تین کلاینت, زیروکلاینت

عدم نیاز تین کلاینت و زیروکلاینت به فن

عدم نیاز تین کلاینت و زیروکلاینت به فن

همه ما امروزه میدانیم که تین کلاینت و زیروکلاینت چیست و همچنین میدانیم که کاربرد تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت ها در سازمان ها و ادارات چیست. با پیشرفت تکنولوژی و کوچک تر شدن مدارات الکترونیکی تین کلاینت ها پدیدار شد به طوریکه کم کم تین کلاینت و زیروکلاینت‌ها حتی در کاربردهای خانگی در حال جایگزینی با کیس‌های کامپیوتر هستند. تین کلاینت و زیروکلاینت ها در سخت افزار تفاوت های بسیاری با کیس‌های کامپیوتر دارند اما یکی از تفاوت‌های مشهود عدم استفاده از فن در تین کلاینت ها و زیروکلاینت هاست.

یکی از متدهایی که بسیاری از کاربران را تشویق به استفاده از تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها میکند عدم استفاده از همین فن و هرگونه قطعه مکانیکی دیگر در تین کلاینت‌هاست. اما قبل از اینکه بدانیم چرا تین کلاینت و زیروکلاینت‌ها به فن نیاز ندارند؟ بهتر است که مزایای عدم استفاده از فن در تین کلاینت‌ و زیروکلاینت چیست؟

مزایای عدم استفاده از فن

مزایای عدم استفاده از فن

  • عدم استفاده از فن در تین کلاینت ها باعث افزایش طول عمر تین کلاینت میشود.
  • عدم استفاده از فن در تین کلاینت ها تاثیر پذیری کمتر تین کلاینت در برابر ضربه خواهد شد.
  • باعث میشود که قطعه ای وابسته به فن نباشد که از کار افتادن فن باعث سوختن آن قطعه شود.
  • این دستگاه را برای محیط‌های پر گرد و خاک بسیار کاربردی کرده است. چرا که فن در محیط های پرگرد و خاک باعث گردش خاک میشود.
  • همچنین در محیط های پر گرد و خاک فن گرد و خاک را جذب کرده و هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن یا گردگیری دارد.
  • عدم استفاده از فن در تین کلاینت‌ها باعث می‌شود دستگاه سایلنت باشد و کوچکترین صدایی از داخل تین‌کلاینت شنیده نشود.

مزایای عدم استفاده از فن در تین کلاینت ها را دانستیم. پس نتیجه میگیریم یکی از کاربردهای تین کلاینت استفاده از آن در محیط‌های عملیاتی مانند کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است. همچنین به دلیل افزایش طول عمر تین کلاینت در پی حذف فن، استفاده از تین کلاینت در ادارات و سازمان ها بسیار است و کارشناسان استفاده از تین کلاینت را بر استفاده از کیس کامپیوتر ترجیح میدهند.

چگونه تین کلاینت و زیروکلاینت از وجود فن بی نیاز هستند؟

چگونه تین کلاینت و زیروکلاینت از وجود فن بی نیاز هستند؟

آیا روش دیگری برای خنک کردن تین کلاینت و زیروکلاینت ها وجود دارد؟

یا اینکه تین کلاینت ها اصلا گرما تولید نمیکنند که نیاز به سیستم خنک کنندگی داشته باشند؟

جواب این سوال را در ادامه خواهیم داد…

با پیشرفت تکنولوژی و کوچک شدن قطعات الکترونیکی در نتیجه بردهای کامپیوتری کوچک شده اند. تراشه های کامپیوتر مانند پردازنده بسیار بسیار کوچک شده اند تا جایی که پردازنده ها امروزه تکنولوژی 7 نانومتری دارند.

یکی از قطعاتی که در کیس های کامپیوتر گرمای بسیاری تولید میکرد و نیاز مبرم به فن داشت پردازنده بود. اما پردازنده‌های تین کلاینت نیاز به فن ندارند چرا که پردازنده‌ها در تین کلاینت‌ها بسیار کم مصرف هستند. توان مصرفی پردازنده در تین کلاینت ها بین 7 وات تا 36 وات است. مسلما وقتی پردازنده مصرف برق کمی دارد در نتیجه گرمای زیادی از خود تولید نمیکند.

اما آیا اصلا نیاز به خنک کردن پردازنده نیست ؟ جواب منفی است

در پردازنده تین کلاینت ها به دلیل گرمای کمی که تولید میکنند نیاز به فن نیست. اما قطعا همان مقدار گرمای ایجاد شده باید از پردازنده تین کلاینت عبور داده شود. در نتیجه این کار با تعبیه هیت سینک (Heat Sink) در تین کاینت انجام میشود. روش کار به این صورت است که گرمای اندکی که توسط پردازنده تین کلاینت تولید میشود توسط هیت سینک و لوله ای به نام هیت پایپ از پردازنده به سمت پره های فین هدایت میشود و در آنجا خنک میشود.

پس می‌توان نتیجه گرفت عدم وجود فن در تین کلاینتها و زیروکلاینتها به دلیل استفاده از پردازنده‌های کم‌مصرف در آن‌هاست.

شرکت تکنوکلاینت وارد کننده عمده تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌های برندهای HP و Dell در کشور می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و مشاهده سایر محصولات به سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *