زیروکلاینت

تبدیل کیس به زیروکلاینت

تبدیل کیس به زیروکلاینت

 امروزه بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی به دلیل  کاهش دادن هزینه‌های اجرایی و مدیریتی خود در بخش IT  وهمچنین حفظ امنیت شبکه، از فنّاوری‌های مجازی سازی در سرورها و دیتا سنترهای خود استفاده کرده اند. با وجود فواید مجازی سازی در این حوزه ها، اکنون سازمان ها راغب هستند تا همین فنّاوری را در کامپیوترهای دسکتاپ خود نیز به کار گیرند. زیروکلاینت‌ها دستگاهی بسیار کوچک و سبک حتی به اندازه تلفن همراه که می‌توان از آن به جای کامپیوتر در سازمان خود استفاده کنید. درزیروکلاینت‌ها هرگونه قطعه مکانیکی حذف شده، وبه طورتنها و مستقل کارایی ندارند و وابسته به سرور هستند. در ادامه به توضیح کامل تبدیل کیس به زیروکلاینت می پردازیم.

استقبال از زیروکلاینت

امروزه اکثر ارگان‌ها، سازمان ها‌، مدارس و دانشگاه ها‌، وحتی بانک ها و بیمه ها و در واقع تمام مراکز اداری در حال بروزرسانی و جایگزینی سیستم های قدیمی با زیروکلاینت و تین کلاینت هستند. مهم ترین مزیت استفاده از زیروکلاینت‌ها به جای استفاده از کیس‌های قدیمی و خرید کیس جداگانه برای هرکاربر و پرداخت هزینه زیاد تجهیزات، نصب و پشتیبانی هر سیستم، تنها کافیست که یک کیس و تعدادی زیروکلاینت ارزان قیمت خریداری کنید. جالب است بدانید که هر کاربر می‌تواند با استفاده از زیرو کلاینت خود، به تمامی و یا قسمتی از منابع اطلاعاتی موجود در سرور و حتی بروز رسانی ها و آنتی ویروس های موجود در کیس مرکزی دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند. زیروکلاینت‌ها به هیچ وجه آلوده به ویروس نمی‌شوند. پس هیچوقت نگران مشکلات اجرایی در دستگاه خود نخواهید بود.

استقبال از زیروکلاینت

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چگونه می شود یک کیس مرکزی از تعداد زیادی کاربر زیروکلاینت  پشتیبانی کند. در این جا باید از یک کیس مادر، یک سرور خیلی قوی که دارای منابع سخت افزاری بالاست و گران قیمت نیز هست استفاده کرد. اما برای حمایت زیروکلانت حتما نیازی به سرور گران قیمت و خیلی قوی نداریم. در واقع باید باتوجه به کاربری که داریم زیروکلاینت مناسب خود را خریداری کنیم. همچنین زیروکلاینت ها مصرف برق پایینی چیزی به حدود 5 وات دارند. باتوجه به هزینه ای که بابت خرید کیس می کنیم میانگین عمر مفیدشان 5 سال است. اما در زیروکلاینت ها به دلیل حذف قطعات مکانیکی این میزان به 10 سال افزایش پیدا می کند.

یک نکته بسیار حائز اهمیت در زیروکلاینت ها امنیت بالای اطلاعات در این سیستم است. شما می توانید برای هرکاربر خود با توجه به کاربری که دارند دسترسی متفاوتی ایجاد کنید. از طرفی دیگر یک فضای مشترک برای تبادل اطلاعات درسازمان خود بوجود آوردید. این قابلیت زیروکلاینت ها برای نظارت کردن بر عملکرد افراد مجموعه خود بسیار مفید است. زیرا مدیر مجموعه می توان به راحتی در هر لحظه کاربران خود را تحت کنترل داشته باشد. و از سیستم هرکاربر خود بدون داشتن اطلاع کاربری آن گزارش کار بگیرد.

تبدیل کیس‌ های فرسوده به زیروکلاینت

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش قیمت کیس کامپیوتر بسیار دردسرساز است هر 5 سال درحال تعویض رایانه خود باشیم. زیروکلاینت‌ها باتوجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که دارند بهترین گزینه به جای کیس‌های قدیمی هستند. با این حال می توانید تمام کیس های مجموعه خود را جمع آوری کنید و از زیروکلاینت استفاده کنید. با توجه به قدرت سرور مرکزی، زیروکلاینت شما 10سال عمر مفید دارند. بنابراین تبدیل کیس به زیروکلاینت یکی از روش‌های مقرون به صرفه است.

در این بین اگر خواستار ارتقا سیستم خود بودید می توانید با بروزرسانی کردن سرور مرکزی تمام زیروکلاینت‌های متصل به آن ارتقا پیدا می کنند. ولی این خودش یک مدیریت هزینه است! اگر شما بخواهید برای ارتقا تمام سیستم‌های مجموعه خود اقدام کنید باید هزینه های زیادی پرداخت کنید. درحالی که زیروکلاینت ها شما را از پرداخت این هزینه های گزاف باز می دارد. پس زیروکلاینت ها می‌توانند خیال شما را بابت ارتقا در آینده راحت کنند. همچنین زیرو کلاینت ها دارای تنوع قیمتی فراوان می باشند.

زیروکلاینت

 

شما می توانید با به کارگیری تکنولوژی های متنوع همچون مجازی سازی یا  VDIاز کیس خود به عنوان سرور مرکزی استفاده کنید. علاوه بر حفظ کیس‌های قدیمی خود با استفاده از نرم افزارهای مجازی‌سازی همچون Horizon Client این کار را انجام دهید. البته گفتنیست پیاده سازی چنین تکنولوژی نیازمند یک کیس قوی می‌باشد. بااین حال یک سرور تهیه‌کرده و سپس به هر کدام مقداری منابع با توجه به نیاز هر کاربر اختصاص دهید. برای اطلاع از اجرای کامل تبدیل کیس به زیروکلاینت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت تکنوکلاینت عرضه کننده عمده تین کلاینت و زیروکلاینت و مانیتورهای برند HP,DELL درکشور می‌باشد. می‌توانید برای دریافت آخرین اخبار به سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *