زیروکلاینت

انواع زیروکلاینت ها

انواع زیروکلاینت ها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

زیروکلاینت (zeroclient) یک سخت افزار مجازی سازی دسکتاپ است که از طریق شبکه‌های محلی (LAN) به ماشین‌های مجازی وصل شده و سایر لوازم جانبی مانند نمایشگر، موس و کی‌بورد از طریق USB به آن متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها کوچک، سبک و پرقدرت بوده و معمولاً برای استفاده در ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و … به کار می‌روند. قبل ازاینکه انواع زیروکلاینت را توضیح دهیم ابتدا باید بدانیم زیروکلاینت چیست و چه مزایایی دارد. درمقالات قبل بطورکامل توضیح داده‌ایم.

زیروکلاینت‌ها پایانه‌هایی هستند که برای اتصال به سرور استفاده میشوند. در واقع کار زیروکلاینت انتقال تصویر است. هنگامی که ما از روش های مجازی سازی استفاده میکنیم و میخواهیم به دسکتاپ مجازی متصل شویم با استفاده از زیروکلاینت ها میتوانیم به سرور متصل شده و به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

مزایای مجازی سازی

استفاده از زیروکلاینت ها در مجازی سازی مزایایی دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زیروکلاینت ها خرابی کمتری دارند چرا که فاقد فن هستند.
  2. مصرف برق زیروکلاینت ها بسیار کم و در حدود 10 وات برای هر زیروکلاینت است.
  3. زیروکلاینت ها فضای بسیار کمی را اشغال میکنند و میتوانند به پشت مانیتور نیز متصل شوند.
  4. در استفاده از زیروکلاینت ها امنیت بسیار بالاست چرا که هیچگونه فایلی سمت کاربر خیره نمیشود.
  5. با استفاده از زیروکلاینت ها هزینه ی کل برای تجهیز و پشتیبانی یک سازمان به حد چشمگیری کاهش میابد.
  6. در استفاده از زیروکلاینت ها سرعت پردازش بسیار بالاست چرا که عملیات پردازش بر عهده ی پردازنده قدرتمند سرور است.
  7. افزودن یک زیروکلاینت(کاربر جدید)به سازمان درکسری از ثانیه انجام خواهد شد و نیاز به نصب مجدد نرم افزارها نخواهید داشت.
  8. در استفاده از زیروکلاینت ها نیاز به نیروی فنی برای پشتیبانی به حداقل میرسد چرا که برای پشتیبانی تمامی زیروکلاینت ها به فقط یک نیرو برای پشتیبانی سرور نیاز است.

زیروکلاینت‌های بسیاری در بازار موجود است. امروز به شما کمک خواهیم کرد تا زیروکلاینت مورد نیاز خود را پیدا کنید.

ابتدا زیروکلاینت ها بر اساس پروتکل‌هایی که ساپورت میکنند دسته بندی میشوند.

سه نوع پروتکل اتصال برای زیروکلاینت ها داریم:

  1. پروتکل RDP
  2. پروتکل Citrix
  3. پروتکل PCoIP

زیروکلاینت های موجود در بازار میتوانند هر کدام از پروتکل های ذکر شده را پشتیبانی کنند.

زیروکلاینت

پشتیبانی زیروکلاینت از انواع پروتکل:

تمامی زیروکلاینت هایی که پروتکل Citrix را پشتیبانی میکنند پروتکل RDP را نیز پشتیبانی خواهند کرد. و نیز تمامی زیروکلاینت هایی که پروتکل PCoIP را پشتیبانی میکنند پروتکل RDP را نیز پشتیبانی خواهند کرد. برند های مختلفی از زیروکلاینت های فوق در بازار موجود است که از عمده ی آنها میتوان به زیروکلاینت های کمپانی HP و زیروکلاینت های کمپانی Dell اشاره کرد.

تا به اینجای کار دو دسته زیروکلاینت از نظر پروتکل پشتیبانی داریم؛ اما دسته دیگری از زیروکلاینت‌ها هم هستند که از هر سه پروتکل پشتیبانی می‌کنند. زیروکلاینت‌های کمپانی HP در این دسته قرار می‌گیرند. این شرکت در تولید زیروکلاینت تبحر خاصی دارد؛ به طوری که حتی تین کلاینت‌های خود را هم تحت عنوان تین کلاینت‌های قابل انعطاف عرضه می‌کند. یعنی این دستگاه‌ها می‌توانند بسته به نیاز نقش زیروکلاینت یا تین کلاینت را در یک مجموعه ایفا کنند.

در نهایت دسته دیگری از زیروکلاینت‌ها نیز وجود دارد که فقط از پروتکل PCoIP پشتیبانی می‌کنند. این زیروکلاینت‌ها دارای یک پردازنده اختصاصی برای این پروتکل هستند که روند انتقال تصاویر را تسریع می‌کند. این دستگاه‌ها به زیروکلاینت‌های ترادیچی معروف هستند. برندهای مختلفی از زیروکلاینت‌های ترادیچی در بازار موجود است که از معروف‌ترین آنها زیروکلاینت‌های کمپانی HP و Dell هستند.

زیروکلاینت‌های دیگری نیز در بازار ایران یافت می‌شوند که از پروتکل‌های خاص خود برای انتقال تصویر استفاده می‌کنند. مانند زیروکلاینت‌های وی کلود پوینت که به دلیل محبوبیت کم آنها در بین کاربران از شرحشان چشم‌پوشی می‌کنیم.

پیاده سازی و مدیریت زیروکلاینت‌ها به چه صورت انجام می‌شود؟

پیاده سازی و مدیریت زیروکلاینت‌ها کاری است که نیازمند تخصص است. در ادامه به مراحل این کار اشاره می‌کنیم:

  1. برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی: در ابتدا به برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی لازم برای پیاده‌سازی و مدیریت زیروکلاینت‌ها می‌پردازیم. در این مرحله تعیین می‌شود که چند دستگاه زیروکلاینت نیاز است و چگونه باید آن‌ها را در شبکه قرار دهیم.
  2. انتخاب زیروکلاینت: پس از برنامه‌ریزی، نوع زیروکلاینت مناسب برای نیازهای سازمان انتخاب می‌شود. در این مرحله عواملی مانند قیمت، مصرف برق، قابلیت ارتقا، امنیت و ظاهر زیروکلاینت مورد بررسی قرار می‌گیرند.
  3. نصب و راه‌اندازی: پس از انتخاب زیروکلاینت باید آنها را در شبکه نصب و راه‌اندازی کرد. در این مرحله نیاز است زیروکلاینت‌ها با سرور ارتباط برقرار کنند و در شبکه پیکربندی شوند.
  4. تنظیمات مدیریتی: برای مدیریت زیروکلاینت‌ها تنظیمات مدیریتی مانند شناسایی زیروکلاینت‌، تعیین نقش و دسترسی کاربران، ایجاد پروفایل‌های کاربری و ذخیره‌ فایل‌های کاربران انجام می‌شود.
  5. پشتیبانی و بروزرسانی: پس از راه‌اندازی زیروکلاینت‌ نیاز است که بروزرسانی آنها به صورت دوره‌ای انجام شود. در این مرحله نرم‌افزارها و درایورهای زیروکلاینت‌ها بروزرسانی می‌شوند تا از امنیت و کارایی بهتری برخوردار باشند.
  6. آموزش کاربران: در نهایت برای استفاده کاربران از زیروکلاینت‌ها آموزش‌های لازم و کافی ارائه می‌شود. این آموزش‌ها می‌تواند شامل راهنمایی در استفاده از نرم‌افزارهای مختلف، ارتباط با سرور و دسترسی به فایل‌های مورد نیاز باشد.

زیروکلاینت

چشم انداز آینده زیروکلاینت‌ها چیست؟

با پیشرفت فناوری و توسعه نرم‌افزارهای مدیریت زیروکلاینت، قابلیت اطمینان این دستگاه‌ها بهبود خواهد یافت. این قابلیت به کاربران اطمینان می‌دهد که بدون هیچ گونه نگرانی از زیروکلاینت‌ها استفاده کنند.

امنیت در زیروکلاینت‌ها حرف اول را می‌زند و به همین دلیل در آینده، پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد. با به کارگیری روش‌های پیشرفته رمزنگاری و ایجاد مکانیزم‌هایی برای شناسایی و جلوگیری از هر گونه تهدید امنیتی، زیروکلاینت‌های آینده امنیت بیشتری خواهند داشت.

با توسعه شبکه‌های بزرگ و پیچیده، نیاز به یک سیستم مدیریت زیروکلاینت مطمئن و قابل اطمینان بیشتر خواهد بود. در آینده زیروکلاینت‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند مدیریت مرکزی و قابلیت ارتقا به صورت خودکار برای شبکه‌های بزرگ عرضه خواهند شد.

همچنین با توسعه فناوری‌های جدید و پیشرفت‌های نرم‌افزاری، زیروکلاینت‌های آینده قابلیت اتصال به سیستم‌های مختلف و بهبود قابلیت انعطاف‌پذیری خواهند داشت. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سادگی با هر سیستمی که نیاز دارند ارتباط برقرار کنند.

با توجه به پیشرفت فناوری و به کارگیری سخت‌افزارهای پیشرفته‌تر، زیروکلاینت‌های آینده با کارایی بیشتر و سرعت بالاتری عرضه خواهند شد. این افزایش کارایی باعث می‌شود کاربران سریع‌تر و با کیفیت بالاتر از سیستم خود استفاده کنند.

چرا بهتر است از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

عموماً خرید دستگاه‌های الکترونیکی، تراشه‌های سخت‌افزاری و یا تجهیزات نرم‌افزاری همیشه با وسواس بیشتری از سوی خریداران همراه بوده است. خرید زیروکلاینت نیز از این قاعده مستثنی نیست. تجهیزات کامپیوتری و به صورت ویژه زیروکلاینت‌ها معمولاً پایه‌ای‌ترین ابزار کار شما در امور دیجیتالی هستند. پس بهتر است این تجهیزات را از جایی تهیه کنید که قیمت مناسب، گارانتی یک ساله، دستگاه تست، مشاوره رایگان، خدمات پس از فروش، ضمانت بازگشت کالا و ارسال رایگان محصولات خود را پشتیبانی کند. کمپانی تکنوکلاینت تمامی موارد گفته شده را در خود دارد.

پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات کامپیوتری به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب نماید.

در انتها یادآوری می‌کنیم در زمان خرید زیروکلاینت از فروشگاه معتبر تکنوکلاینت حتماً با مشاوران فنی ما در رابطه با پروتکل‌های مجازی سازی دسکتاپ صحبت کنید؛ تا مدل مجازی سازی دسکتاپ سازگار با کاربری و محیط کاری شما توصیه و اجرا گردد.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی و پشتیبانی خبره در زمینه اجرای پروژه‌های مجازی سازی  دسکتاپ می‌تواند مشاوره مفیدی را در زمینه مجازی سازی ارائه دهد؛ تا مدل سازگار با محیط سازمانی مشتریان پیشنهاد گردد. در بخش فروش زیروکلاینت هم تکنوکلاینت به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع زیروکلاینت از برندهای نام آشنایی نظیر Dell و hp  را در اختیار شما قرار دهد. برای خرید زیروکلاینت با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][woodmart_products layout=”carousel” woodmart_css_id=”64c8b10732143″ taxonomies=”159″ autoplay=”no” hide_pagination_control=”no” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ hide_out_of_stock=”no” lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”no” responsive_spacing=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfcmVzcG9uc2l2ZV9zcGFjaW5nIiwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2NGM4YjEwNzMyMTQzIiwic2hvcnRjb2RlIjoid29vZG1hcnRfcHJvZHVjdHMiLCJkYXRhIjp7InRhYmxldCI6e30sIm1vYmlsZSI6e319fQ==”][vc_empty_space]

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *