زیروکلاینت

اشتباهات رایج در خرید زیروکلاینت

اشتباهات رایج در خرید زیروکلاینت

 

در این مقاله میخواهیم به اشتباهات رایج در خرید زیروکلاینت توسط مشتریان بپردازیم. در ابتدا باید اول بدانیم زیروکلاینت چیست؟ به چه دستگاهایی زیروکلاینت می‌گویند؟ خب درواقع زیروکلاینت‌ها دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین رایانه ها باشند و سرویس رایانه‌ای مورد نظر کاربران را به آن‌ها ارائه دهد. اما تفاوت آن‌ها با تین کلاینت‌ها در این است که تین کلاینت‌ها می‌توانند به تنهایی و حتی بدون اتصال به شبکه به کاربر خود سرویس بدهند.

اما زیروکلاینت‌ها برای ارائه سرویس به کاربر خود حتما به وجود یک سرویس دهنده‌ی مرکزی و بستر شبکه نیاز دارند و تمام منابع خودرا از سرور مرکزی خواهند گرفت. در پیاده سازی و راه اندازی بستر VDI از زیروکلاینت‌ها استفاده می‌شود. در سازمان‌ها و یا مجموعه ای بزرگ که کنترل هزینه‌ها موضوعی  مهم محسوب می‌شود. زیرو کلاینت ها به دلیل قیمت مقرون‌ به ‌صرفه و مصرف ناچیز برقی که دارند، بسیار کاربردی خواهند بود. همچنین به دلیل داشتن امنیت بالا و اشغال فضای کم برای شرکت‌های کوچک بسیار کاربردی هستند. در بسترهایی که یکی از انواع روش‌های VDI راه‌اندازی شده است انتخاب زیرو کلاینت‌ها بسیار منطقی است.

 

لیست قیمت انواع زیروکلاینت

 

مهمترین اشتباهات رایج در خرید زیروکلاینت چیست؟

یکی از اشتباهات رایج در خرید زیروکلاینت این است که مشتری بدون توجه به کاربری و نیاز خود دستگاهی را انتخاب می‌کند و با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد، زیرو کلاینت ها بوسیله شبکه به سرور وصل می‌شوند و هر زیروکلاینت با توجه به مشخصات پردازنده، برای کاربری‌های مختلف ساخته شده است، و باید با شناخت و مشاوره دقیق کارشناس مربوطه دستگاهی انتخاب شود که جوابگوی نیاز آن مشتری یا مجموعه باشد.

اشتباهات رایج در خرید زیروکلاینت

زیروکلاینت برای استفاده سازمان‌ها مناسبند؟

معمولا زیروکلاینت‌ها برای استفاده سازمان‌ها یا مجموعه‌هایی مناسب است که حداقل 10 سیستم یا کاربر داشته باشند، توصیه ما (کمپانی تکنوکلاینت) به مشتریانی که در مجموع تعداد کاربران آنها کمتر از 10 دستگاست، استفاده از تین کلاینت می‌باشد. زیرو کلاینت‌ها به لحاظ اینکه سخت‌افزارهای محدودی  دارند بیشتر مناسب شرکت‌ها هستند و کاربری چندانی برای کاربران خانگی ندارد، مگر آن‌که کاربر، فردی شاغل در یک شرکت باشد که اکنون قصد دارد برخی وظایف را از راه دور انجام دهد.

نداشتن سرور و زیر ساخت مناسب

نداشتن سرور مناسب و زیر ساخت مناسب، جهت راه اندازی و خرید زیروکلاینت! بنابراین توصیه ما (کمپانی تکنوکلاینت) به خریداران زیروکلاینت این است که از کارشناسان شرکت تامین کننده مشاوره لازم را بگیرند و حتی المقدور کارشناسی برای بازدید مکانی که قرار است در آن زیروکلاینت راه اندازی شود فرستاده شود و به دقت محل را بازدید کند و هزینه‌های پسیو و راه اندازی را ارزیابی و اعلام کند.

زیروکلاینت دل

بهترین برندهای زیروکلاینت

زیروکلاینت با هر برندی نخریم! همیشه توصیه ما (کمپانی شرکت تکنوکلاینت) به خریداران زیروکلاینت این است که برند معتبر خریداری کنند، و فقط بواسطه قیمت ارزان خرید نکنند، بهترین برندهای زیروکلاینت در بازار برند HP و Dell میباشد.

خرید از شرکت‌های نامعتبر

شرکت‌هایی که واقعا هدف اصلی شان فروش نیست، بلکه بهترین مشاوره است، و مشتری بر طبق نیازش خرید کند، و دستگاهی که خریداری می‌کند واقعا مناسب کاربری اش باشد، همچنین خدمات پس از فروش مناسب، به‌همراه گارانتی معتبر شرکتی داشته باشد.

باید در نظر داشت زیروکلاینت‌ها خیلی برای کارهای گرافیکی سنگین مناسب نیستند، بنابراین برای بازی، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند!

کمپانی های تولید کننده زیروکلاینت ها

استفاده زیروکلاینت برای کارهای خانگی

زیرو کلاینت به هیچ عنوان برای مصرف خانگی مناسب نیست. گاها بعضی از مشتریان بواسطه قیمت فقط مناسب دستگاه را از سایت خریداری می‌کنند. بدون توجه به نوع و مدل دستگاه، و به مشکل خواهند خورد و دستگاه هیچ کارایی برایشان ندارد. به همین منظور همیشه در خرید زیروکلاینت دقت فرمایید و از کارشناسان مربوطه (کمپانی تکنوکلاینت) مشاوره دقیق و لازم را دریافت کنید، تا خریدی مطمین و مناسب برای کاربری خود داشته باشید.

امنیت در زیروکلاینت

زیروکلاینت ها به هیچ عنوان امنیت پایینی ندارند. چون قرار نیست اطلاعاتی روی زیرو کلاینت‌ها ذخیره شود. اطلاعات به شیوه رمزنگاری شده منتقل می‌شوند، امنیت زیروکلاینت ها در وضعیت مطلوبی است. تنها خطر مهمی که زیرو کلاینت‌ها را تهدید می‌کند، سرقت آن‌ها و آسیب‌پذیری‌ در پردازنده‌های مرکزی است که روی آن‌ها نصب شده‌اند. زیرو کلاینت‌ها سطح بالایی از امنیت برقرار شده است. زیرا تهدیدات بالقوه‌ای که در کامپیوترهای معمولی وجود دارد در این سخت افزارها دیده نمی‌شود. به دلیل عدم وجود فضای ذخیره سازی داخلی امکان دانلود و اجرای فایل‌های مخرب وجود ندارد، سیستم ویروسی نمی‌شود. دسترسی‌های غیرمجاز امکان پذیر نیست، هیچ برنامه‌ای به صورت مخفی اجرا نمی‌شود و با هر بار ریستارت زیروکلاینت همه چیز به حالت اول باز می‌گردد.

نحوه کار زیروکلاینت

و در پایان پیشنهاد شرکت تکنوکلاینت به خریداران محترم این است که در زمان خرید زیروکلاینت به وزن، ابعاد، درگاه‌های ارتباطی، تعداد و نوع درگاه‌های ویدیویی پورت‌های DVI و Display و HDMI)، درگاه‌های یو‌اس‌بی، خروجی صدا، درگاه کارت شبکه و قابلیت سفارشی‌سازی میان‌افزار دقت کنید.

به صورت سفارشی شده می‌توان از کارت وایرلس روی این دستگاه‌ها استفاده کرد. بعضی از زیروکلاینت ها برای محیط‌های VMware ،Citrix و RDP مایکروسافت طراحی می‌شوند. البته نباید فراموش کرد که امکان تغییر کاربری با بروزرسانی فریمور دستگاه وجود دارد.

هزینه راه اندازی زیرو کلاینت‌ها؟

هزینه‌های خرید و راه اندازی زیروکلاینت‌ ها  از کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و تین کلاینت پایین‌تر است. به دلیل اینکه زیروکلاینت‌ها با یک سرور سر و کار دارند، هزینه راه‌اندازی و خریداری این دستگاه‌ها کم است. در واقع اگر از یک زیرو کلاینت استفاده می‌کنید، تنها باید هزینه‌های مربوط به سرور را بپردازید. از آنجایی که زیرو کلاینت ها سرویس‌های خود را از سرورها دریافت می‌کند، شما برای پردازش اطلاعات با یک ابر کامپیوتر سر و کار دارید که مطمئنا سرعت آن از یک کامپیوتر معمولی بالاتر است. البته توجه کنید که در صورت افت سرعت سرور سرعت این کامپیوترها نیز کاهش می‌یابد.

زیروکلاینت

به پایان این مقاله رسیدیم، امیدوارم توانسته باشیم کمک شایانی به دوستانی که قصد خرید زیروکلاینت دارند انجام داده باشیم، و سخن پایانی اینکه کارشناسان مجرب کمپانی تکنوکلاینت وارد کننده مستقیم تین کلاینت‌ها و زیرو کلاینت‌های HP و  Dell  بصورت 24 ساعته پاسخگوی نیاز شما مشتریان عزیز میباشد. هدف ما همیشه ارایه بهترین مشاوره به خریداران محترم است.

 

لیست قیمت انواع زیروکلاینت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *