زیروکلاینت

کاربرد زیروکلاینت در مدارس

کاربرد زیروکلاینت در مدارس

استفاده از زیروکلاینت در مدارس می‌تواند بسیار به زیرساخت و نوسازی مدارس کمک کند. در مدارسی که به زیروکلاینت مجهز شده‌اند طبق آمار رضایت صددرصدی مخاطبانش را به همراه داشته است.

یکی از راهکارهای هوشمندسازی مدارس تجهیزرده‌های آموزشی به زیروکلاینت است. زیروکلاینت‌ها می‌توانند درروند آموزش تغییراتی جامع به وجود بیاورند.

در سیستم‌های قدیمی آموزش و استفاده از کیس به‌جای زیروکلاینت، نگرانی‌هایی وجود داشت که غالباً موارد زیر گزارش می‌شد:

مشکلات استفاده از کامپیوتر در مدارس

دانش آموزان به پورت‌های ورودی دسترسی داشتند. همچنین دانش آموزان می‌توانستند به اقداماتی مخرب دست بزنند که باعث اختلال در کل شبکه می‌شد. برای تدریس یه نرم افزار جدید مدیر میبایست نرم افزار را روی تک تک سیستم ها نصب میکرد. همچنین باید آنتی ویروس روی تک تک سیستم ها نصب می‌شد و دائم بروزرسانی می‌شد.در اینصورت باز هم اگر سیستمی درچار اختلال شود مجددا مراحل نصب باید از اول انجام شود.

اما حال این سیستم را بازیروکلاینت شبیه سازی میکنیم تا مزایای استفاده از زیروکلاینت را بشناسید.

مزایای استفاده زیروکلاینت در مدارس

در استفاده از زیروکلاینت نیاز به یک سرور مرکزی داریم. بر روی سیستم مرکزی تمامی نرم افزارهای مورد نیاز نصب میشود و به تعداد زیروکلاینت ها یا کاربران در این سرور ماشین های مجازی نصب میشود. هر یک از زیروکلاینت ها با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود به ماشین مجازی خود متصل شده و بر روی دسکتاپ شخصی خود کار میکند. استفاده از زیروکلاینت و این کار مزایایی دارد که خواهیم گفت:

 

1- تمامی کارها بر روی سرور اعمال میشود

یکی از مزایای زیروکلاینت این است که اگر نیاز به نصب نرم افزار جدید باشد تنها نیاز است که نرم افزار روی سرور نصب شود. در این صورت تمامی زیروکلاینت ها می‌توانند از آن استفاده کنند .در استفاده از زیروکلاینت تمامی اعمال بر روی سرور انجام میشود نه زیروکلاینت. زیروکلاینت ها رم و هارد ندارند بنابراین نمیتوان روی زیروکلاینت چیزی نصب کرد. زیروکلاینت فقط وظیفه دارد که ارتباط کاربر با سرور را برقرار کند. توسط زیروکلاینت کاربر می‌تواند از طریق پروتکل های انتقال تصویر به دسکتاپ خود متصل شود. بنابراین در زیروکلاینت تمامی اعمالی که کاربر انجام میدهد روی سرور انجام شده و نتیجه روی زیروکلاینت نمایش داده میشود.

2- ارتقاء کم هزینه

یکی دیگر از مزایای زیروکلاینت این است که با ارتقاء سرور تمامی زیروکلاینت ها ارتقاء داده میشوند و دیگر نیازی نیست که هرکدام از زیروکلاینت ها را ارتقاء دهیم. این کار هزینه ی اضافی در پی دارد. با استفاده از زیروکلاینت ها میتوان با تعریف پالیسی هایی دسترسی دانش آموزان را به پورت های زیروکلاینت مسدود کرد بنابراین دانش آموزان نمیتوانند فلش یا چیز دیگری را به زیروکلاینت متصل کنند.

3- نصب یک آنتی ویروس روی سرور

در زیروکلاینت‌ها تنها نیاز به یک آنتی‌ویروس داریم که برروی سرور نصب میشود و نیاز به نصب روی زیروکلاینت نیست.

4- مصرف برق پایین

زیروکلاینتها مصرف برق حدود 5 وات دارند! بنابراین زیروکلاینت در مقایسه مصرف برق اصلا با پی سی قابل مقایسه نیست.

5- هزینه خرید پایین

قیمت یک زیروکلاینت بسته به نوع آن در بازار حدود یک میلیون تومان است که مسلما خرید 20 عدد زیروکلاینت در مقابل خرید 20 عدد پی سی با میانگین قیمت 5 میلیون تومان بسیار به صرفه است.زیروکلاینت ها از برندهای مختلفی در بازار یافت میشوند. گوناگونی زیروکلاینت ها در برند و نوع پروتکلی هست که زیروکلاینت از آن برای انتقال تصویر استفاده میکند.

زیروکلاینتهای برند HP معمولا از بهترین های بازار است که تمامی پروتکلهای اتصال زیروکلاینت را هم پشتیبانی میکند. انتخاب پروتکل اتصال در زیروکلاینتها به نظر کاربر بستگی دارد اما نیازمند داشتن دانش کافی در حوزه ی زیروکلاینت است. در پروتکل های متفاوت زیروکلاینت ها تنها چیزی که متفاوت است نحوه ی انتقال و سرعت انتقال داده ها در زیروکلاینت است.برای استفاده زیروکلاینت در مدارس و رده‌های درس انتخاب ابتدایی ترین پروتکل زیروکلاینت کفایت میکند که نیاز به تخصص بالا در راه اندازی ندارد. زیروکلاینت ها را میتوان در رده‌های آموزشی به پشت مانیتور نیز نصب کرد.

درمقاله‌های پیشین، آموزش هرسه روش اتصال را توضیح داده‌ایم .برای دانستن هزینه نصب و راه‌اندازی اولیه با مشاوران ما تماس بگیرید.

شرکت تکنوکلاینت ارائه دهنده انواع زیروکلاینت های HP و Dell در کشور میباشد و مفتخر است با ارائه ی زیروکلاینت های برندهای معتبر دنیا بتواند گامی در جهت ارتقاء سازمان ها و ارگان ها بردارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست زیروکلاینتها به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *