن‌ها رایانه‌های شخصی رومیزی هستند که برای رسیدگی به جریان‌های کاری سخت مانند علم داده، طراحی سه بعدی، ویرایش ویدئو و مهندسی طراحی شده اند.

ورک استیشن‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی معمولی، قوی‌تر هستند. با مشخصات پیشرفته‌تری مانند CPU و GPU سریع‌تر، حافظه بیشتر، افزایش فضای ذخیره‌سازی، گواهینامه نرم‌افزار، و توانایی مقاومت در برابر استفاده مداوم، ارائه شده اند.

باوجود GPU به صورت مجزا در ورک استیشن‌ها دیگر نیازی نیست که CPU کارهای بصری را دو برابر کند. یکی از قابلیت‌های ورک استیشن‌ها که باعث شده نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند این است که شما گزینه‌های زیادی برای پیکر بندی دارید. پس می‌توانید سیستمی را که دقیقاً مطابق با نیازها و بودجه شما باشد بسازید. امروزه، ورک استیشن‌ها در انواع مختلفی از فرم فاکتورها مانند Tower،Small Form Factor Desktop و Mini در دسترس هستند.

 

لیست قیمت انواع ورک استیشن

 

ورک استیشن‌ها چه ویژگی دارند؟

پردازش قدرتمند

پردازنده‌های ورک استیشن‌ها از پردازنده‌های سرور تشکیل شده‌اند که زمان پاسخ دهی و گرافیگ بهتری را به کاربر ارائه می‌دهند. یکی از قابلیت‌های ورک استیشن‌ها نسبت به کیس‌های معمولی پشتیبانی از دو سری پردازنده زئون و اینتل به صورت همزمان است که از سرعت و امنیت بالای برخوردار هستند. این پردازنده‌ها در سرورهای حرفه ای که کاربری سنگینی دارند به کار رفته است.

ورک استیشن

وجود GPU در ورک استیشن‌‎ها

با وجود GPU در ورک استیشن‌ها باعث شده که مقداری بار از روی CPU برداشته شود و پردازش‌ها را سریع‌تر انجام دهد. همچنین مشکلات پردازش‌های محاسباتی موازی را بهتر مدیریت کند. در ورک استیشن‌ها به دلیل وجود پردازنده‌های گرافیکی سری Intel HD Graphics 530 و Intel HD Graphics 630  می توانید کارهای گرافیکی پیشرفته در دو سطح دوبعدی و سه بعدی را به راحتی و بدون دغدغه انجام دهید. همچنین در ورک استیشن‌ها امکان نصب چندید کارت گرافیک به صورت همزمان برای بازدهی بیشتر را دارد.

حافظه کافی

یکی از تفاوت‌های ورک استیشن‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی برخوردار بودن از حافظه کافی است. اغلب برنامه‌های کاربردی که از کارایی بالایی برخوردارند، نیازمند حافظه بزرگی هستند که در ورک استیشن ها به دلیل انعطاف پذیری و همچنین برخوردار بودن از تعداد زیاد اسلات رم و همچنین رم‌های ECC و همچنین پشتیبانی از ظرفیت مختلف رم که دارند تمام نیاز شما رو تامین می کنند.

بهره وری از رم‌های ECC

ECC RAM به عنوان یک بیمه نامه عمل می‌کند کار رم‌های ECC شناسایی و تصحیح پیشگیرانه خطاهای حافظه تک بیتی است درواقع رم‌های ECC قبل از اینکه فرصتی برای ایجاد خرابی داشته باشند، در برابر خرابی سیستم و خرابی داده‌ها محافظت می‌کند. جالب است بدانید ورک استیشن‌ها از جدید ترین نسل رم های DDR4 ساپورت می کنند.

کاربرد ورک استیشن

هسته‌های متعدد

ورک استیشن‌ها از چند هسته پردازنده برخوردار هستند که با وجود هسته‌های متعددی که داردند توانایی انجام چند عملیات به طور همزمان را دارند. به طور کلی قدرت دستگاه به سه سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته تقسیم می‌شوند. هشت هسته در سطح ابتدایی قرار می‌گیرند و ورک استیشن‌ها در سطح متوسط که ​​شامل 16 هسته و هسته‌های سطح بالا از 28 تا 64 هسته است.

ذخیره سازی RAID

در ورک استیشن‌ها به دلیل وجود قابلیت RAID هارد دیگر نگران اطلاعات خود نباشید. زیرا در صورت خرابی یا از بین رفتن اطلاعات به دلیل وجود RAID هارد از اطلاعات شما یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. دیگر نگرانی کمتری وجود دارد که مشکل سخت افزاری باعث از بین رفتن منابع و اطلاعات سازمان شود.

ورک استیشن

کاربرد ورک استیشن 

کاربرانی که کار گیمینگ و رندرینگ، ادیت و کار گرافیکی حرفه‌ای انجام می دهند دیگر کیس و پی سی‌های معمولی پاسخگو نیازشان نیست و باید از ورک استیشن استفاده کنند. به طور کلی ورک استیشن‌ها کیس‌های قدرتمندی در سایر متفاوت Mini و Towerو هستند؛ که امکان انجام چندیدن پردازش به صورت همزمان برای چندین کاربر فراهم می کند.

آن دسته از کاربرانی که در حوزه‌ی کارهای گرافیکی سه بعدی و پیچیده و یا رندرگیری فعالیت دارند نیازمند سیستم کامپیوتری با قدرت پردازشی بالا هستند. ورک استیشن‌ها با توجه به قابلیت پشتیبانی از چند کارت گرافیک به صورت همزمان نیاز چنین کاربرانی را حل کرده است. پشتیبانی ورک استیشن‌ها از هاردهای سری SSD و M.2 به صورت همزمان قادر به ذخیره سازی منابع و پروژه‌ای سازمان در فضای داخلی خواهید بود.

مهندسین و کاربرانی که نیازمند سیستم‌هایی با پدازنده‌های قوی و سریع با هسته‌های متعدد و گرافیک قدرتمند برای اجرای پروژه‌های مهندسی خود هستند ورک استیشن ها دارای پردازنده قدرتمند و پشتیبانی از چند پردازنده و کارت گرافیک به صورت همزمان را دارد. همچنین ورک استیشن‌ها قابل ارتقاء هستند و می توان قطعات سخت افزاری همچون رم، هارد و پردازنده ورک استیشن را ارتقاء داد.

ورک استیشن

خرید از تکنوکلاینت

ورک استیشن‎‌ها همانند کیس های کامپیوتر هستند ابعاد و اندازه آن‌ها مانند کیس‌های کامپیوتر هستند اما کاربرد آن‌ها بسیار فراتر از کیس‌های کامپیوتر است. ورک استیشن‌ها از پردازنده های سری زئون استفاده می‌کنند و می‌توان از چندین پردازنده همزمان روی آن‌ها استفاده کرد. پشتیبانی از رم‌های با ظرفیت بالا و استفاده از رم‌های ECC، استفاده از هاردهای SAS و امکان ایجاد رید بندی، استفاده از کارت‌های گرافیکی سروری و سطح بالا قابلیت‌هایی است که ورک استیشن‌ها دارند همین قابلیت‌ها سبب شده تا ورک استیشن‌ها برای کاربردهای گرافیکی، میکس و رندرینگ و استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی مانند CAD مناسب باشند. همچنین ورک استشین‌ها برای ادارت کوچک و سازمان‌هایی که به هر دلیل منع استفاده از رک‌های بزرگ و جاگیر را دارند بسیار مناسب است.

شرکت تکنوکلاینت وارد کننده عمده سرورها و تین کلاینت‌های کمپانی‌های بزرگی همچون اچ پی و دل می‌باشد. برای مشاهده سایر ورک استیشن‌های موجود در تکنوکلاینت به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید.

لیست قیمت انواع ورک استیشن

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *