تین کلاینت

هیت سینک در تین کلاینت

هیت سینک در تین کلاینت

 هیت سینک در تین کلاینت ‌ها برای خنک کردن پردازنده‌ها استفاده میشود.

اما چرا خنک کننده‌ها در تین‌کلاینت‌ها فن ندارند؟ توضیحات تکمیلی را درخصوص نحوه کارکرد هیت‌سینک در تین‌کلاینت‌ها توضیح خواهیم داد.

ابتدا باید بدانیم هیت‌سینک در تین‌کلاینت چیست و چه کاری انجام میدهد. هیت‌سینک درتین‌کلاینت در واقع یک مبدل حرارتی است که حرارت پردازنده تین کلاینت را به منتقل کرده و یا پراکنده میکند. نحوه کار هیت سینک در تین‌کلاینت‌ها به این صورت است که حرارت را از پردازنده تین کلاینت جذب میکند و با ماکزیمم کردن سطح تماس حرارت را به سیال منتقل میکند.

انواع هیت سینک

دو نوع هیت سینک وجود دارد:

1-هیت سینک فعال که دارای فن است.

2- هیت سینک غیرفعال که فاقد فن است.

در تین کلاینت‌ها ما از نوع دوم یعنی هیت سینک های غیر فعال استفاده میکنیم. مزیت استفاده از هیت سینک غیر فعال در تین کلاینت‌ها این است که چون فاقد هرگونه قطعه ی مکانیکی هستند لذا خرابی کمتری دارند و تولید صدا هم نمیکنند. دلیل استفاده از هیت سینک غیرفعال در تین کلاینت‌ها این است که پردازنده تین کلاینت‌ها حرارت کمتری را نسبت به پردازنده پی سی ها تولید میکند. دلیل آن هم استفاده از پردازنده‌های کم مصرف در تین‌کلاینت‌هاست. به طور معمول پردازنده ی یک تین کلاینت 15 وات برق مصرف میکند.

نحوه عملکرد هیت سینک در تین‌کلاینت

یک هیت سینک که ظاهری شیه رادیاتور دارد بر روی پردازنده تین کلاینت قرار گرفته است. این رادیاتور گرمای پردازنده تین کلاینت را توسط لوله ی هیت پایت به بخش پره پره که فین نام دارد منتقل میکند. درون هیت پایپ یک نوع مایع فرار است که به راحتی گرما را از رادیاتور تین کلاینت جذب کرده و فورا بخار میشود. این بخار سریعا به فین ها منتقل شده و در فضای خنک آنجا مجددا به مایع تبدیل میشوند. جنس لوله های هیت پایپ در تین کلاینت‌ها معمولا از مس است که وزن خیلی پایینی هم دارند. تین کلاینت‌ها میتوانند به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته به کار خود ادامه دهند و دلیل آن هم استفاده از همین پردازنده‌های کم کم مصرف در تین کلاینت‌ها و نیز درکنار آن استفاده از هیت سینک های غیر فعال درتین کلاینت‌هاست.

شرکت تکنوکلاینت واردکننده تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌های HP و Dell در کشور میباشد. این شرکت آماده ارائه مشاوره های تخصصی رایگان در خصوص تین کلاینت و راه حل های مبتنی بر مجازی سازی به صورت 24 ساعته به مشتریان عزیز خود میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تین کلاینت‌ها و همچنین مشاهده قیمت به روز تین کلاینت‌ها به سایت تکنوکلاینت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *