وضعیت موجودی
هیچ محصولی یافت نشد.

فروش انواع کارت حافظه با بهترین قیمت

کارت حافظه در حقیقت نوعی وسیله ذخیره‌سازی قابل حمل است که برای ذخیره و انتقال داده‌ها، عکس‌ها، ویدئوها، فایل‌های صوتی و دیگر انواع اطلاعات به کار می‌رود. این کارت‌ها از جنس پلاستیک ساخته شده و دارای ابعاد کوچکی هستند.

برخی از انواع کارت‌های حافظه شناخته شده عبارتند از:

  1.  SD (Secure Digital)

یک استاندارد رایج برای کارت‌های حافظه بوده و دارای اندازه‌ها و استفاده‌های مختلفی برای دوربین‌ها، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دیجیتال دیگر است.

  1. کارت حافظه microSD

نسخه کوچک‌تر کارت حافظه SD است و به طور گسترده در دستگاه‌های قابل حمل مانند تلفن‌های همراه، دوربین‌های کوچک و تبلت‌ها استفاده می‌شود.

  1. کارت حافظه CompactFlash (CF)

یک کارت‌حافظه با ابعاد بزرگتر است که به طور عمده در دوربین‌های حرفه‌ای و دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. کارت حافظه Memory Stick

یک استاندارد که توسط شرکت سونی توسعه داده شده و به خصوص در دستگاه‌های سونی مانند دوربین‌ها، تلفن‌های همراه و دستگاه‌های بازی PlayStation  استفاده می‌شود.

  1. کارت حافظه XD-Picture Card

یک استاندارد که توسط شرکت‌های Olympus و Fujifilm برای دوربین‌های دیجیتال ابداع شده است.

  1.  Secure Digital High Capacity (SDHC) و Secure Digital Extended Capacity (SDXC)

نسخه‌های بهبود یافته از کارت حافظه SD هستند که به ترتیب حافظه بیشتری را نسبت به نسخه اصلی (SD) فراهم می‌کنند.

این کارت‌ها بعضاً استفاده‌های خود را دارند و معمولاً با دستگاه‌هایی که از نوع خود پشتیبانی می‌کنند، سازگار هستند. همچنین، انواع و اندازه‌های مختلفی از این کارت‌ها وجود دارند که بسته به نیاز و نوع دستگاه مورد استفاده، می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

به هنگام خرید کارت حافظه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید کارت‌های حافظه ممکن است کمی سخت به نظر بیاید. در ادامه به چند نکته مفید برای خرید اشاره می‌کنیم:

  1. ظرفیت حافظه

اندازه فایل‌هایی که می‌خواهید ذخیره کنید را در نظر بگیرید. کارت حافظه‌ها با ظرفیت‌های مختلفی از چند گیگابایت تا چند ترابایت در بازار موجود هستند. از ظرفیتی بیشتر از نیاز خود استفاده کنید تا از کمبود حافظه جلوگیری شود.

  1. سرعت انتقال داده

کارت‌های حافظه دارای سرعت‌های انتقال داده مختلفی هستند. سرعت خواندن و نوشتن مهم است، به ویژه برای کارهایی مانند ضبط ویدئو با کیفیت بالا یا عکس‌برداری در حالت عالی. علامت‌هایی مانند “Class” یا “UHS Speed Class”  بر روی کارت نشان‌دهنده سرعت است.

  1. نوع کارت حافظه

نوع کارت‌های حافظه مهم است. مطمئن شوید که دستگاه شما با نوع کارت حافظه مورد نظر سازگار است. انواع معروف شامل  SD، microSD، CompactFlash، Memory Stick  و XD-Picture Card هستند.

  1. کلاس سرعت

کارت‌های حافظه با کلاس‌های مختلفی برای نشان‌ دادن سرعت انتقال داده همراه هستند. برخی از این کلاس‌ها شامل  Class 2، Class 4، Class 6، Class 10  و UHS Speed Class هستند. هر چه عدد کلاس بزرگ‌تر باشد، سرعت بیشتری را نمایش می‌دهد.

  1. سازگاری با دستگاه‌های مختلف

اطمینان حاصل کنید که کارت حافظه با دستگاهی که قصد استفاده از آن را دارید سازگار است. برخی از دستگاه‌ها فقط با کارت‌های حافظه خاصی سازگاری دارند.

  1. برند و اعتبار تولیدکننده

از برندهای معتبر و با اعتبار بخرید. برندهای مشهور عموماً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ریسک احتمالی خرابی و از دست دادن داده‌ها در آنها کم است.

  1. ضمانت و خدمات پس از فروش

اگر امکان دارد، به دنبال محصولی با گارانتی قابل اعتماد و خدمات پس از فروش معقول باشید. این موارد می‌توانند اطمینان از کیفیت و عملکرد بهتر دستگاه شما بدهند.

با رعایت این نکات، شما می‌توانید کارت حافظه‌ای را که مناسب‌ترین برای نیازهای شما است، انتخاب کنید.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع لوازم جانبی کامپیوتر به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب کند.