شارژر دیواری یک دستگاه الکترونیکی است که برای شارژ کردن دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی هوشمند، تبلت، دوربین دیجیتال، لپ‌تاپ و دستگاه‌هایی از این دست به کار می‌رود. این شارژرها به طور عمده به یک پریز دیواری وصل می‌شوند و از این طریق، ولتاژ AC (جریان متناوب) آنرا به ولتاژ DC (جریان مستقیم) تبدیل کرده و نیروی دستگاه مورد نظر را تامین می‌کنند.

شارژرهای دیواری معمولاً دارای یک یا چند درگاه USB یا دیگر پورت‌های شارژ هستند تا بتوان کابل شارژ را به دستگاه‌های مختلف وصل کرد. برخی از مدل‌های شارژر دیواری از تکنولوژی‌های شارژ سریع یا بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

هنگام خرید شارژر دیواری، توجه داشته‌باشید که مدل و جریان شارژ آن با دستگاه شما سازگاری داشته باشد تا از عمر باطری دستگاه شما محافظت کرده و کارایی بهتری به شما ارائه دهد. همچنین از انتخاب محصول با کیفیت و ایمن، اطمینان حاصل کنید تا هنگام شارژ دستگاه‌های الکترونیکی، هیچ مشکلی به وجود نیاید.

نکات کلیدی هنگام خرید شارژر دیواری

  • میزان قدرت و استاندارد شارژ مورد نیاز خود را مشخص کنید.

     دستگاه‌های مختلف، ظرفیت‌های باتری مختلف دارند و از پروتکل‌های شارژ مختلفی پشتیبانی می‌کنند. این اطلاعات در صفحه مشخصات یا دفترچه راهنمای گوشی موبایل یا تبلت شما درج شده‌است.

  • شارژری را انتخاب کنید که فراتر از استاندارد شارژ موبایل یا تبلت شما باشد.

اگر از شارژری با قدرت خروجی پایین‌تری استفاده کنید، دستگاه شما با سرعت کمتری شارژ می‌شود؛ حتی ممکن است شارژر دیواری قادر به شارژ دستگاه شما نباشد.

  • از برندهای معتبر شارژر تهیه کنید.

در نمونه‌های بی‌کیفیت موجود در بازار ممکن است با مواردی مواجه شوید که شارژر حتی با وجود داشتن توان بالاتر، قادر به تنظیم جریان خروجی خود نیست؛ به این ترتیب، به باطری دستگاه آسیب وارد کرده و عمر مفید آن را کاهش می‌دهد.

  • به ابعاد و وزن شارژر دیواری توجه کنید.

با توجه به اینکه شارژر دیواری را همراه خود به جاهای مختلفی خواهید برد، بهتر است شارژری جمع و جور و سبک را انتخاب کنید. در عین حال، به خاطر داشته باشید که شارژرهای کوچک معمولاً قدرت خروجی پایین‌تر و درگاه‌های کمتری نسبت به شارژرهای بزرگتر دارند.

  • سازگاری و ایمنی شارژر را بررسی کنید.

در برخی موارد با وجود داشتن قدرت خروجی و استاندارد شارژ یکسان، شارژر مدنظر با موبایل یا تبلت شما سازگار نیست. چون برخی تبلت‌ها از پروتکل‌های شارژ اختصاصی استفاده می‌کنند که نیاز به شارژرهای خاص از همان نام تجاری دارند

  • قیمت و کیفیت شارژرها را با هم مقایسه کنید.

قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید، قیمت و کیفیت شارژرهای مختلف را با هم مقایسه کنید. می‌توانید نظرهای کاربران را بخوانید یا امتیازهایی که مشتریان داده‌اند را بررسی کنید. اما بهتر است به دنبال برندهای معتبر باشید تا بفهمید کدام شارژرها بهترین ارزش را با توجه به بودجه‌ای که دارید، ارائه می‌دهند.

به طور کلی به دنبال شارژرهایی باشید که ویژگی‌های ایمنی مانند حفاظت در برابر شارژ بیش از حد، حفاظت در برابر اتصال کوتاه و کنترل دما را دارند. به این ترتیب از آسیب به موبایل یا تبلت خود جلوگیری کنید. اکثر شارژرهای دیواری ساخته شده توسط برندهای معتبر می‌توانند انواع و اقسام تلفن‌های هوشمند اپل و سامسونگ را شارژ کنند. این برندها به واسطه گستردگی پخش خود، مورد توجه تولید‌کننده‌های شارژرهای دیواری هستند و از نظر سازگاری مشکل چندانی نخواهید داشت. شارژرهایی که با گواهی MFi عرضه شده‌اند، با محصولات اپل به طور کامل سازگار هستند. اکثر محصولات برند بلکین چنین ویژگی‌ ای دارند.

خرید از تکنوکلاینت

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع لوازم جانبی موبایل از جمله شارژر دیواری را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات کامپیوتری به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب کند.