زیروکلاینت

استفاده از زیروکلاینت در ولوو

استفاده از زیروکلاینت در ولوو

استفاده از زیروکلاینت HP t430 و پروتکل مجازی سازی BlastExtreme در بخش طراحی شرکت خودروسازی ولوو سوئد

کمپانی ولوو

شرکت خودروسازی ولوو یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان می‌باشد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1927 شروع کرده است و هم اکنون بالغ بر 110هزار نفر پرسنل دارد. از محصولات شرکت ولوو می‌توان به خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس، تجهیزات هوافضا، تجهیزات سنگین، موتور دیزل و تجهیزات دریایی اشاره کرد.

volvo company

مشکلات کمپانی‌های بزرگ

یکی از بزرگترین مشکلات کمپانی‌های بزرگ معمولا در بخش سیستم‌های طراحی می‌باشد. شرکت ولوو با توجه به تعداد زیاد طراحان خود هرساله نیاز به بروز‌ رسانی تعداد زیادی از این سیستم‌ها دارد. جدا از بحث هزینه‌های مالی، درگیر کردن نیروهای انسانی نیز این شرکت را با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند. مشکل اول ارتقاء سخت افزاری تعداد زیادی کامپیوتر ( ارتقاء پردازنده، گرافیک، رم و… ) و مشکل دوم کندی سیستم  طراحان پس از مدت کوتاهی با توجه به نیاز بیشتر نرم افزارهای گرافیکی به منابع سخت افزاری بیشتر می‌باشد. و مشکل سوم استفاده از نیروی انسانی جهت پشتیبانی و ارتقاء سیستم‌ها می باشد. مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات این شرکت در طی جلسات متفاوت به نتیجه رسیدند که میتوان برای حل این مشکل و بهینه سازی سیستم‌های مجموعه راه حل ارائه نمود.

 

اما نتیجه… 

 

استفاده از زیروکلاینت در ولوو و بهره گیری پروتکل مجازی سازی BlastExtreme و عدم ارتقاء هر ساله‌ی سیستم‌ها

 

آقای توماس اندرسون مدیر ارشد شبکه در شرکت ولوو با بررسی دقیق دستگاه‌های زیروکلاینت و پروتکل‌های مجازی سازی به انتخاب زیروکلاینت HP t430 رسید. او در ابتدا بین پروتکل‌های RDP، Citrix و HorizonView مردد بود، مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار داد، ولی به این نتیجه رسید که انتخاب یک زیروکلاینت که تمامی پروتکل‌های مجازی سازی از قبیل RDP، Citrix  و HorizonView را پشتیبانی کند بهترین گزینه است، و پس از انتخاب زیروکلاینت به انتخاب پروتکل بپردازد.

اما مشخصات زیروکلاینت HP t430

zeroclinet

زیروکلاینت HP t430 یک دستگاه Flexible است، یعنی هم میتواند زیروکلاینت باشد و هم تین کلاینت (نصب سیستم عامل به صورت مستقل شبیه به یک کامپیوتر خانگی).

اما در حالت زیروکلاینت با بهره گیری از سیستم عامل HP ThinPro تمام نیاز شما را برآورده می‌سازد. این زیروکلاینت با پشتیبانی از تمامی پروتکل‌‍‌های مجازی سازی ( RDP – Citrix – HorzionView BlastExtreme ) یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار روز دنیا می باشد.

 

مشخصات زیروکلاینت HP t430

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که معمولا طراحان با آن درگیرند، بحث رزولوشن تصویر و پشتیبانی ازچند مانیتور به‌طور همزمان است. زیروکلاینت HP t430 با پشتیبانی از 3 مانیتور همزمان با کیفیت عالی و حداکثر رزولوشن تصویر 3840*2160 (4K) به عنوان یک زیروکلاینت فوق العاده با کیفیت شناخته می‌شود.زیروکلاینت HP t430 دارای یک خروجی تصویر HDMI و یک خروجی تصویر DisplayPort می‌باشد، همچنین این زیروکلاینت می‌تواند یک خروجی تصویر از پورت USB3.0 Type-C را برای شما به نمایش در آورد. زیروکلاینت HP t430 با دارا بودن شبکه سیمی گیگ و وای فای پرسرعت مشکلی از جهت ارتباط در شبکه را نخواهد داشت. ضمن اینکه زیروکلاینت HP t430 دارای 3 پورت USB3.1 و 1 پورت USB3.1 Type-C می‌باشد.

آقای توماس اندرسون بعد از انتخاب زیروکلاینت HP t430 و خریداری سرورهای قدرتمند همراه با کارت گرافیک، اقدام به راه اندازی پروتکل مجازی سازی BlastExteme کرد. سرعت بالای زیروکلاینت HP t430 با پروتکل BlastExtreme باعث بالا رفتن راندمان کاری شده است. مزیت استفاده از زیروکلاینت باعث سرعت بالای رندرینگ شده است. استفاده از زیروکلاینت به جای استفاده از کامپیوتر با منابع سخت افزاری معمولی باعث استفاده از منابع سرور قدرتمند می‌شود. ضمنا استفاده از زیروکلاینت باعث کاهش هزینه‌های مصرفی شده است. گزارش کاملی در خصوص کاهش مصرف برق بعد از جایگزینی زیروکلاینت HP t430 به جای کیس را ارائه داده است. آقای توماس اندرسون بعد از مشخص شدن مزایای استفاده از زیروکلاینت به جای استفاده از کیس، برنامه جایگزینی سیستم‌ها با زیروکلاینت را به مدیران ارشد ولوو ارائه داد.

تکنوکلاینت نماینده فروش انواع زیروکلاینت نو و استوک در ایران است. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *