لوازم جانبی موبایل

انواع لوازم جانبی موبایل

انواع لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل از ابزارهایی هستند که ممکن است بعد از خرید گوشی جدید، سر و کارتان به آنها بیفتد. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و به احتمال زیاد چند سال بعد از خرید گوشی جدید، نیاز به تعویض برخی از لوازم جانبی آن با لوازم جدیدتر را پیدا کنید. این لوازم شامل طیف گسترده ای از ابزارها با کاربردهای متفاوت می‌شوند؛ مثلا هلدر موبایل به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از تلفنِ همراه خود استفاده کنید یا محافظ ایرپاد، امنیت ایرپاد شما را بالا می‌برد. در ادامه این مقاله درباره انواع لوازم جانبی موبایل صحبت خواهیم کرد و با کاربرد هر یک بیشتر آشنا خواهیم شد.

ساعت و مچ‌بند هوشمند

  • ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند وسیله‌ای لوکس به حساب می‌آیند و داشتن آنها به فرد، پرستیژ و اعتبار می‌بخشد. این وسیله لوکس و زیبا می‌تواند کار چند وسیله را برای شما انجام دهد. بنابراین به جای صرف هزینه برای وسایل الکترونیکی مختلف، با خرید یک ساعت هوشمند کار خود را آسان‌تر کنید. ساعت هوشمند (اسمارت واچ) کارهایی نظیر مدیریت تماس ها و پیام های ورودی و خروجی و پخش موسیقی را انجام می‌دهد. تحلیل وضعیت تناسب اندام، ردیابی موقعیت مکانی و حتی نظارت بر عملکرد ضربان قلب و اکسیژن خون نیز از دیگر امکاناتی هستند که ساعت هوشمند برای شما فراهم می‌کند.

  • مچ‌بند هوشمند

این وسیله شباهت بسیار زیادی به دستبند داشته و در واقع نوعی دستبند با قابلیت وصل شدن به تلفنِ همراه می‌باشد. مچ‌بند هوشمند در مقایسه با ساعت‌ هوشمند صفحه نمایش کوچکتری داشته و امکانات ارتباطی کمتری درونشان قرار داده شده‌است. بالطبع قیمت آنها هم پایین‌تر است. از جمله امکانات این وسیله می‌توان به حسگر شمارش تعداد قدم‌ها، اندازه‌گیری ضربان قلب و تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت بدن را نام برد.

هنزفری و ایرپاد

هندزفری، هدست و ایرپاد

قبل از هر چیز، ابتدا به معرفی این سه دسته پرداخته و سپس مزایا و معایب هر یک را ذکر می‌کنیم.

  • هندزفری

هندزفری نوعی هدست است که همراه با موبایل و به منظور پخش موسیقی استفاده می‌شود. به این ترتیب، دیگر هنگام ورزش کردن یا رانندگی، از در دست گرفتن تلفن همراه بی‌نیاز خواهید بود.  هندزفری‌ها علاوه بر کاربرد پخش موسیقی، برای مکالمه نیز وسیله‌ای مناسب هستند. چندین کلید با کاربردهای پاسخ دادن به تماس و یا رد کردن روی آن تعبیه شده‌اند تا کاربر هنگام مکالمه مجبور نباشد تلفن همراه را در دستش بگیرد.

  • هدست

هدست‌ها را می‌توان نوعی هدفون قلمداد کرد که دارای میکروفون بوده و قابلیت ارسال صدا را هم دارند. به عبارت دیگر، با کمک هدست‌ها می‌توانید یک ارتباط دوطرفه برقرار کنید. یکی از کاربردهای هدست‌ها، در شرکت‌های خدمات پشتیبانی است. به طور کلی کاربرد اصلی این دستگاه در مشاغلی است که افراد ساعات متمادی را صرف مکالمات تلفنی می‌کنند. برخی هدست‌ها تک‌گوشی بوده و برخی دیگر دارای دو عدد گوشی می‌باشند.

  • ایرپاد

ایرپادها نوعی هندزفری هستند که به جای استفاده از سیم، با بلوتوث به گوشی وصل می‌شوند. این دستگاه با باتری کار می‌کند و بعد از طی مدت زمانی مشخص، باید شارژ شود. امکان گوش دادن به موسیقی یا برقراری مکالمه توسط ایرپادها فراهم است. این وسیله به همراه یک عدد قاب کیس شارژر به مشتری داده‌ می‌شود. درون این قاب یک باتری قرار داده شده که شارژ ایرپاد را تامین می‌کند. در صورتی که ایرپاد به طور کامل شارژ شده‌باشد، به مدت 24 ساعت می‌تواند موسیقی پخش کند.

پاور بانک

پاور بانک

به کمک پاور بانک‌ها، همیشه به منبع شارژ دسترسی خواهید داشت و دیگر نگران کم شدن شارژ وسیله الکترونیکی خود و خاموش شدن آن در مواقع ضروری نباشید. کاربرد پاور بانک تنها محدود به تلفن همراه نبوده و می‌توانید وسایلی از قبیل تبلت، اسپیکر و حتی لپ‌تاپ خود را نیز با استفاده از پاور بانک شارژ کنید. هنگام خرید پاور بانک به ویژگی‌هایی از قبیل ظرفیت باتری، اندازه و وزن، نوع پورت‌ها و همچنین امکاناتی که پاور بانک در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه نمایید.

هلدر موبایل

هلدر موبایل وسیله ای است که برای نگه‌ داشتن تلفن همراه در یک موقعیت ثابت استفاده می‌شود. این وسیله به گونه ای طراحی شده که گوشی را در جای خود نگه داشته و از لیز خوردن، افتادن یا آسیب دیدن آن حین استفاده جلوگیری کند. هلدرها همدم مطمئن لحظه‌های رانندگی شما بوده و کمک‌تان می‌کنند حواستان را صد در صد به رانندگی بدهید و همزمان مکالمات‌تان را نیز پاسخ دهید. یکی از کاربردهای بسیار خوب هلدر، کمک به استفاده آسان از نرم‌افزارهای ردیابی است.

کیف لپ‌تاپ

حمل لپ‌تاپ بدون کیف، ریسک بزرگی است. چرا که در صورت زمین افتادن یا وارد شدن ضربه به آن، متحمل هزینه‌های گزافی برای تعمیر آن خواهید شد. کیف‌های لپ‌تاپ یکی از ضروری‌ترین وسایلی هستند که باید به همراه لپ‌تاپ خریداری شوند. با وجود کیف لپ‌تاپ است که از این دستگاه در برابر ضربه و آسیب محافظت خواهید کرد. البته با وجود خیل عظیمی از کیف لپ‌تاپ‌های بی‌کیفیت و بدون استحکام در بازار، بهتر است که قبل از خرید به خوبی درباره برندهای معتبرِ تولیدکننده این محصول تحقیق کنید.

محافظ ایرپاد

معمولا هدفون‌های بی‌سیمِ تولید شده توسط شرکت اپل همراه با یک محافظ ایرپاد عرضه می‌شوند. محافظ ایرپاد یک محافظ مقاوم برای نگهداری و شارژ ایرپاد است که از آن در برابر ضربه، خط و خش، گرد و غبار و نفوذ رطوبت جلوگیری می‌نماید. این محافظ اغلب از موادی مانند پلاستیک یا سیلیکون ساخته می‌شود و علاوه بر حفاظت از ایرپاد، وظیفه شارژ کردن آن و سهولت در حمل آن را برعهده دارد. البته امکان استفاده از اتصالات لایتنینگ و دسترسی آسان به دکمه‌ها و پورت‌ها نیز توسط محافظ ایرپاد فراهم شده‌است.

شارژر

شارژر و مبدل

  • شارژر

شارژرها برای افزایش انرژی دستگاههای قابلِ حملی مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت یا ساعت هوشمند استفاده می‌شوند. تا همین چند وقت پیش، تنها مدل شارژر موجود شارژرهای معمولی بودند که از یک سمت به پریز و از سمت دیگر به سوکت تلفن همراه وصل می‌شدند و دستگاه را شارژ می‌کردند. امروزه شارژرها به انواع مختلفی از قبیل شارژر دیواری، شارژر خودرو، شارژر همراه و شارژر بی‌سیم تقسیم می‌شوند. هر یک از این دسته‌بندی‌ها کاربرد خاص خود را دارند.

  • مبدل

مبدل‌ها ابزارهایی هستند که برای تبدیل یک نوع اتصال به نوع دیگر استفاده می‌شوند. این اتصالات می‌توانند شامل انواع مختلفی از پورت‌ها، کابل‌ها یا رابط‌ها باشند.به کمک مبدل‌ها قادر خواهید بود داده‌ را از دستگاهی به دستگاه دیگر با پورت متفاوت انتقال دهید. مبدل USB، مبدل HDMI، مبدل برق، مبدل صدا و مبدل شبکه از پرکاربردترین انواع مبدل‌ها هستند. یکی از امکانات شگفت‌انگیزی که مبدل‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهند، تماشای محتوای تصویری در دستگاهی دیگر با پورت ناسازگار است.

کیف هارد

هاردهای اکسترنال بسیار حساس و شکننده بوده و در صورتی که ضربه به آنها وارد شود، خراب می‌شوند. این خراب شدن منجر به از دست دادن همیشگی داده‌های شما خواهد شد. برای حمل و نقل و محافظت از هارد اکسترنال خود به کیف هارد نیاز دارید. کیف هارد یک کیف کوچک و زیپ‌دار است که هارد اکسترنال شما را به همراه کابل آن در خود جا می‌دهد. معمولا پدهای ضربه‌گیری داخل کیف هارد قرار داده می‌شود تا امنیت هارد اکسترنال را به بالاترین حد ممکن برسانند.

قاب هارد

قاب هارد

یکی از تجهیزات جانبی حیاتی برای کامپیوتر و لپ‌تاپ شما، باکس‌هارد یا همان قابِ هارد است. با استفاده از باکس هاردها، هارد داخلی خود را به هارد خارجی تبدیل کرده و یک هارد جدید برای سیستم خود جایگزین نمایید. باکس هاردها مجموعه متنوعی از مزایا را به شما عرضه می‌کنند؛ با باکس هاردها می‌توانید تعداد هاردهای متصل به سیستم را بیشتر کرده و امکان بازیابی اطلاعات از دست رفته یا خراب را داشته‌باشید. قاب هاردها معمولا از هاردهای داخلی با ابعاد 2.5 یا 3.5 اینچی پشتیبانی می‌کنند. Top of Form

شارژر دیواری

شارژر دیواری یک دستگاه الکترونیکی است که برای شارژ کردن دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی هوشمند، تبلت، دوربین دیجیتال، لپ‌تاپ و دستگاه‌هایی از این دست به کار می‌رود. این شارژرها به طور عمده به یک پریز دیواری وصل می‌شوند و از این طریق، ولتاژ AC (جریان متناوب) آنرا به ولتاژ DC (جریان مستقیم) تبدیل کرده و نیروی دستگاه مورد نظر را تامین می‌کنند. امروزه برخی از شارژرهای دیواری به پورت C مجهز بوده و می‌توانند لپ‌تاپ را هم شارژ کنند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره انواع و اقسام لوازم جانبی موبایل صحبت کردیم و کاربرد هر یک را به تفصیل شرح دادیم. امروزه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌همراه، لوازم جانبی آن را به صورت جداگانه عرضه می‌کنند و کاربر باید متناسب با نیاز خود لوازم جانبی موردنظر را انتخاب کند. چند سال بعد از خرید گوشی، کاربر ناگزیر از تعویض لوازم جانبی با لوازم جدیدتر خواهد بود. به همین دلیل باید اطلاعات خود را در زمینه این قطعات حیاتی تلفن همراه به روز نگه داریم.

تکنوکلاینت واردکننده تمامی لوازم جانبی موبایل با تضمین بهترین قیمت و کیفیت به همراه گارانتی معتبر در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *