تین کلاینت

کاربرد تین کلاینت در ادارات

کاربرد تین کلاینت در ادارات

امروزه کاربرد تین کلاینت‌ها در ادارات بسیار شایع شده و تقریباً می‌توان گفت تمامی ادارات از تین کلاینت‌های در بخش‌های مختلف خود استفاده می‌کنند.

اما چرا در ادارات و سازمان‌ها مدیران آی تی به تین کلاینت‌ها روی آورده‌اند.

استفاده از تین کلاینت می‌تواند هم ازنظر اقتصادی و هم ازنظر کارایی به نفع سازمان‌ها وادارات باشد.

استفاده از تین کلاینت در میز کار کارکنان، بخش روابط عمومی، بخش اپراتور و نیز بخش دبیرخانه بسیار توصیه می‌شود. استفاده از تین کلاینت در بخش‌های اداری و سازمانی مزایایی دارد که آن را شرح خواهیم داد.

مزیت استفاده تین کلاینت در ادارات

درواقع استفاده از تین کلاینت به‌جای کیس کامپیوتر در ادارات دارای 17 مزیت است که مهم‌ترین آن‌ها راعرض می‌کنیم.

1- مصرف برق پایین

مصرف برق کمتر تین کلاینت‌ها در مقابل کیس کای کامپیوتری – درواقع تین کلاینت‌ها مصرف برقی حدود 65 وات دارند در مقابل کیس های کامپیوتری که حدود 300 وات برق مصرف می‌کنند.

تصور کنید در یک اداره یا سازمان حدود 20 تا کیس کامپیوتر هم‌زمان روشن است . با کارکرد اداری روزانه 8 ساعت، اگر محاسبه کنیم در هرروز کاری معادل 48000 وات برق مصرف می‌کنند . حال اگر کیس های کامپیوتر را با تین کلاینت جایگزین کنیم مصرف برق همان 20 تین کلاینت در یک روز کاری به 10400 وات کاهش میابد که کاهش مصرف فراوان ای است. حال اگر میزان یک سال را محاسبه کنید خواهید دید که استفاده از تین کلاینت بسیار مناسب‌تر است.

2- سرعت بالاتر تین کلاینت نسبت به کیس

سرعت بسیار بالاتر تین کلاینت‌ها نسبت به کیس های کامپیوتری، درواقع تین کلاینت‌ها به دلیل استفاده از حافظه‌های اس‌اس‌دی سرعت بسیار بالایی دارند به‌طوری‌که سیستم‌عامل آن‌ها در کمتر از ده ثانیه بوت می‌شود. حتی تین کلاینت‌ها به دلیل سازگاری سخت‌افزاری که قطعات آن‌ها با یکدیگر دارد می‌تواند در سرعت آن‌ها تأثیر بسزایی داشته و سرعت را در تین کلاینت به حداکثر برساند . در ادارات و سازمان‌ها که کاربری‌های آنان معمولاً اداری هستند سرعت شرط اول است چون اگر سیستم کند باشد باعث تأخیر در کار ارباب‌رجوع خواهد شد.

3- کارکرد 24 ساعته و هفت روز هفته‌ی تین کلاینت‌ها

تین کلاینت‌ها می‌توانند 24 ساعته و هفت روز هفته روشن بمانند بدون آنکه کندی یا اختلالی در کار آن‌ها پیش بیاید . در ادارات و سازمان‌ها بخش‌هایی مانند اپراتور وجود دارد که باید سیستم آن‌ها حتی در روزهای تعطیل آماده‌به‌کار باشد . در این صورت می‌توان از تین کلاینت به‌عنوان جایگزین مناسب کیس های کامپیوتری استفاده کرد.

حتی می‌توان در شرکت‌های کوچک از تین کلاینت به‌عنوان سرورهای وویپ یا سرورهای حسابداری و ارتباط با مشتری استفاده کرد .

4- عمر طولانی

عمر مفید بالای تین کلاینت‌ها نسبت به پی سی، تین کلاینت‌ها به دلیل نداشتن هرگونه قطعه‌ی مکانیکی دارای عمر بالایی هستند. در یک کیس کامپیوتر اگر فن از کار بیفتد قطعه‌ی پشت آن قطعاً از کار خواهد افتاد اما در تین کلاینت‌ها عدم وجود فن باعث افزایش طول عمر تین کلاینت می‌شود به‌طوری‌که عمر مفید تین کلاینت‌ها را به دو برابر پی سی ها افزایش می‌دهد.

5- هزینه پایین

هزینه‌ی خرید کمتر تین کلاینت‌ها، در ادارات و سازمان یکی از عوامل مهم در انتخاب تین کلاینت‌ها علاوه بر موارد گفته‌شده هزینه‌ی خرید است. هزینه‌ی خرید یک دستگاه تین کلاینت به‌مراتب کمتر از خرید یک پی سی است درنتیجه برای خرید مثلاً تعداد 30 عدد تین کلاینت برای یک اداره یا سازمان مبلغ قابل‌توجهی در هزینه صرفه‌جویی خواهد شد.

6- فضای اشغالی کم

فضای کمتر اشغالی توسط تین کلاینت‌ها و استفاده از آن‌ها در کنار مانیتور فضایی زیبا به میز کار کاربران می‌دهد و نیازی به میزهای مخصوص کیس های کامپیوتری نیست. حتی می‌توان تین کلاینت‌ها را با استفاده از براکت اتصال، به پشت مانیتور وصل کرد.

موارد گفته‌شده تنها بخشی از مزیت‌های تین کلاینت‌ها نسبت به پی سی ها است. ما به مهم‌ترین مزیت‌ها اشاره کردیم.

 

تین کلاینت های مناسب برای بخش های مختلف ادارات:

در یک اداره یا سازمان بخش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند از تین کلاینت‌ها استفاده کنند .مهم‌ترین این بخش‌ها میز کار کارکنان و اتاق‌های کنفرانس و بخش‌های روابط عمومی هستند.

برای میز کارکارکنان تین‌کلاینت توصیه می‌شود و حتی نظراکثر مدیران آی تی نیز استفاده از تین‌کلاینت برای این بخش است.

تین کلاینت‌های پیشنهادی ما برای این بخش اداری گزینه‌های زیر است:

Thin Client HP t610

Thin Client HP t520

Thin Client Wyse ZX0

همچنین برای بخش روابط عمومی که سیستمی با سرعت‌بالا و قدرتمند نیاز است تین کلاینت‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

HP Thin Client t730

HP EliteDesk 800 G1

HP EliteDesk 705 G3

برای اتاق‌های کنفرانس استفاده از تین‌کلاینت بسیارموردپسند است زیرا تین‌کلاینت علاوه برهزینه‌ پایین طول عمر بالاتری نسبت به پی‌سی‌ها دارد.

برای اتاق‌های کنفرانس تین کلاینت‌های زیر پیشنهاد می‌شود :

Thin Client HP t620

Thin Client HP t520

Thin Client Wyse ZX0

بخش‌های دیگری مانند حراست در شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارند که از تین کلاینت استفاده می‌کنند مانند ادارات مخابرات استآن‌ها .

در بخش‌های حراست ادارات و سازمان استفاده از تین کلاینت به دلیل کارکرد 24 ساعته برای مانیتورینگ استفاده می‌شود. استفاده از تین کلاینت برای مانیتورینگ علاوه بر کارکرد 24 ساعته می‌تواند مزیت‌هایی همچون خروجی تصویر 4K و تصویر بدون تأخیر به همراه داشته باشد.

برای بخش‌های حراست سازمان‌ها وادارات تین کلاینت‌های زیر پیشنهاد می‌شو .

HP ProDesk 600 G4

HP EliteDesk 800 G4

HP EliteDesk 705 G3

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید .

شرکت تکنوکلاینت واردکننده عمده‌ی تین کلاینت‌های HP و Dell مفتخر است درزمینهٔ ی مشاوره و تأمین تین کلاینت و پشتیبانی آن، بتواند خدمتی به ادارات و سازمان‌های رو به رشد انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *