زیروکلاینت

نکات مهم در خرید زیروکلاینت

نکات مهم در خرید زیروکلاینت

اصلی‌ترین نکات مهم در خرید زیروکلاینت چیست؟ قبل از آن باید بدانید برای چه منظوری زیروکلاینت نیاز دارید و در معنای عمیق‌تر زیروکلاینت چیست؟ زیروکلاینت همانند یک کامپیوتر عمل می‌کند و همچنین دارای سیستم عامل، حافظه داخلی و پردازنده می‌باشند. زیروکلاینت‌ها به تنهایی هیچ کاربردی ندارند و همواره وابسته به سرور هستند. در واقع بر روی آن‌ها هیچ گونه سیستم عاملی وجود ندارد و نمی‌توان برنامه‌ای نصب کرد، زیرا تمام سیستم عامل، برنامه و تمام اطلاعات بر روی سرور قرار دارد و تمام پردازش‌ها از سمت سرور انجام می‌شود؛ پس می‌توان گفت که زیروکلاینت دارای یک بورد با صفر پردازش است که اطلاعات را از سرور گرفته و بر روی مانیتور نمایش می دهد.

در ادامه همراه ما باشید تا به سوالات اشاره شده در بالا به صورت کامل پاسخ دهیم.

لیست قیمت انواع زیروکلاینت

مزایای استفاده از زیروکلاینت:

امنیت

یکی از دغدغه‌های مهم در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ امنیت اطلاعات است. در زیروکلاینت‌ها سطح دسترسی کاربران توسط مدیریت تعریف و کنترل می‌شود و امکان اینکه از طریق زیروکلاینت به شبکه وارد شوند وجود ندارد. در نتیجه با وجود زیروکلاینت‌ها می‌توان از انتشار اطلاعات به بیرون از سازمان جلوگیری کرد.

عدم نیاز به ارتقاء

زیروکلاینت‌ها به دلیل اینکه فاقد قطعات مکانیکی می‌باشند نیازی به ارتقاء ندارند. جالب است بدانید با ارتقاء سرور مرکزی، به صورت خودکار تمامی زیروکلاینت ها ارتقاء پیدا کرده و دیگر نیازی نیست برای هر سیستم به صورت مجزا تایم گذاشت و وقت زیادی را صرف اینکار کرد.

زیروکلاینت

قیمت مقرون به صرفه

در نگاه اول شاید هزینه پیاده‌سازی و راه‌اندازی زیروکلاینت و همچنین خرید سرور نسبت به خرید کامپیوتر بالاتر باشد اما در سازمان‌های که بیش از 10تعداد کاربر دارند خرید زیروکلاینت و پیاده‌سازی آن مقرون به صرفه تر است زیرا ازب سیاری هزینه‌های دیگر همچون نگه داری شبکه در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

توسعه پذیری بهتر

توسعه پذیری بهتر و انعطاف پذیری بالاتر محیط مجازی نسبت به محیط فیزیکی زمانی که ما بخواهیم تغییرات یا گسترشی در زیر ساخت مجازی بدهیم کافیست با چند کلیک تغییرات را انجام دهیم در صورتی که در حالت فیزیکی شما نیاز به تغییر در بخش‌های گسترده‌ای زیرساخت فیزیکی خواهید داشت.

یکپارچه سازی محیط کاربران

هر سازمان از چند بخش و واحد مجزا با یکسری کاربران معین وجود دارد. هر کدام کاربری خاص خود را دارند به عنوان مثال بخش مالی، فروش، بخش روابط عمومی و رسانه و کاربران گرافیکی که هر بخش از یک سری نرم‌افزار و سیستم یکسانی استفاده می کنند که با بخش های دیگر متفاوت است.

در مجازی سازی کاربران تفکیک شده و با توجه به کاربری که دارند یک ظرفیت رم و هارد متفاوتی اختصاص داده می‌شود و جدای این مورد با این کار پشتیبانی راحت‌تر و کارآمد تر می‌شود.

زیباسازی محیط سازمانی

امروزه طراحی درست محیط کار در سازمان ها به عنوان یک اصل پذیرفته شده است. زیرا تاثیر مستقیمی در روحیه نیروی کار می گذارد. اگر سازمان با ارباب رجوع سر و کار دارد یک محیط زیبا و حرفه‌ای در ذهن مخاطب تاثیر مثبت موثری می گذارد لذا اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست. حال تصور کنید در اکوسیستم‌های قدیمی یکسری سیستم‌های بزرگ و حجیم با کلی کابل و سیم‌های متصل به آن در تمام فضاهای کاری پخش بود که آلودگی بصری فزاینده‌ای را تولید می‌کردند.

اما امروزه با توجه به مدل پیاده‌سازی VDI که اساسا تمام کامپیوترها با منابع پردازشی جمع شده در یک دیتا سنتر با تعداد انگشت شمار سرور و تمام پردازش‌ها در یک بخش مجزا صورت می پذیرد و در سمت کاربران یک دستگاه بسیار کوچک تحت عنوان زیروکلاینت که فقط وظیفه یک ترمینال را ایفا می‌کند که قرار است به سرور متصل و دسکتاپ یا اپلیکیشن کاری را به کاربر عرضه کند این باعث شده که دیگر در اتاق‌ها ما شاهد باکس‌های بزرگ نباشیم و یک میزکاری شامل یک مانیتور و ماوس و کیبورد بیسیم می باشد. نه چیز دیگر!

خرید زیروکلاینت

مهمترین نکات مهم در خرید زیروکلاینت

کاربری زیروکلاینت

قبل از خرید زیروکلاینت حتما به کاربری که دارید توجه کنید حتما زیروکلاینت متناسب با کاربری خود خریداری کنید. به طور کلی کاربران به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

کاربران اداری ساده: کاربران اداری ساده همانطور که از نامشان آشکار است کاربری اداری ساده تحت وب و آفیس دارند که برای مجموعه و سازمان های تعداد کاربران زیادی دارند مناسب است.

کاربرهای اداری متوسط: اکثر سازمان‌ها و مراکز آموزشی کاربری اداری متوسط دارند.

کاربران حرفه‌ای: زیروکلاینت های حرفه توان انجام کار های گرافیکی و اتوکد وتقریبا همه ی نرم افزارها رو دارند.

پس حتما قبل از خرید زیروکلاینت به کاربری و توان پردازشی دستگاه توجه کنید زیرا انتخاب درست شما باعث می شود از نظرفنی به مشکل نخورید.

تعداد کاربر

تعاد کاربر از دیگر نکات مهم در خرید زیروکلاینت می‌باشد. زیروکلاینت برای سازمان‌های که تعداد زیادی کاربر دارند مناسب است. اما قبل از خرید زیروکلاینت به تعداد کاربران توجه کنید.

نوع پروتکل ارتباطی

ارتباط زیروکلاینت به سرور از طریق سه پروتکل انجام می شود که عبارتند از:

RDP, CITRIX, PCOIP

کاربران و سازمان‌های که تعداد کاربر کمی دارند و کاربریشان اداری ساده است می‌تواند از پروتکل RDP استفاده کنند. پیاده‌سازی پروتکل ار دی پی بسیار سهل و آسان است کافیست یک ویندوز نصب کنید و سرویس بر روی آن فعال می شود. با این وجود دارای مزایای زیادی است زیرا بسیار انعطاف‌پذیر بوده و همانطور که گفته شد پیاده‌سازی بسیار راحتی دارد. از طرفی هم هزینه این پروتکل نسبت به مابقی راه های ارتباطی کم هزینه‌تر است. یکی از معایب این پروتکل امنیت بسیار پایین آن است و تنها کافیست با یک کابل تمام اطلاعات مجموعه را استخراج کرد. همچنین چنانچه ویندوز دچار مشکل شود کل سیسیتم و اطلاعات مجموعه مختل می شود.

در پروتکل RDP به دلیل اینکه پهنای باند بالایی دارد سرعت انتقال داده‌ها نسبت به پروتکل های دیگر پایین‌تر است.

پروتکل مجازی سازی PCOIP یا در واقع PC-Over-IP یک راه حل انقلابی در حوزه مجازی سازی دسکتاپ به شمار می‌رود. مجموعه و سازمان های که تعداد کاربران آن‌ها از 20 تا بیشتر است و کاربری گرافیکی دارند بهترین پروتکل ارتباطی پروتکل PCOIP است. شرکت سیتریکس یکی دیگر از کمپانی‌های پیشرو در حوزه مجازی سازی به خصوص مجازی سازی دسکتاپ است.

زیروکلاینت‌های موجود در بازار هر کدام پروتکل‌های ارتباطی خاص خود را ساپورت می‌کنند. پس حتما قبل از خرید زیروکلاینت و به راه ارتباطی آن با توجه به کاربری که دارید توجه کنید که حتما زیروکلاینت مناسبی را انتخاب کنید.

خرید از تکنوکلاینت

کمپانی تکنوکلاینت وارد کنند مستقیم زیروکلاینت در برندهای HP می‌باشد که یک نکته بسایر مهم در زیروکلاینت های HP مولتی پروتکل بودن زیروکلاینت است.

شرکت تکنوکلاینت این افتخار را دارد تا تمامی تین کلاینت‌‌ها و زیروکلاینت‌های کمپانی DELL و HP را بدون واسطه و مستقیم و دارای گارانتی به شما کاربران گرامی ارائه دهد. همچنین شما عزیزان می توانید از مشاوره رایگان متخصصین ما هنگام خرید این محصول بهره‌مند شوید.

لیست قیمت انواع زیروکلاینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *