تین کلاینت

تین کلاینت صنعتی چیست؟

تین کلاینت صنعتی چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

دنیای فناوری و ارتباطات به منظور ارائه امکانات بهتر به اصلاح ساختار شبکه‌های پیشین پرداخته و آخرین دستاورد خود را ارائه نموده است. این محصول رایانه ایست کم حجم و بی صدا که در آن قطعات حجیم و استهلاکی به کار نرفته است. با قیمت مقرون به صرفه، مناسب برای استفاده در ادارات و سازمان ها می باشد. حال سوالی که رد این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم این است: تین کلاینت صنعتی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

در این محصولات مشکلات و هزینه‌های رایانه‌های شخصی با استفاده از تکنولوژی فشرده‌سازی و استفاده از امکانات شبکه‌ای، به صورت قابل توجهی رفع شده و با ارائه امکانات در سطح یک رایانه شخصی موجب بهینه سازی سیستم های اداری و توسعه آن ها می گردد.

[/vc_column_text]

[vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

تعریف تین کلاینت صنعتی

تین کلاینت صنعتی دستگاه کامپیوتر کوچکی‌ است که در سازمان های صنعتی، عملکرد بخشی از صنعت همچون یه دستگاه و یا بخشی از خط تولید وابسته به عملکرد آن کامپیوتر است. در نتیجه می توان گفت تین کلاینت صنعتی یک کامپیوتر شخصی نیست که چنانچه مشکلی برای آن پیش بیاید تمامی بخش ها صنعتی مختل شوند. در نتیجه فقط و فقط ممکن است بر عملکرد یک شخص تاثیرگزار باشد. این امر مهم ترین وجه تمایز تین کلاینت‌ها با سایر کامپیوترها می باشد.

تعریف تین کلاینت صنعتی

تعریف محیط صنعتی:

یک محیط صنعتی بایستی شرایط زیر را دارا باشد:

  1. شرایط دمایی خاص: محیط های صنعتی شرایط دمایی خاصی دارند که آن ها را از سایر محیط ها متمایز می‌کنند. به طور مثال در یک صنعت خاص دما می‌تواند از منفی 10 درجه تا مثبت 10 درجه سانتیگراد متغیر باشد. یا ممکن است دما بین 30 درجه تا 70 درجه سانتیگراد باشد.
  2. شرایط تهویه خاص: در محیط های صنعتی معمولا گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارد. در برخی محیط های صنعتی ممکن است شاهد گرد و غبار فلزی نیز در هوا باشیم. در نتیجه دستگاه کامپیوتری که در این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند حتما بایستی کاملا وکیوم باشند تا هوای صنعتی وارد آن ها نشود و هوای اسیدیته محیط به کامپیوترها آسیبی وارد نکند.
  3. میدان مغناطیسی: کامپیوترهایی که در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند بایستی توانایی تحمل میدان مغناطیسی بالای محیط را داشته باشند.

تین کلاینت صنعتی:

تین کلاینت‌های صنعتی توانایی تحمل هر سه مورد از شرایط محیط صنعتی را که در بالا به آن ها اشاره شد را دارند و علاوه بر پایداری بالا، سازگار با محیط صنعتی نیز می باشند. از طرف دیگر تین کلاینت های صنعتی عمدتا تهویه‌ای غیر از فن دارند و عمل خنک سازی تین کلاینت یا کولینگ دستگاه با روش دیگری انجام می شود. در این تین کلاینت ها گردش هوا به صورت درونی بوده و نیازی به مکش هوای بیرون ندارند.

در تین کلاینت های صنعتی بازه مجاز عملکرد دمایی دستگاه مشخص می باشد. یعنی زمانی که روی دستگاه بازه 0 تا 70 درجه سانتگراد را نوشته و مشخص کرده است، باید بتواند به طور مداوم و بی وقفه در دمای 69 درجه سانتیگراد فعالیت کند. در صورتی که وقتی می‌گوییم یک لپ تاپ خانگی دمای کارکردش منفی 3 تا مثبت 30 درجه سانتیگراد است، یعنی اگر یک لحظه کوتاه و گذرایی و یا حتی چند ساعتی این دستگاه در دمای بیشینه کار کند مشکلی برای آن رخ نخواهد داد.

 در تین کلاینت های صنعتی پورت های خاصی در دستگاه به کار رفته است که مخصوص کاربری صنعتی می باشد. به طور مثال برای یک کامپیوتر خانگی شاید پورت  COM یا LPT هرگز مورد استفاده قرار نگیرد، اما در صنعت برای اتصال دستگاه‌های مختلف اینگونه پورت ها همواره مورد نیاز هستند.

تین کلاینت صنعتی

ریداندت در تین کلاینت صنعتی

همانطوری که اشاره کردیم بخشی از صنعت وابسته به عملکرد تین کلاینت صنعتی یا کامپیوتر صنعتی‌ست و در صورتیکه برای تین کلاینت‌های صنعتی مشکلی بیاید نباید کل کار مختل گرد به طور مثال یک تین کلاینت صنعتی در قسمت تغذیه خود باید به صورت ریداندنت دو مسیرداشته باشد، که اگر احیانا این دستگاه در مسیر A دچار مشکل شد و از کار افتاد، مسیر B برای آن دستگاه در جریان باشد و ادامه پیدا کند. بنابراین در این حالت خط تولید نیز از کار نخواهد افتاد.

بنابراین ممکن است ریداندنت در چند لایه لحاظ شود:

  • پردازنده
  • مموری
  • مدار تغذیه
  • و storage ها

نتیجه گیری

در محیط های صنعتی شرایط ایجاب می کند که از تین کلاینت های خاص با ویژگی ها و قابلیتهای منحصر به فردی استفاده نمود که به آن ها در حالت کلی تین کلاینت صنعتی گفته می شود. لازم به ذکر است که تین کلاینت‌های صنعتی دارای انواع بسیار زیادی هستند که هرکدام مناسب یک نوع صنعت می‌باشند. هر صنعت بسته به نوع فعالیت خود از تین کلاینت صنعتی مخصوص به خود استفاده می کند. اما زمانی که گفته می‌شود این دستگاه صنعتی است، یعنی مجموعه ای از ویژگی‌های خاص را داراست و هزینه آن نیز همواره از دستگاه‌های معمولی و خانگی بیشتر است.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده‌ی انواع تین کلاینت‌ها از برندهای HP و DELL و IGEL می‌باشد. تمامی محصولات دارای گارانتی معتبر تکنوکلاینت می باشند. برای مشاهده انواع تین کلاینت از فروشگاه ما دیدن کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *