مجازی سازی

مجازی سازی با RDS چیست؟

مجازی سازی با RDS چیست؟

در مقاله مجازی سازی چیست به صورت مفصل راجع به مجازی سازی توضیح دادیم. در این مقاله به معرفی مجازی سازی با RDS می پردازیم.

سرویس مجازی سازی دسکتاپ از راه دور(Remote Desktop Service) یک فناوری است که به شما این امکان را می دهد که پشت یک کامپیوتر بنشینید و به یک کامپیوتر از راه دور (کامپیوتر میزبان) در یک مکان دیگر متصل شوید . به عبارت دیگر، شما می توانید با استفاده از مجازی سازی از رایانه شخصی خود به رایانه اداری خود دسترسی پیدا کنید و می توانید از تمام پرونده ها، برنامه ها و منابع شبکه  رایانه اداری خود استفاده کنید. شما باید برنامه های رایانه خود را در حالت اجرا قرار دهید سپس می توانید برنامه های درحال اجرای رایانه کاری خود را در رایانه منزل خود مشاهده کنید.

مجازی سازی با RDS در برنامه های کاربردی صنعت

مجازی سازی RDS  در صنایع مختلف برای مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات کاربرد دارد. اکنون ، با  مجازی‌سازی RDS، برنامه های جدید یا بروزرسانی ها را می توان در تمام رایانه ها از طریق دستور واحد نصب کرد بدون اینکه عملا این کار را بطور جداگانه انجام دهید علاوه بر این خطاهای رایانه ای  با مجازی سازی و  دسترسی از راه دور به کامپیوتر آسیب دیده قابل شناسایی و اشکال زدایی هستند.

مجازی سازی RDS برای آموزش

در زمینه آموزش نیز چندین مؤسسه آموزشی از مجازی سازیRDS   برای ارائه آموزش از راه دور به دانش آموزان استفاده می كنند .دانش آموزان می توانند با اتصال به رایانه در مدرسه خود ، یک سمینار یاد بگیرند یا تماشا کنند یا تمرین کنند.

مجازی سازی RDS برای ارتباط از راه دور

مجازی سازی با RDS  همچنین در بخش ارتباط از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد. این روزها فرصت های زیادی برای ارتباط از راه دور وجود دارد که یک کارمند می تواند از هر نقطه با دسترسی به رایانه محل کار خود با اتصال اینترنتی کار کند.

مزایا و معایب مجازی سازی با RDS

با دسترسی به اینترنت پر سرعت ، شما می توانید برنامه های نرم افزاری خود را که از راه دور میزبانی شده است ، مدیریت کنید و مجازی سازی با RDS این امکان را فراهم می کند تا مشاغل جهانی به راحتی و بدون نیاز به متخصص فناوری اطلاعات و دانش زیاد رایانه ، به برنامه های اشتراکی دسترسی داشته باشند.

مزایای مجازی سازی RDS

1- بازیابی اطلاعات از دست رفته:

در مجازی سازی باRDS   ترس از دست دادن هرگونه داده توسط سرقت یا فاجعه وجود ندارد ، زیرا تمام اسناد و پرونده ها در مراکز داده ایمن ذخیره می شوند.  با استفاده از مجازی سازی کلیه اتصالات به دسکتاپ از راه دور شما رمزگذاری می شوند تا اطمینان حاصل شود که تمامی ارتباطات شما از هک شدن مطمئن و ایمن هستند.

2- استقلال کار از نظر بعد مکانی و زمانی:

مجازی‌سازی این امکان را می‌دهد با لپ‌تاپ یا سیستم خود حرکت کرده و یکپارچه در هرمکان و زمانی کار کنید.

3- هزینه پایین:

سیستم مجازی سازی با RDS هزینه خرید نرم افزارها را کاهش می دهد. زیرا فقط نیاز است این نرم افزارها فقط یکبار بر روی سرور نصب شوند. مجازی سازی با RDS ، یکی از محبوب ترین خدمات نرم افزاری از راه دور برای بسیاری از مشاغل می باشد. همچنین دارای معایب خاصی است.

مجازی سازی RDS

معایب مجازی سازی با RDS

1- سرویس مجازی سازی RDS  قدرتمند مورد نیاز:

سرویس دسکتاپ از راه دور باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند بر همه اتصالات نظارت داشته باشد. از آنجا که چندین رایانه از طریق  مجازی سازی RDS به صورت متمرکز کنترل می شوند از این رو ظرفیت مجازی سازی باRDS  باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند بار عملکردی سیستم های رایانه ای را به دوش بکشد در غیر این صورت کل راه اندازی این سرویس ممکن است بلااستفاده باشد.

2- نظارت مورد نیاز بر RDS:

سرویس دسکتاپ از راه دور بزرگترین منشاء خطر خرابی می باشد. اگر سرویس مجازی سازی RDS  از کار بیفتد کل سیستم مختل می شود مگر اینکه یک سیستم نظارت مجازی سازی RDS  وجود داشته باشد.

3- قابل اعتماد بودن شبکه مورد نیاز:

عملکرد سیستم به طور کامل از اعتبار شبکه نیز تأثیر می‌پذیرد! اگر شبکه سرویس دسکتاپ از راه دور مختل شود، کل سیستم خراب می‌شود.

4- تنظیمات صحیح در شبکه مورد نیاز:

شبکه باید به گونه‌ای تنظیم و اندازه‌گیری شود که اطمینان حاصل شود در هنگام برقراری با شبکه، دچار اختلال نشود.

5- مدیر خبره:

مدیر باید ماهر باشد و دانش لازم را داشته باشد و در ساعات کاری در دسترس باشد.

نظارت بر مجازی سازی با RDS

با توجه به مزایا و معایبی که گفته شد، داشتن سیستم نظارت  مجازی سازی RDS به دلیل در دسترس بودن، پاسخگویی و عملکرد مناسب بسیار ضروری است. این سیستم نظارت بر خدمات دسکتاپ از راه دور معمولاً، در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در ارتباط با مجازی سازی باRDS  یک هشدار ایجاد می کند. این هشدار متخصصان فناوری اطلاعات را قادر می سازد قبل از اینکه سیستم های کاربران مختل شود، خطا را اصلاح کنند.

امیدوارم با خواندن این مقاله مفهوم مجازی سازی RDS را درک کرده باشید. برای پاسخ به سوالات خود می توانید با کارشناسان تکنوکلاینت به صورت 24 ساعته در تماس باشد. شرکت تکنوکلاینت ارائه دهنده ی انواع تین کلاینت و زیروکلاینت های برند HP و DELL می باشد.

برای مشاهده ی سایر محصولات به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *