تین کلاینت

کاربرد تین کلاینت در بیمارستان

کاربرد تین کلاینت در بیمارستان

امروزه کاربرد تین کلاینت در بیمارستان و ادارات جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است. به‌طوری‌که کمتر بیمارستانی پیدا می‌شود که از تین کلاینت استفاده نکرده باشد. تین کلاینت ها دیگر به عضو جدانشدنی بیمارستان‌ها تبدیل‌شده‌اند به‌طوری‌که امروزه یکی از دغدغه‌های مدیران آی تی انتخاب یک برند خوب و مطمئن از تین کلاینت ها است.

می‌خواهیم به کمک شما بیاییم تا بتوانید به‌راحتی تین کلاینت مناسب را برای بخش‌های مختلف بیمارستان انتخاب کنید .

برندهای مختلفی برای تین کلاینت در بازار موجود است اما انتخاب یک برند مطمئن لازمه‌ی دانش کافی است.

کمپانی HP در دنیای آی تی زبانزد است این کمپانی با ارائه‌ی تین کلاینت و زیروکلاینت خیال مدیران آی تی را راحت کرده است و تین کلاینت‌های خود را با قید ضمانت تعویض روانه بازار کرده است.

پیشنهاد ما هم در این مقاله به شما استفاده از تین کلاینت‌های برند HP است.

در یک بیمارستان بخش‌های مختلفی وجود دارد به شرح آن و پیاده‌سازی به کمک تین کلاینت می‌پردازیم:

بخش اداری و پذیرش:

همان‌طور که میدانید بخش اداری قلب تپنده‌ بیمارستان است. می‌خواهیم این بخش را به تین کلاینت مجهز کنیم اما چرا!؟

در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها باید کامپیوتری استفاده شود که بتواند به‌صورت 24 ساعته و هفت روز هفته روشن بماند . تین کلاینت ها که فاقد هر نوع قطعه مکانیکی  متحرک در خود بوده می‌توانند به‌صورت 24 ساعته بدون وقفه کاربر خود را همراهی کند.

در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها باید کامپیوتری استفاده شود که سرعت بالایی داشته باشد چراکه کند بودن سرعت سیستم باعث ازدحام می‌شود و صف را طولانی می‌کند. تین کلاینت‌های کمپانی HP به دلیل اینکه از حافظه‌های اس اس دی استفاده می‌کنند از سرعت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این چون تین کلاینت‌های HP قطعات آن‌همگی باهم هماهنگ است و ساخت کمپانی‌های آمریکایی است، بسیار هماهنگ‌تر هستند و این نیز باعث افزایش سرعت و دوام تین کلاینت می‌شود.

در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها چون معمولاً پذیرش در اتاقی کوچک و شیشه‌ای قرار می‌گیرد باید از کامپیوتری استفاده شود که تولید صدا و گرما نکند. تین کلاینت‌های کمپانی HP بدون فن هستند. این تین کلاینت‌ها به‌هیچ‌وجه صدایی از خود تولید نمی‌کنند. این تین کلاینت‌ها همچنین به دلیل نداشتن فن باعث تولید گرما نخواهند شد.

و نیز در بخش‌های اداری تین کلاینت توصیه می‌شود هم به دلایل بالا و هم به دلیل اینکه استفاده از تین کلاینت بسیار مقرون‌به‌صرفه تر است و هزینه‌ی تمام‌شده‌ی تین کلاینت نیز پایین‌تر است . همچنین تین کلاینت‌ها برای بخش‌های اداری می‌تواند محیطی زیبا را ایجاد کند چراکه اندازه آن‌ها بسیار کوچک است و اسقرار تین کلاینت روی میز جلوه‌ای زیبا به میز کاربر می‌دهد.

پیشنهاد ما برای استفاده تین کلاینت در این بخش‌ها استفاده از تین کلاینت‌های مدل‌های زیر است:

Thin Client HP t610

Thin Client HP t520

بخش کلینیک و اتاق عمل:

در این بخش‌ها نیز تین کلاینت بسیار توصیه می‌شود اما چرا؟!

در این بخش چون کاربران از نرم‌افزارهای پردازش تصویر مانند:

 PACS(Picture a Archiving and Communication System) استفاده می‌کنند باید کیفیت تصویر سیستم بالا باشد.

تین کلاینت‌های HP چیپست های گرافیکی AMD دارند . به همین خاطر این تین کلاینت ها خروجی تصویر معادل 4K دارد. همچنین می‌توان از تین کلاینت‌هایی استفاده کرد که اسلات جداگانه برای کارت گرافیک دارند . برخی تین کلاینت‌های کمپانی HP دارای این اسلات می‌باشند.

همچنین چون این سیستم به شبکه‌ی داخلی و سرور برای پردازش تصویر متصل است استفاده از تین کلاینت با پورت شبکه 1000 یا گیگ می‌تواند بسیار مؤثر باشد . تقریباً تمامی تین کلاینت‌های HP داری پورت شبکه گیگ می‌باشند.

در این بخش پیشنهاد ما تین کلاینت‌های HP مدل‌های زیر است:

Thin Client HP t730

Thin Client HP t620

مانیتورینگ و حراست:

امروزه اکثر بیمارستان‌ها دربخش‌های حراست خود دارای سیستم‌های مانیتورینگ می‌باشند. استفاده از تین‌کلاینت دراین بخش می‌تواند بسیارمفید باشد.اما چرا؟!

در بخش حراست به دلیل استفاده از دوربین‌هایIPCAM نیازاست تا سیستم مرکزی بتواند 24ساعته و هفت روز هفته روشن باشد.

تین‌کلاینت‌ها می‌توانند به‌خوبی از عهده‌ی این کار بربیایند. تین کلاینت‌های کمپانی HP همگی کارکرد 24 ساعته و هفت روزهفته دارند.

چون دوربین‌ها تصویر را منتقل می‌کنند و تحت شبکه کار می‌کنند لذا باید شبکه ظرفیت انتقال این حجم را داشته و سرعت بالایی داشته باشد لذا باید از تین کلاینتی استفاده شود که دارای پورت شبکه گیگ باشد. تین کلاینت‌های کمپانی اچ پی همگی دارای پورت شبکه گیگ هستند. و همچنین چون مانیتورینگ در مانیتورهای بسیار بزرگ انجام می‌شود باید ار تین کلاینت ای استفاده شود که کیفیت تصویر بالایی داشته باشد.

اینجاست که تین کلاینت‌های کمپانی اچ پی به کمک مدیران شبکه آمده و با چیپست های گرافیکی قدرتمند و ارائه‌ی خروجی تصویر 4K مشکل آن‌ها را به‌راحتی حل می‌کند. استفاده از تین کلاینت در این بخش علاوه بر مزایای گفته‌شده مزایای دیگری نیز دارد که می‌توان به قیمت پایین‌تر تین کلاینت‌ها اشاره کرد.

برای این بخش تین کلاینت‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

HP EliteDesk 800 G1

HP EliteDesk 705 G3

HP EliteDesk 705 G2

استفاده از تین کلاینت علاوه بر بخش‌های مثال زده‌شده می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

برای مثال از تین کلاینت می‌توان برای نمایش اسامی بیماران روی مانیتور متصل به دیوار استفاده کرد چراکه نمی‌توان روی دیوار کیس کامپیوتر را متصل کرد اما تین کلاینت با حجم کوچکی که دارد می‌تواند پشت مانیتور متصل شده وازدید مخفی بماند. همچنین تین کلاینت می‌تواند برای به‌صورت 24 ساعته روشن بماند که بسیار مناسب این بخش است. استفاده از تین کلاینت در این بخش مزیت دیگری دارد و آن‌هم کیفیت تصویر است. چون در بخش Digital signage معمولاً از مانیتورهای بزرگ استفاده می‌شود استفاده از تین کلاینت در بیمارستان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

تکنوکلاینت واردکننده‌ی عمده تینکلاینت  کمپانی HP وDELL آماده‌ی ارائه‌ی خدمت به‌تمامی مراکزدولتی و غیردولتی، بیمارستان‌ها است. تکنوکلاینت توانسته با گارانتی تعویض یک‌ساله، پنج‌سال خدمات پس ازفروش و پشتیبانی فنی 24 ساعته، رضایت مشتریان را کسب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و مشاوره تخصصی با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *