تین کلاینت

چرا تین کلاینت دست دوم بخریم؟

چرا تین کلاینت دست دوم بخریم؟

 

اگر سیستم‌های کامپیوتری بزرگ، تعمیرات فراوان و سروصدای زیادشان در محیط کار آزارتان می‌دهد تین کلاینت (thin client) بهترین جایگزین آن است. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، دستگاه‌های پرکاربردی برای استفاده در محیط‌های کاری و حتی منازل با عملکرد قابل توجه تولید شده‌اند. به همین دلیل است که باید با خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم؛ تا در نهایت بتوانیم بهترین سیستم را برای خود یا محیط کار تهیه کنیم. گاهی اوقات می‌توانیم این سیستم‌ها را به صورت دست دوم بخریم که صرفه‌ جویی خوبی در هزینه‌هاست. در ادامه قصد داریم سوال پرتکرار چرا تین کلاینت دست دوم بخریم بپردازیم. تا انتهای مقاله با ما باشید.

لیست قیمت انواع تین کلاینت

 

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت سیستمی کامپیوتری است که از منابع مستقر در سرور مرکزی بهره می‌گیرد. این محصول به یک محیط مبتنی بر سرور متصل می‌شود که میزبان اکثر برنامه‌ها، حافظه و داده‌های حساس مورد نیاز کاربر است. تین کلاینت‌ها همچنین قابلیت اتصال به سرورهای مبتنی بر فضای ابری را دارند.

در اغلب موارد تین کلاینت جایگزین بسیار خوبی برای کامپیوتر شخصی (PC) است. همچنین یک راهکار فوق‌العاده است؛ به ویژه اینکه تیم فناوری اطلاعات را قادر می سازد تا یک زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) راه اندازی کند. با تین کلاینت می‌توانید ایستگاه‌های کاری جدیدی برای کارمندان خود تعریف کنید؛ به ویژه کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند. این کار با هزینه کمتری نسبت به زمانی که به هر یک از آنها دسکتاپ اختصاص دهید، انجام می‌شود. همچنین می توانید راهکار امنیتی خود را با محافظت از سروری که تین کلاینت‌های مختلف به آن متصل می‌شوند به کار بگیرید.

خرید تین کلاینت دست دوم

استفاده از تین کلاینت چه مزایایی دارد؟

قبل ازین که به پاسخ سوال چرا تین کلاینت دست دوم بخریم بپردازیم مزایای این محصول شگفت انگیز را بررسی می‌کنیم. اگر اطلاعات کاملی در خصوص مزایای تین کلاینت‌ها دارید این قسمت را نخوانید. با استفاده از تین کلاینت‌ها به مزایای زیادی دست پیدا می‌کنیم. در این بخش به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • اندازه کوچکتر و جمع و جور نسبت به کیس و قابلیت نصب به پشت مانیتور و زیبایی بیشتر محیط کار
  • کم مصرف بودن این دستگاه‌ها که باعث کاهش هزینه قبض برق خواهد شد (با توجه به افزایش تعرفه‌ برق برای تعداد بالای سیستم‌ها، این میزان عدد قابل توجهی خواهد بود).
  • کاهش هزینه در خرید تجهیزاتی مانند UPS برای روشن نگهداشتن تین کلاینت به هنگام قطعی برق (با توجه به اینکه در فصل گرما در بسیاری از نقاط کشور با قطعی برق مواجه هستیم).
  • افزایش طول عمر قطعات با توجه به تولید گرمای کمتر و فن‌لس بودن تین‌کلاینت‌ها

تین کلاینت استوک چیست؟

این روزها یکی از مشکلات اصلی در خرید تجهیزات آی تی قیمت بالای آن‌هاست. افت شدید پول ملی باعث شده تا قدرت خرید مردم در تجهیزات آی تی مانند سایر موارد کاهش شدیدی داشته باشد. از این رو بازار به دو سمت خرید تجهیزات بی‌کیفیت چینی و برندهای استوک روی آورده است. در این بین تین کلاینت‌های استوک نیز با توجه به قیمت بالای تین کلاینت‌های جدید جای خود را در بازار باز کرده اند. بسیاری از افراد خرید تین کلاینت دست دوم را به یک تین کلاینت چینی نامعتبر ترجیح می‌دهند.

تین کلاینت

چرا تین کلاینت استوک بخریم؟

حال رسیدیم به قسمت اصلی، چرا تین کلاینت دست دوم بخریم؟ در مقایسه بین تین کلاینت استوک و برندهای چینی اختلاف نظرهای متفاوتی وجود دارد. برخی ترجیح به استفاده از برند معتبر دارند و برخی خرید کالای نو را ترجیح می‌دهند. باید دقت داشته باشیم که بسیاری از برندهای چینی بازار از قطعات بی‌کیفیت و حتی در برخی از موارد استوک استفاده می‌کنند. در بسیاری از مواقع در همان سال‌های اولیه با مشکلاتی از قبیل خرابی پاور و برد مواجه می‌‎شوید؛ زیرا اکثر کارخانه‌هایی که در چین تین کلاینت تولید می‌کنند، به سفارش افراد و شرکت‌هاست. آنها همچنین برند مورد نظر افراد را روی بدنه دستگاه هک می‌کنند و اگر درخواست کننده هزینه کمتری برای تولید پرداخت کند، قطعاً از قطعات بی‌کیفیت‌تری استفاده می‌کنند.

در مقابل شرکت‌های معتبر هیچ وقت اعتبار خود را به خطر نمی‌اندازند و قطعات با کیفیت بالا را ترجیح می‌دهند. همچنین برندهای معتبر با توجه به سفارش‌های زیادی که دارند هزینه تمام شده کمتری نسبت به کارخانه‌های نامعتبر چینی دارند.

از کجا و با چه شرایطی تین کلاینت استوک بخریم؟

در خرید تین کلاینت استوک مواردی وجود دارد که باید حتما رعایت شود. مواردی نظیر سال ساخت تین کلاینت، تکنولوژِی دستگاه، گارانتی و میزان پشتیبانی تین کلاینت دست دوم و مرکز و فروشگاهی که قصد خرید تین کلاینت استوک را از آن داریم. اکنون توضیحات بیشتری در این خصوص می‌دهیم.

  • سال ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تین کلاینت استوک: یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در خرید تین کلاینت استوک سال ساخت و تکنولوژی به کار رفته است. به طور مثال تین کلاینتی که تا سال 2020 پشتیبانی دارد و از رم نوع DDR4 تا ظرفیت 32 گیگ و حافظه 2 پشتیبانی می‌کند، نیاز شما را تا چندین سال برآورده می‌سازد.
  • گارانتی و پشتیبانی: یکی دیگر از مواردی که در تین کلاینت استوک باید به آن توجه کرد، میزان گارانتی و پشتیبانی است که آن شرکت از تین کلاینت ارائه می‌دهد.
  • خصوصیات فروشنده: دقت داشته باشید که شرکتی که از آن تین کلاینت دست دوم را تهیه می‌کنید باید دارای گارانتی معتبر و پشتوانه باشد (به طور مثال اگر از این کالا فقط چند عدد داشته باشد و مشکلی برای دستگاه شما به وجود بیاید، آن شرکت قادر به رفع نیاز شما نخواهد بود.)

چرا تین کلاینت دست دوم بخریم؟

چند سوال متداول در مورد تین کلاینت‌ها

در ادامه به چند سوال متداول در مورد تین کلاینت‌ها اشاره می‌کنیم:

    1. آیا خرید تین کلاینت صرفه اقتصادی دارد؟

تین کلاینت‌ها فاقد هارد دیسک و هر گونه قطعات متحرک هستند. بنابراین تولید تین کلاینت نسبت به رایانه‌های شخصی برای تولید کنندگان ارزان‌تر و ساده‌تر است و برای مصرف کننده نیز ارزان تر می‌شود. وجود فضای خالی کمتر در تین کلاینت نسبت به کیس که خاک گرفتگی احتمالی را کاهش می دهد، مصرف برق کم باعث تولید گرمای کمتر در دستگاه می شود و خطر سوختن قطعات سیستم کاهش می یابد و عمر مفید دستگاه افزایش می یابد.

  1. تین کلاینت مناسب چه کسانی است؟

هر شخص یا سازمانی می‌تواند بسته به نوع کاربری خود تین کلاینت مناسب را انتخاب کند. کاربری ما می‌تواند اداری ساده، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای باشد. تین کلاینت‌ها از نظر فنی و قابلیت‌ها یا ظاهر و قیمت تنوع بالایی دارند.

  1. آیا تین کلاینت‌ها قابل ارتقا هستند؟

اگر در زمان خرید تین کلاینت‌ها با مشاوره دقیق دستگاه را تهیه کنید، دستگاه شما نسبت به اداری، حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای بودن دستگاه قابل ارتقا می‌باشد.

  1. چرا تین کلاینت‌ها فن ندارند؟

عدم داشتن فن یکی دیگر از سوالات متداول تین کلاینت هاست. از آنجایی که فن‌ها روی CPU دستگاه نصب می‌شوند، پردازنده‌های تین کلاینت‌ها تولید حرارت کمتری دارند.

چرا بهتر است از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

شرکت تکنوکلاینت وارد کننده مستقیم تین کلاینت و زیروکلاینت‌های کمپانی‌های معروف HP و Dell در کشور می‌باشد. این شرکت تین کلاینت‌های خود را با گارانتی تعویض و گارانتی قیمت به بازار عرضه کرده است. اگر پاسخ سوال خود را که چرا تین کلاینت دست دوم بخریم پیدا کردید، حال با تماس با کارشناسان فروش ما می‌توانید بر اساس بودجه‎‌ی مورد نظرتان بهترین محصول مناسب کاربری خودتان را انتخاب کنید.

لیست قیمت انواع تین کلاینت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *