تین کلاینت

قبل از خرید تین کلاینت بخوانید!

قبل از خرید تین کلاینت بخوانید

پیش از خرید تین کلاینت (Thin Client) باید اطلاعات و دانش مرتبط با آن را داشته باشید. در وهله نخست باید بدانید تین کلاینت چیست. تین کلاینت‌ها کیس‌های کوچک و رومیزی هستند که فاقد اجزایی نظیر فن می‌باشند. بسیاری از افراد در مورد این تجهیزات ابهاماتی دارند که در این مطلب همه آنها را رفع می‌کنیم. این دستگاه‌های زیبا و جمع و جور کاربردهای بسیار داشته و به جای کیس یا لپ‌تاپ شما نیز استفاده می‌شوند. از زمانی که تکنولوژی VDI یا مجازی سازی توسعه یافته، نیاز به استفاده از انواع تین کلاینت نیز بیشتر حس می‌شود. با ما همراه باشید تا قبل از خرید تین کلاینت موضوعاتی را به اشتراک بگذاریم و بخوانید!

لیست قیمت انواع تین کلاینت

مزایای استفاده از تین کلاینت چیست؟

پیش از خرید این دستگاه‌ها بهتر است در رابطه با مزایای مهم آن‌ها اطلاعاتی به دست آورید. در ادامه به برخی از مزیت‌های تین کلاینت اشاره می‌کنیم:

  1. نگهداری و پشتیبانی از تین کلاینت‌ها بسیار ساده‌تر از کیس‌های معمولی است.
  2. دوام این دستگاه نیز فوق‌العاده بالاست. می‌توانید از این دستگاه‌ها ۲۴ ساعته در طول هفته استفاده کنید.
  3. مصرف برق این تجهیزات بسیار کم است و در طول مدت استفاده نیز هزینه‌های کمی برای مصرف‌کنندگان دارند.
  4. ظاهر زیبا و تنوع در طراحی، اغلب مشتریان را به خرید این محصولات و جایگزین کردن آنها با کیس ترغیب می‌کند.
  5. این تجهیزات فضای بسیار محدودی اشغال می‌کنند و به همین خاطر نصب آنها در محیط‌های‌ کوچک نیز امکان‌پذیر است.
  6. حافظه‌های SSD موجود در این محصولات نیز سبب گسترش مصارف آنها شده و سرعت پردازش این محصولات را ارتقا می‌دهد.
  7. این دستگاه‌ها اغلب با قیمت بصرفه‌تری نسبت به کیس‌های معمولی فروخته می‌شوند. به لحاظ هزینه نیز صرفه‌جویی قابل توجهی برای مصرف‌کنندگان خواهند داشت.

تین کلاینت

مهم‌ترین نکات قبل خرید تین کلاینت

در انتخاب و خرید هر یک از این دستگاه‌ها باید به برخی از ویژگی‌ها در حین خرید دقت داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات خرید تین کلاینت را بررسی کرده و با بررسی این موارد به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

  • بررسی گارانتی محصولات

از مهمترین نکات قبل از خرید تین کلاینت توجه به گارانتی محصول است. بسیاری از این دستگاه‌ها در کشور ما با گارانتی‌های معتبر عرضه می‌شوند که نشان از مرغوبیت این کالاها دارند. برندهای مطرح این محصولات در ایران خرید و فروش شده و اغلب گارانتی‌های یک ساله یا بیشتر دارند. به این ترتیب مشتریان با اطمینان بیشتری خرید آن ها را انجام می‌دهند.

  • امکان تست دستگاه

تین کلاینت‌ها قبل از خرید باید تست شوند تا کیفیت خود را به کارفرمایان شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ نشان دهند. این مراکز اغلب تعداد انبوهی از این دستگاه‌ها را می‌خرند و سرمایه بالایی برای خرید آنها صرف می‌کنند. از این رو باید حتما آنها را قبل از خرید تست کرده و از کیفیت‌شان اطمینان داشته باشند. در صورتی که پس از تست کالا مشکلی در این سیستم‌ها مشاهده شود، فروشنده باید دستگاه را پس گرفته و مبلغ آن را بازگرداند.

مشاوره رایگان

  • مشاوره و پشتیبانی

پشتیبانی از دستگاه خریداری شده و رفع مشکلات مشتریان از وظایف یک مرکز معتبر برای ارائه و فروش این محصولات به شمار می‌رود. در این زمینه باید به اطلاعات کارشناسان مربوطه دقت کرده و با بررسی نظریات آنها از یک دستگاه مناسب برای کاربردهای خود استفاده کنید.

  • خدمات پس از فروش تین کلاینت

بهتر است قبل از خرید تین کلاینت به خدمات پس از فروش نیز توجه کرده و با در نظر گرفتن این فاکتور، خرید را انجام دهید. به این ترتیب یک شرکت قابل اطمینان برای خرید این محصول پیدا خواهید کرد. شرکت تکنوکلاینت یکی از معتبرترین شرکت‌های فروش تین کلاینت و زیروکلاینت، خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و مجازی سازی می‌باشد.

  • در نظر گرفتن نرم افزارهای مورد استفاده

اگر شغل شما به گونه‌ای است که پردازش‌های سنگین یا بازی‌های حجیم انجام نمی‌دهید، تین کلاینت‌ها گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در غیر این صورت باید به سراغ خرید مینی پی سی یا انواع لپتاپ‌ها بروید. البته امکان نصب کارت گرافیک وجود دارد ولی باید آن را بر روی سرور نصب کنید نه تین کلاینت. تین کلاینت از سرور قدرت می‌گیرد و نمی‌توانید قطعات جانبی را به طور مستقیم بر روی تین کلاینت نصب کنید. کارت گرافیک‌هایی که مخصوص سرور هستند قیمت بسیار بالایی دارند و در بسیاری از مواقع خرید آنها مقرون بصرفه نیست.

تین کلاینت

  • چه سروری برای تین کلاینت نیاز است؟

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید تین کلاینت سرور مورد نیاز آنهاست. هر کدام از سرورها می‌توانند یک سری منابع را تأمین کنند. قطعاً منابعی که مشخص می‌شوند می‌توانند قدرت کاربر را تعیین کنند. اگر گیمر هستید یا در حوزه تولید محتوای ویدئویی یا تدوین فعالیت می‌کنید، بایستی از سرورهای قوی استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید اقدام به خرید سرور استوک کنید.

  • پروتکل‌های ارتباطی

حتماً مقاله‌های تکنوکلاینت در خصوص پروتکل‌های ارتباطی را مطالعه کرده‌اید. اغلب تین کلاینت‌ها از پروتکل‌های رایج استفاده می‌کنند. اما به طور کلی باید به پروتکل‌هایی از جمله ICA ،PCoIP و RDP اشاره کرد که برای مجازی سازی و ایجاد فضای ابری مناسب هستند.

  • پورت‌های شبکه

یکی از موارد مهم در خرید تین کلاینت این است که در بازارهای داخلی ایران همچنان از تین کلاینت‌های نسل قدیم استفاده می‌شود. در نتیجه برخی از آنها قابلیت پشتیبانی از مانیتور، کیبورد و موس‌های جدید را ندارند. اگر قصد خرید تین کلاینت‌هایی از برند اچ پی یا دل را دارید، توصیه می‌کنیم پورت VGA را هم برای اتصال به مانیتور خریداری کنید. اغلب فروشندگان تین کلاینت اقدام به فروش لوازم جانبی نیز می‌کنند.

خرید زیروکلاینت

  • قیمت تین کلاینت

معمولا قیمت تین کلاینت از کیس‌های قدیمی و بزرگ مناسب‌تر است. اگر با قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌خواهید این دستگاه را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ بهترین برند بروید. در غیر این صورت خرید مینی پی سی مقرون بصرفه تر خواهد بود. اگر با تفاوت بین مینی پی سی و تین کلاینت آشنا نیستید کلیک کنید.

  • برند سازنده

برندهایی مانند دل، اچ پی، اینتل و … جزو برندهای شناخته شده در بازارهای جهانی هستند و در کشورهایی مثل ایران نیز جا افتاده‌اند. به گونه‌ای که اگر دستگاه‌های این برند دچار خرابی شوند، می‌توانید به راحتی قطعات آن را در بازار پیدا کنید. توصیه می‌کنیم به سراغ برندهای ناشناخته نروید. چرا که گارانتی و خدمات پس از فروش آنها با مشکلات زیادی روبروست و در نهایت هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

  • قابلیت ارتقا

به طور کلی ارتقای تین کلاینت از طریق سرور انجام می‌شود اما می‌توانید برخی از قطعات داخلی آنها نظیر هارد دیسک و رم را ارتقا دهید. مدل‌هایی که قابلیت ارتقا دارند شامل HP T520 و HP T630 هستند که از برند مشهور اچ پی می باشند.

زیروکلاینت

برترین برندهای تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت‌ها در برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از آنها ویژگی‌های به خصوصی دارند که آنها را در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد. برخی از محبوب‌ترین برندهای سازنده این دستگاه‌ها عبارتند از:

  • اینتل (Intel)

این برند از پرسابقه‌ترین کمپانی‌های ارائه‌دهنده کلاینت به شمار می‌رود و خدمات بسیاری به مشتریان ارائه می‌دهد. تین کلاینت‌های اینتل در ابعاد مینی ارائه شده و نیاز بسیاری از سازمان‌ها و ادارات بزرگ را مرتفع می‌سازند. این محصولات اغلب قیمت مناسبی داشته و مشتریان را راضی نگاه می‌دارند.

  • ایسوس (Asus)

 این برند با ورود به عرصه ساخت کلاینت تحولی عظیم در این زمینه به وجود آورده است. ایسوس انواع تین کلاینت را با ساختاری منحصر بفرد روانه بازار می‌کند. بدنه تین کلاینت‌های این برند از متریال مرغوب ساخته شده است.

  • برند اچ پی (HP)

 تنوع قیمت در میان محصولات این برند یکی از مهم‌ترین مزایای خرید تین کلاینت اچ پی است. به همین خاطر نیز مشتریان بسیاری از این برند برای انتخاب این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. سرعت قابل توجه و دوام و ماندگاری این محصولات نیز بر مزایای استفاده از محصولات برند اچ پی می‌افزاید.

  • برند دل نیز با میزان مصرف انرژی پایین شناخته شده و مرغوبیت قابل توجهی دارد.

تین کلاینت

نتیجه‌گیری

در این مقاله به نکات مهمی که باید قبل از خرید تین کلاینت در نظر بگیرید پرداختیم. تین کلاینت‌ها در دنیای امروز جایگاه خاصی داشته و از محبوبیت بالایی در میان مشتریان برخوردار هستند. مصرف‌کنندگان این دستگاه‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، از این تجهیزات رضایت داشته و بهترین استفاده را از این لوازم به عمل می‌آورند.

با در نظر گرفتن اهمیت این دستگاه‌ها، بهتر است آنها را از جایی تهیه کنید که معتبر بوده و گارانتی محصولات خود را پشتیبانی کند. در انتها توصیه اکید می‌کنیم در زمان خرید تین کلاینت از فروشگاه تکنوکلاینت حتماً به ابعاد، وزن، پورت‌های ارتباطی، پورت‌های USB، پورت کارت شبکه، نوع و تعداد پورت‌های ویدیویی و حتی میزان خروجی صدا دقت کنید. همچنین می‌توانید از شماروه رایگان متخصصی ما بهره‌مند شوید.

 دوام و ماندگاری قابل توجه این محصولات و هزینه‌های ناچیز نگهداری و تعمیرات آن ها نیز دلیل مهمی برای محبوبیت این محصولات به شمار می‌رود. امیدواریم با ارائه این اطلاعات قدم مفیدی در انتخاب بهتر تجهیزات کامپیوتری شما برداشته باشیم. ممنون می‌شویم نظرات خود در مورد این مطلب را در کامنت‌ها مطرح کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *